  • 1. Data: 2014-04-05 22:39:53
    Temat: Biedny znalazł pieniądze i nie oddał policji
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    Ciekawa jestem czy jak ktoś byłby biedny, ale nie zbierał złomu, nikt by
    nie wiedział, że mu pieniędzy na życie brakuje to czy oddałby pieniądze
    policji, czy nie? Oczywiście jakby nie było żadnego ogłoszenia o
    zgubieniu przez kogoś pieniędzy.

    Artykuł nie nowy, ale teraz przeczytałam.
    http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35153,15174005,Znalazl_
    gotowke_i_nie_oddal__Odpowie_za_przywlaszczenie.html

    Bezrobotny mieszkaniec Pabianic znalazł kilkadziesiąt tysięcy złotych. I
    zaczął wydawać: kupił sobie nowe ubranie, jedzenie i sprzęt RTV. Ale
    ktoś odniósł o tym policji i bajka się skończyła.
    50-letni Andrzej D. jest bezrobotny, utrzymuje się ze zbierania surowców
    wtórnych. W poniedziałek w centrum Pabianic znalazł kilkadziesiąt
    tysięcy złotych.
    Jak ustalili śledczy, początkowo podejrzewał, że banknoty mogą być
    fałszywe. Zrobił więc niewielkie zakupy w sklepie spożywczym. Ale gdy
    ekspedientka nie zakwestionowała pieniędzy, zaczął je śmielej wydawać.
    Kupił owoce, alkohol, radio z odtwarzaczem CD i słuchawki.
    W domu zjadł zakrapianą kolacje, słuchał muzyki. Pieniądze schował w
    wersalce. Zaprosił znajomych. Koleżance zamierzał oddać pieniądze za
    wózek, który kiedyś pożyczyła mu do zbierania surowców i który mu
    skradziono. Nikomu nie powiedział, skąd ma gotówkę.
    Następnego dnia poszedł na rynek. Wydał kilkaset złotych i kupił sobie
    nowe ubrania, żeby dobrze wyglądać w czasie świąt.
    Informacja o niespodziewanym napływie gotówki u Andrzeja D. dotarła do
    policji. Został zatrzymany. Funkcjonariusze znaleźli u niego większość
    gotówki, bo niewiele zdążył wydać. Zabezpieczyli też sprzęt RTV, który
    kupił.
    Wczoraj pabianicka prokuratura zarzuciła Andrzejowi D., że przywłaszczył
    sobie znalezione kilkadziesiąt tysięcy złotych.
    - Podejrzany przyznał się do winy - mówi Krzysztof Kopania, rzecznik
    prasowy Prokuratury Okręgowej w Łodzi. - Wyjaśnił, że postanowił
    zatrzymać pieniądze, traktując to jako łut szczęścia i szansę na zmianę
    sytuacji życiowej. Ukrył je i nie zamierzał zwracać.
    Teraz grozi mu grzywna, kara ograniczenia wolności lub pozbawienia
    wolności do roku. Zastosowano wobec niego dozór policji.
    Śledczy wciąż szukają właściciela pieniędzy, dlatego nie podają
    szczegółów dotyczących kwoty czy nominałów banknotów.
    - Osoba, która znalazła pieniądze czy wartościowy przedmiot, ma nie
    tylko moralny, ale i prawny obowiązek oddania go - mówi prokurator
    Kopania. - Można go przekazać policji albo do biura rzeczy znalezionych.
    Zgodnie z przepisami znalazca może się domagać 10 proc. znaleźnego.

    --
    animka

  • 2. Data: 2014-04-06 01:44:18
    Temat: Re: Biedny znalazł pieniądze i nie oddał policji
    Od: Koziołek <k...@g...pl>

    animka napisała:
    > Teraz grozi mu grzywna, kara ograniczenia wolności lub pozbawienia
    > wolności do roku. Zastosowano wobec niego dozór policji.

    He he, a taki kokomou ma wszystko w dupie i nawet prokgen mu nie podskoczy,
    mimo że obsługa jawnie łupie frajerów na dziesiątki tysięcy (żeby nie
    powiedzieć na miliony ;)
    Żeby nie było - ja tam nie bywam :)

    Pozdr.,

    Koziołek
    --
    www.przepraszamzacrossposta.blox.pl
    www.blogmateuszka.blox.pl

  • 3. Data: 2014-04-06 10:31:23
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Zgodnie z przepisami znalazca może się domagać 10 proc. znaleźnego.

    A jak właściciel się nie znajdzie, to dostanie pozostałe 90%?

