  • 1. Data: 2014-04-08 01:39:43
    Temat: Nagrywanie na KP podczas zatrzymania.
    Od: "T.V.M1M2M3NMM4" <s...@z...pl>

    Hej,

    Ostatnio mialem niemile zdarzenie - niestety jak dotad w PL wszystko co
    jest zwiazane z Policja jest niemile, ale trudno, taki system. Jednak moje
    pytanie ma brzmiec calkiem inaczej - mam prawo nagrywac dzwiek na komendzie
    (dziek/wideo) czy nie mam prawa?

    Sytuacja:
    Zostalem zatrzymany jako kierowca samochodu osobowego, funkcjonariusze jako
    powod zatrzymania podali koniecznosc badania alkomatem stacjonarnym, bo ich
    jest niemiarodajny. Zgodzilem sie pojechac na komende w celu
    przeprowadzenia badania, lecz tylko jak wyjalem telefon z kieszeni, i
    POINFORMOWALEM (z grzecznosci, bo jako funkconariusze, osoby publiczne itp
    nie musza byc informowani) ze cale zajscie bedzie nagrywane - skoczyli na
    mnie doslownie jak PSY!:
    "Urzyjemy sily jak pan nie wylaczy tel"
    "Jak nie bedzie sie Pan stosowal do polecen to uzyjemy sily fizycznej"
    "Jako osoba zatrzymana nie ma Pan prawa nagrywac"
    "Skad Pan ma ten telefon?"
    "Czeka Pana rewizja" - dalem sie przeszukac pomimo braku podania podstawy;
    I w kolko to samo - sila fizyczna, wylacz telefon, pojedziesz zaraz na 24h
    odpoczac itd itd - straszenie, straszenie, straszenie.

    Skonczylo sie na tym, iz powiedzialem ze moga mnie cmoknac w dupe, a ja
    wychodze. Trzezwy jestem, mieli mnie tylko zbadac alkomatem, spiesze sie bo
    w trasie jestem i nie mam czasu na opowiadanie zyciorysu...

    Co sadzicie o takim zachowaniu funkcjonariuszy?
    Czy jako osoba podejrzana/zatrzymana nie mam prawa nagrywac?
    Czy takie nagranie moze zostac teraz wykozystane przeciwko tym "Straznikom
    Texasu?

    T.V.

  • 2. Data: 2014-04-08 09:12:35
    Temat: Re: Nagrywanie na KP podczas zatrzymania.
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

    Uzytkownik "T.V.M1M2M3NMM4" <s...@z...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > jako
    > powod zatrzymania podali koniecznosc badania alkomatem stacjonarnym, bo

    Bez jaj! Tak mozna?
    Witamy w nowej, faszystowskiej Europie.

    A.

  • 3. Data: 2014-04-08 10:33:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik T.V.M1M2M3NMM4 s...@z...pl ...

> [...]
    > jako powod zatrzymania podali koniecznosc badania alkomatem
    > stacjonarnym, bo ich jest niemiarodajny. Zgodzilem sie pojechac na

    Hmmm, coś niewiarygodnie brzmi ta historia...

  • 4. Data: 2014-04-08 11:15:33
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 08.04.2014 10:33, Budzik wrote:
    > Użytkownik T.V.M1M2M3NMM4 s...@z...pl ...

    > Hmmm, coś niewiarygodnie brzmi ta historia...

    Moze to beletrystyka? :D

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

  • 5. Data: 2014-04-08 12:06:44
    Od: "T.V.M1M2M3NMM4" <s...@z...pl>

    Dnia Tue, 8 Apr 2014 01:39:43 +0200, T.V.M1M2M3NMM4 napisał(a):

    <ciach>

> [...]
    > Czy jako osoba podejrzana/zatrzymana nie mam prawa nagrywac?
    > Czy takie nagranie moze zostac teraz wykozystane przeciwko tym "Straznikom

    To jak- moge nagrywac czy nie moge?
    Czy moge uzyc teraz tego nagrania czy nie?

    T.V.

  • 6. Data: 2014-04-08 14:13:57
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

    Użytkownik "T.V.M1M2M3NMM4" <s...@z...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Tue, 8 Apr 2014 01:39:43 +0200, T.V.M1M2M3NMM4 napisał(a):
    >
    > <ciach>

    > To jak- moge nagrywac czy nie moge?
    > Czy moge uzyc teraz tego nagrania czy nie?

    Jeżeli jesteś zatrzymany, to nie, o ile się nie zgodzą. Masz robić co ci
    każą i nie utrudniać.
    Muszą oczywiście oficjalnie podać powód zatrzymania.
    Ale jeżeli udało ci się coś nagrać, to możesz użyć, czemu nie.

    A.

  • 7. Data: 2014-04-08 18:22:11
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2014-04-08 10:33, Budzik pisze:
    > Użytkownik T.V.M1M2M3NMM4 s...@z...pl ...

    > Hmmm, coś niewiarygodnie brzmi ta historia...

    dość bardzo wiarygodnie

    pytanie czy faktycznie był zatrzymany (protokół?) czy może ma to nagrane ?

    Podam przykład:
    http://www.wykop.pl/link/1350835/pan-tak-sie-wcina-j
    ak-majtki-w-krok-straznik-miejski-z-wroclawia/

  • 8. Data: 2014-04-08 18:24:09
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2014-04-08 12:06, T.V.M1M2M3NMM4 pisze:
    > Dnia Tue, 8 Apr 2014 01:39:43 +0200, T.V.M1M2M3NMM4 napisał(a):
    >
    > <ciach>

    > To jak- moge nagrywac czy nie moge?
    > Czy moge uzyc teraz tego nagrania czy nie?

    informując, że nagrywasz podjudzasz gości.

    Nagrywasz co chcesz bo to co słyszysz możesz nagrywać i to w czym
    bierzesz udział też nagrywasz do woli.

    Co innego jak faktycznie jesteś zatrzymany. Wtedy różni funkcjonariusze
    podchodzą do tego jakie uprawnienia masz jakie są "zawieszone".

    Jeżeli byłeś pod wpływem a oni jasno określili,że ich alkomat przenośny
    jest do dupy to jesteś frajer że pojechałeś. Bo wg Ciebie pojechałeś
    dobrowolnie a wg policji zostałeś zatrzymany.

  • 9. Data: 2014-04-08 20:00:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mruk t...@g...pl ...

    > dość bardzo wiarygodnie
    >
    > pytanie czy faktycznie był zatrzymany (protokół?) czy może ma to
> [...]

    Ale przeciez nie chodzi oto ze przedstawiciel władzy był chamski bo to
    chyba akurat nei dziwi, ze takie typki zdarzają się wszedzie, równiez w
    policji czy strazy miejskiej.
    Chodzi o cały ciąg zdarzeń a juz w szczególnosci o to, ze przykładny
    kierowca jest zatrzymywany i bez zadnego powodu ni z tego ni z owego jest
    zabierany na komende w celu badania trzeźwości.
    Nie słyszałem nigdy o takim przypadku.

  • 10. Data: 2014-04-08 21:29:58
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2014-04-08 20:00, Budzik pisze:
> [...]
    > kierowca jest zatrzymywany i bez zadnego powodu ni z tego ni z owego jest
    > zabierany na komende w celu badania trzeźwości.

    podświadomie założyłem, że przenośny wskazał jakiś wyższy wynik i
    dlatego potrzebne kolejne badanie czymś co ma homologację. Mało
    prawdopodobne aby chcieli targać faceta na komistariat dla jaj.