  • 1. Data: 2014-04-08 00:36:08
    Temat: Zus nie przyznał macierzyńskiego i chorobowego.
    Od: "P.H.Klociuszek" <a...@w...pl>

    Witam. Sytuacja jest taka. 1 listopada założona DG - z dotacji z Urzędu
    Pracy,zgłoszenie do ubezpieczenia chorobowego dobrowolnego, składki
    opłacane terminowo w wyższej kwocie aniżeli preferencyjne. 21 lutego
    urodziłam, 7 marca opłaciłam niższą składkę społeczną - przez błędy w
    programie do księgowania - córa dorwała się do kompa :( . O błędzie
    dowiaduje się 11 marca, czyli już po ptokach, bo po terminie. Jednak
    tegoż dnia lecę z podaniem o przywrócenie ciągłości chorobowego i
    możliwość opłacenia zaległości (kwota 25 zł, a na samym chorobowym 1,97
    zł) po terminie. Nie czekam na decyzję, tylko dopłacam z konta
    zaległość. 25 marca dostaję pocztą decyzję z dnia 14 marca, że moje
    podanie zostaje negatywnie rozpatrzone - tym samym nie mam prawa do
    zasiłku chorobowego, a także zasiłku macierzyńskiego. Tego samego dnia w
    ZUS piszę podanie o decyzję o okresie podlegania ubezpieczeniu
    chorobowemu, od której to mogę odwołać się do Sądu Pracy i Ubezpieczeń
    Społecznych. Na dniach postanawiam napisać jeszcze jedno podanie tym
    razem z rozwinięciem uzasadnienia odnośnie tego błędu w księgowaniu,
    dodatkowo przedstawiam moją sytuację materialną - bo aktualnie zostaję
    bez pieniążków na życie i z dwójką maluchów w domu. W związku z tym moje
    pytanie. Jakich argumentów użyć w odwołaniu do Sądu Pracy? Czy jest
    szansa na wygranie z ZUSem w tej sprawie?
    Obowiązuje mnie roczna umowa z Urzędem Pracy, także firmy nie mogę
    zawiesić, muszę jednocześnie opłacać składki ZUS, bo inaczej przy
    rozliczeniu dotacji będę miała problemy, a raczej moi poręczyciele.

  • 2. Data: 2014-04-08 00:52:54
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-04-08 00:36, P.H.Klociuszek pisze:
> [...]
    > zawiesić, muszę jednocześnie opłacać składki ZUS, bo inaczej przy
    > rozliczeniu dotacji będę miała problemy, a raczej moi poręczyciele.
    Przede wszystkim: gratulacje, w związku z podjęciem decyzji o
    sprowadzeniu na ten świat kolejnego obywatela, konsumenta, podatnika i
    przyszłego płatnika składek emerytalnych. Na szczęście zdecydowałaś się
    na ten krok na zielonej wyspie, a nie w jakiejś dziczy typu Irlandia,
    czy inna Wielka Brytania. ZUSem zupełnie się nie przejmuj. Po pierwsze:
    dostałaś przecież 1000 zł becikowego, co przecież spokojnie wystarczy na
    parę miesięcy płacenia preferencyjnej składki, pod drugie: możesz
    spokojnie pracować dalej - na Twoje dzieci czekają wysoko
    wykwalifikowani pracownicy państwowych żłobków i przedszkoli, którzy
    troskliwie się nimi zajmą, podczas gdy Ty, korzystając z tego, że kryzys
    omija nasz kraj, będziesz trzepać kapuchę, aż miło, płacąc niskie
    podatki i żyjąc na wysokim poziomie.
    Ewentualnie, gdyby powyższe jakimś dziwnym zbiegiem okoliczności nie
    wypaliło, zawsze możesz zdać się na męża, który na pewno chętnie Cię
    przez parę lat utrzyma. Bo chyba masz męża, prawda? Przecież nie
    zdecydowałabyś się w naszym nowoczesnym, europejskim kraju na życie w
    grzechu. W razie czego zwróćcie się do swojej parafii - tam na pewno
    otrzymacie duchowe i finansowe wsparcie :->

    Maciek

  • 3. Data: 2014-04-08 01:23:43
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2014-04-08 00:52, Maciek pisze:

    >... otrzymacie duchowe i finansowe wsparcie :->

    10/10 - ale NTG :)

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 4. Data: 2014-04-08 08:21:21
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "P.H.Klociuszek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dnia lecę z podaniem o przywrócenie ciągłości chorobowego i możliwość
    > opłacenia zaległości (kwota 25 zł, a na samym chorobowym 1,97 zł) po
    Jak zwykle brak najważniejszych danych.
    Co to wg. Ciebie oznacza niższa składka społeczna, czy płaciłaś ją przez
    płatnika, czy bezpośrednio.
    Dlaczego nie złożyłaś korekty?

    pozdr

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 5. Data: 2014-04-08 13:50:33
    Od: "P.H.Klociuszek" <a...@w...pl>

    W dniu 2014-04-08 08:21, Danusia pisze:

> [...]
    > Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania,
    > ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

