    From: "Danusia" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zus nie przyznał macierzyńskiego i chorobowego.
    Date: Wed, 9 Apr 2014 18:01:44 +0200

    Użytkownik "P.H.Klociuszek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:53450692$0$2357$65785112@news.neostrada.pl...
    > [...]
    > Moim zadaniem tak naprawdę teraz jest ukazanie przed Sądem Pracy, że
    > działanie nie było celowe i że ZUS celowo próbuje mnie pozbawić
    > świadczenia np wprowadzając w błąd w rozmowach tel, wysyłając pisma na dwa
    > różne adresy - mogę przecież przez to ominąć jakiś ważny termin,
    > powiadamianiem mnie 11 marca, a nie 10 marca, że jest za niska składka
    > zapłacona.

    Tylko ze ZUS nie ma obowiązku powiadomienia Cię że jest za niska składka
    wpłacona. To tylko ich dobra wola. Ma obowiązek wystawić decyzję.
    Przed Sądem wykazanie że działanie nie było celowe i że to ZUS próbuje
    pozbawić Cie świadczenia jest trudne a nawet bardzo trudne do udowodnienia.
    Udowodnienie też nie stanowi podstawy prawnej dla Sądu.
    Być może potrafisz udowodnić przed Sądem że 9-11 marca miałaś ciężko chore
    dziecko, sama miałaś grypę i nie byłaś w stanie kontrolować w pełni swego
    działania i dlatego się pomyliłaś w obliczaniu składki, ale musiałabyś mieć
    jakieś zaświadczenia lekarskie na dowód, no i w wniosku o przywrócenie
    terminu już napisałaś coś tam jako uzasadnienie - to jest na piśmie.
    Dziwne jest też to że piszesz o tym dopiero miesiąc po fakcie.
    Pamiętaj że w Sądzie będzie zawodowy adwokat ZUS, który takich spraw już ma
    bardzo wiele i bez trudu udowodni że zrobiłaś to celowo aby zapłacić niższe
    składki, że mogłaś przejść na wcześniejszy macierzyński a nie kombinować jak
    wyciągnąć dodatkową kasę z ZUS. Sądu nie interesuje to że jesteś biedna,
    głupia i bez podstaw finansowych do życia (to sprawa Mops). Sąd interesuje
    podstawa prawna.

    pozdr

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.