  • 21. Data: 2011-09-20 19:22:42
    Temat: Re: Zdjecie z fotoradaru i "krokodylki"
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:j5ap19$5a2$12@inews.gazeta.pl...

    > ma. na podstawie tego samego paragrafu.
    > w tym czasie na podstawie oswiadczenia wlasciciela byl posiadaczem, wiec
    > ma obowiazek wskazania komu dalej powierzyl pojazd.
    >
    > Chyba, ze odpisze, ze nieprawdziwe jest oswiadczenie wlasciciela i ze nie
    > był w posiadaniu tego pojazdu w tym czasie.

    Rozróżnij posiadanie, od władania. Kierujący samochodem firmowym nigdy nie
    jest jego posiadaczem, tylko władającym.

  • 22. Data: 2011-09-20 20:02:10
    Od: kendy <k...@g...com>

    pierd... wpisze ruska jakiegos i niech szukaj, adres na kamczatce
    podam - byl u mnie w odwiedzinach
    jesli oni chca byc cwani to udowodnie im, ze tez potrafie

    i wlasnie przed idiotyczne przepisy i cwaniactwo urzednikow narod
    kombinuje... nie chca pokazac zdjecia to ja im podam jakiegos ruskiego
    i tyle
    i niech mi udowodnia ze nie mowilem prawdy....

    k.

  • 23. Data: 2011-09-20 20:12:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "kendy" <k...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
> [...]
    > i tyle
    > i niech mi udowodnia ze nie mowilem prawdy....

    Ba, przeciez Rosjanin mógl powierzyc bez Twojej wiedzy komus z Twoich
    pracowników :-)

  • 24. Data: 2011-09-20 20:35:31
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > włąściciel pojazdu powierzam samochód do kierowania koledze Janowi
    > KOWALSKIEMU. On go powierza kiomuś innemu i robią fotkę fotoradarem tej
    > trzeciej osobie, której ja nie znam. Ten, komu powierzyłem nie jest ani
    > właścicielem, ani posiadaczem, wiec obowiązku wskazania osoby,m której
    > samochód powierzył nie ma. On sam nie kierował.
    >
    > Lekarstwem na tę niedoróbkę miał być pomysł o opłącie administracyjnej za
    > przekroczenie prędkości. Wówczas płąciłby właściciel pojazdu. Ale to nie
    > przeszło - zresztą moim zdaniem słusznie.

    Daruj, właściciel ani posiadacz nie muszą wcale wiedzieć o tym, kto
    wykroczenie popełnił, więc o żadnym obwinianiu ich być mowy nie może. To
    jest tylko pewne ułatwienie dla szukania winnego i te fotoradary też są
    tylko ułatwieniem. Ale winę należy udowodnić a nie tylko domniemywać, że
    "pewnie to właściciel albo ten, komu powierzono".

  • 25. Data: 2011-09-20 20:55:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > czemu nieprawdy?
    > prawdy, nie pamietasz.
    >
    > dostaniesz mandat ty za niewskazanie.

    a nie mozna wymienic wszystkich potencjalnych uizytkowników?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 26. Data: 2011-09-20 21:12:13
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    John Kołalsky wrote:
> [...]
    html

    > Jakieś syfiaste reklamy

    adblock

    > a wskazany ustęp w ogóle nie mówi o konieczności prowadzenia ewidencji

    on mowi ze musisz wiedziec komu pojazd powierzyles, jak to zrobisz to
    twoja sprawa, bo zdjec ci nikt pokazywac nie musi

  • 27. Data: 2011-09-20 21:19:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/20/2011 3:55 PM, Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > a nie mozna wymienic wszystkich potencjalnych uizytkowników?

    ale wowczas nie spełnia to warunku z PORD, ze ma wiedziec komu powierzył.

  • 28. Data: 2011-09-20 22:35:21
    Od: arturs <a...@g...com>

> [...]
    > zaczyna się jazda, bo ustalenie keirujacego jest niemożlwe, a i zarzutu
    > odmowy podania danych nie można uczynić.

    Od nasz straż wiejska jak przysyła mandat dostaje zawsze taką listę -
    około 15 osób.. i się odczepiają bo wiedzą że więcej roboty będą mieli..

> [...]
    > właścicielem, ani posiadaczem, wiec obowiązku wskazania osoby,m której
    > samochód powierzył nie ma. On sam nie kierował.

    niezłym pomysłem jest też wskazanie cudzoziemca z dalekiego wschodu ;)
    kolega z jakichś targów przywiózł mnóstwo wizytówek handlowców z Chin
    czy innego Tajwanu - i odpisuje uprzejmie że właśnie gościł kontrahenta
    zza granicy który będąc pod dużym wrażeniem naszych dróg zapragnął się
    przejechać bo u siebie takich nie mają no i akurat wtedy zdjęcie mu
    zrobiono ;) - i podaje dane z wizytówki.. reakcji z reguły nie ma..

  • 29. Data: 2011-09-21 07:01:56
    Od: "Adam L." <n...@d...pl>

    > On 9/20/2011 12:38 PM, John Kołalsky wrote:
    >
    > bo nie ma obowiazku prowadzenia ewidencji jako takiej.
    >
    > masz tylko wiedziec. jak to zrobisz twoja sprawa. mozesz prowadzic
    > ewidencje, mozesz pamietac, mozesz za kazdym razem chodzic do wrozki.
    > Ale wiedziec masz. taki odgorny prikaz.

    Nie ma WIEDZIEĆ.
    "Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany WSKAZAĆ na żądanie
    uprawnionego organu, KOMU POWIERZYŁ pojazd do kierowania lub używania w
    OZNACZONYM CZASIE,..."

    np. pracownikowi (pracownikom?) na czas ich pracy od 8:00 do 16:00.

    Adam

  • 30. Data: 2011-09-21 07:10:08
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > kolega z jakichś targów przywiózł mnóstwo wizytówek handlowców z Chin
    > czy innego Tajwanu - i odpisuje uprzejmie że właśnie gościł kontrahenta

    Śliskie, bo łatwo sprawdzić, że w tym czasie nie przekraczał polskiej
    granicy. Tylko urzędnik musi wykonać z tym dodatkową robotę, której mu
    się nie chce robić. Ale jak się uprze.

    --
    Krzysztof