    Korektę złożyłam wraz z podaniem o przywrócenie terminu płatności składek.
    Jako niższą składkę społeczną rozumiem składki wyliczone od podstawy nie
    504 zł, tylko od podstawy pomniejszonej o 2 dni zwolnienia chorobowego i
    okres od 21 -28 luty kiedy to urodziłam dziecko. Wyniosło to 324 zł
    podstawy. Wg ZUSu muszę złożyć jeszcze korektę korekty :] Czyli nie
    uwzględniając dobrowolnego chorobowego, czyli wychodzi na to, że muszę
    zapłacić za okres, kiedy to urodziłam dziecko i faktycznie nie byłam
    zdolna do pracy. Ale przecież matka polka ma 2 ręce, to i do roboty i do
    dzieci starczy :D

    Aha rozliczam się w FAKT i płacę internetowo.

    ps.dla świętego spokoju, żeby nie leciały mi odsetki zapłaciłam również
    i za ten okres kiedy byłam już po porodzie. Ale korekty nie złożę, bo to
    będzie jak przyznanie się do winy - gdzie uważam jej nie ma po mojej
    stronie, przypadek losowy - ale to zrozumie tylko pracownik, który ma
    dziecko.

  • 6. Data: 2014-04-08 13:53:00
    Od: "P.H.Klociuszek" <a...@w...pl>

> [...]
    > troskliwie się nimi zajmą, podczas gdy Ty, korzystając z tego, że kryzys
    > omija nasz kraj, będziesz trzepać kapuchę, aż miło, płacąc niskie

    Hyhy niezłe :)
    Z otrzymaniem becikowego też nie jest tak łatwo.... Około 15 druków
    muszę złożyć, bo przecież możliwe, że naciągnę nasze państwo i oszukam.
    Pijakom przyznają szybciej zasiłek aniżeli rodzinie, która nie ma kasy
    na kupienie pieluszek.
    Życie!

  • 7. Data: 2014-04-08 14:31:10
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-04-08, P.H.Klociuszek <a...@w...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > muszę złożyć, bo przecież możliwe, że naciągnę nasze państwo i oszukam.
    > Pijakom przyznają szybciej zasiłek aniżeli rodzinie, która nie ma kasy

    Wybacz, ale jak obrazujesz sytuację w ten sposób, to muszę zapytać - to
    dlaczego decydowaliście się na dziecko, skoro macie niestabilną sytuację
    majątkową, podjęte krytyczne zobowiązania i działalność w fazie
    "rozkręcania"? To jest działanie na szkodę własną i tego dziecka.

    Z ZUSem mam nadzieję, że Ci się uda, może wskazówki znajdziesz tu:
    http://www.temidajestkobieta.pl/2013/03/18/skladka-n
    a-ubezpieczenie-chorobowe-oplacona-po-terminie/
    ale generalnie znajomy papug by się przydał w tym momencie i to
    bardzo.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2014-04-08 14:35:07
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 08.04.2014 14:31, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2014-04-08, P.H.Klociuszek<a...@w...pl> wrote:
    >
    > [...]
    > Wybacz, ale jak obrazujesz sytuację w ten sposób, to muszę zapytać - to
    > dlaczego decydowaliście się na dziecko,

    Po pierwsze, dziecko nie zawsze jest wynikiem decyzji ...

    > skoro macie niestabilną sytuację
    > majątkową, podjęte krytyczne zobowiązania i działalność w fazie
    > "rozkręcania"? To jest działanie na szkodę własną i tego dziecka.

    ... po drugie, sądzę że mniejszą szkodą dla dziecka jest jak rodzice nie
    mają na pieluszki, niż jak są już dorobieni,starzy i zwapnieni.

    p. m.

  • 9. Data: 2014-04-08 14:51:29
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-04-08, m <m...@g...com> wrote:

    [...]

    > Po pierwsze, dziecko nie zawsze jest wynikiem decyzji ...

    Przeważnie jest. Przypadki patologiczne typu dziecko z gwałtu chyba
    możemy w tym wątku pominąć.

    > ... po drugie, sądzę że mniejszą szkodą dla dziecka jest jak rodzice nie
    > mają na pieluszki, niż jak są już dorobieni,starzy i zwapnieni.

    Jest jeszcze mnóstwo stanów pośrednich, więc to nie jest wybór
    "albo, albo". Nie trzeba być "dorobionym", ale jakąś stabilność
    trzeba mieć. Oczywiście nie można przewidzieć wszystkiego, ale
    decyzję należy podejmować w oparciu o realne przesłanki, a nie
    wg zasady "bóg dał dziecko, to da i na dziecko".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2014-04-08 16:11:23
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 8 Apr 2014 14:51:29 +0200
    Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

    > Przeważnie jest. Przypadki patologiczne typu dziecko z gwałtu chyba
    > możemy w tym wątku pominąć.

    no bez jaj, decyzja o pójsciu do łóżka, nie jest tożsama z decyzją o zapłodnieniu,
    owszem należy liczyć się z ewentualnym zaciążeniem, ale to nie znaczy że to planowana
    ciąża

    --
    pozdrawiam
    szerszen