  • 1. Data: 2014-04-04 14:38:33
    Temat: Nakaz zapłaty w trybie uproszczonym - brak wpłaty, co dalej?
    Od: c...@g...com

    Cześć.

    Kilka lat temu klient wziął towar na fakturę z przelewem. Nie zapłacił. Sprawa
    została skierowana do sądu. Sąd wydał wyrok (w trybie uproszczonym), że klient ma
    zapłacić wraz z odsetkami do dnia zapłaty.
    Klient nie odwoływał się.
    Od kilku już lat nic się nie dzieje.
    W maju będę przez pewien czas w mieście, w którym tenże sąd jest (daleko od mojego
    miejsca zamieszkania) - co robić?

    Wiem skądinąd, że inni (nie związani ze mną), którzy nie zapłacili, mają blokowane
    rachunki ROR przez komorników.

    Andy.

  • 2. Data: 2014-04-04 15:57:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <c...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    Ależ sąd nic sam z siebie nie zrobi. Masz klauzulę wykonalności na nakazie?

  • 3. Data: 2014-04-04 23:02:43
    Od: Andy <c...@g...com>

    W dniu piątek, 4 kwietnia 2014 15:57:45 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości

    ps.com...

    > Ależ sąd nic sam z siebie nie zrobi. Masz klauzulę wykonalności na nakazie?

    Nie pamiętam, kilka lat minęło. Prawdopodobnie tak.

    Ktoś mówił o złożeniu skargi do wydziału komorniczego (albo na wydział komorniczy?)
    do tegoż sądu.

    Ile lat taki wyrok jest ważny?

    Chodzi o kwotę ok. 2300 zł. brutto (tyle było na fakturze) - czy jest ewentualnie
    sens iść z tym do jakiegoś Kruka?

    Andy.

  • 4. Data: 2014-04-05 00:05:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andy" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Nie pamiętam, kilka lat minęło. Prawdopodobnie tak.
    > Ktoś mówił o złożeniu skargi do wydziału komorniczego (albo na wydział
    > komorniczy?) do tegoż sądu.

    Zmień informatorów :-) A złożyłeś wniosek do jakiegokwoiek komornika, by
    jakiekowliek skargi pisac?

    > Ile lat taki wyrok jest ważny?

    10 lat.

    > Chodzi o kwotę ok. 2300 zł. brutto (tyle było na fakturze) - czy jest
    > ewentualnie sens iść z tym do jakiegoś Kruka?

    A co wiesz o dłużniku?

  • 5. Data: 2014-04-05 11:33:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Apr 2014, Andy wrote:

    ps.com...

    > Nie pamiętam, kilka lat minęło. Prawdopodobnie tak.

    Ale klauzula to jest coś, o co należy osobno wystąpić.
    Jest wiec możliwe, że nie.

    > Ktoś mówił o złożeniu skargi do wydziału komorniczego (albo na wydział komorniczy?)
    do tegoż sądu.

    Moment.
    A z tą klauzulą to poszedłeś do którego komornika?
    Żadnego?
    To do niego ;)
    I nie na skargę, ale żeby podać majątek dłużnika do egzekucji (tak,
    to wierzyciel ma pokazać palcem) albo zlecić "poszukiwanie".

    > Ile lat taki wyrok jest ważny?

    Już wiesz :)
    Próba egzekucji komorniczej "przedłuża" ważność o kolejne 10 lat.

    > Chodzi o kwotę ok. 2300 zł. brutto (tyle było na fakturze) - czy jest ewentualnie
    sens iść z tym do jakiegoś Kruka?

    A dłużnik coś ma, czy "wszystko żony i szwagra, ja nic nie mam"?

    pzdr, Gotfryd