    --
    http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy czytający
    cyrylicę GdakMini2_01 i program dietetyczny Ananas1_3d

  • 4. Data: 2014-04-06 10:50:36
    Temat: Re: Biedny to nawet darmowego wiatru nie potrafi wykorzystać
    Od: SJS <s...@p...pl>

    Scenariusz 1
    Biedny mówi - przychodzę do domu a tu w skrzynce pieniądze z napisem -
    podarunek
    I co?

    Scenariusz 2
    Znalazł na ulicy
    Wydał mniej niż 10 %
    Miał oddac ale nie wiedział komu

    Scenariusz 3
    Znalazł - oddał /nie oddał wiem/ i nic nie dostał bo jako biedny nie
    wiedział że to 10% znaleźnego trzeba sobie odebrać w momencie oddawania
    SJS

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 5. Data: 2014-04-06 13:56:26
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-04-06 10:50, Użytkownik SJS napisał:

    > Scenariusz 1
    > Biedny mówi - przychodzę do domu a tu w skrzynce pieniądze z napisem -
    > podarunek
    > I co?

    Jak zwykle nieznajomość prawa szkodzi.
    Nie powinien się przyznawać że znalazł bo i dlaczego ?
    Nie powinien wyjaśniać skąd te kilkaset złotych które
    wydał, bo niby z jakiej racji.
    W ostateczności powinien tłumaczyć że zarobił na nierządzie,
    to jeszcze nieopodatkowana dziedzina działalności.
    A może już opodatkowana ? Jest ktoś zorientowany ?

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2014-04-06 18:50:01
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    > W ostateczności powinien tłumaczyć że zarobił na nierządzie,
    > to jeszcze nieopodatkowana dziedzina działalności.
    > A może już opodatkowana ? Jest ktoś zorientowany ?

    Czy to jest podchwytliwe pytanie? :) ZTCW, to działalność nadal
    jest nieopodatkowana, pod warunkiem, że potrafimy udowodnić
    pochodzenie środków. Czyli: lista klientów, których stać i którzy
    potwierdzą powyższe, przepytywani przez US.

    --
    Nie lubię wampirów jak jasna cholera, jak spotkam, natrzaskam po ryju!

  • 7. Data: 2014-04-06 20:22:00
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-04-06 10:50, SJS pisze:
> [...]
    > Znalazł - oddał /nie oddał wiem/ i nic nie dostał bo jako biedny nie
    > wiedział że to 10% znaleźnego trzeba sobie odebrać w momencie oddawania

    Z tego co napisane chłopina sam sobie zaszkodził przyznając się, że
    znalazł. Xzy zbieraczowi złomu nie można znaleźć pieniędzy? Ja to
    policji bym nie oddała, bo nie mam do policji zaufania. Mogłabym
    zamieścić ogłoszenie w jakiejś gazecie, że znaleziono dużą kwotę
    pieniędzy i czekam kontakt z osobą, która zgubiła te pieniądze.

    --
    animka

  • 8. Data: 2014-04-06 21:35:27
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > pochodzenie środków. Czyli: lista klientów, których stać i którzy
    > potwierdzą powyższe, przepytywani przez US.

    No założenie, że osoba prostytuująca się zna swoich klientów, choćby z
    imienia i nazwiska jest mocno nieprawdopodobne. Jeżeli jednak tak się
    zdarzy, to już szanse na to, że klient się przyzna do skorzystania z
    usług są mocno zerowe.
    Więc można podać różne wymyślone nazwiska, jeszcze ciekawiej się robi
    gdy taka/i delikwent poda dane jakiegoś znanego polityka. ;)

  • 9. Data: 2014-04-06 23:58:21
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    RadoslawF napisał(a) :
    > W ostateczności powinien tłumaczyć że zarobił na nierządzie,
    > to jeszcze nieopodatkowana dziedzina działalności.
    > A może już opodatkowana ? Jest ktoś zorientowany ?

    Jeszcze nie opodatkowana, ale już będzie wliczana do PKB. Nie, nie
    żartuję sobie:
    http://biznes.newsweek.pl/gus-bedzie-wliczal-do-pkb-
    szacunki-dot-prostytucji,artykuly,282962,1.html

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600

  • 10. Data: 2014-04-07 00:31:56
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 06.04.2014 23:58, Zbynek Ltd. wrote:

    > Jeszcze nie opodatkowana, ale już będzie wliczana do PKB. Nie, nie
    > żartuję sobie:
    > http://biznes.newsweek.pl/gus-bedzie-wliczal-do-pkb-
    szacunki-dot-prostytucji,artykuly,282962,1.html

    i od razu na papierze nasze pkb i dobrobyt wzrosną...

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l