  • 1. Data: 2011-09-20 12:55:58
    Temat: Zdjecie z fotoradaru i "krokodylki"
    Od: kendy <k...@g...com>

    Witam

    Jakis czas temu dostalismy od nowego 'operatora' fotoradarow czyli ITD
    informacje o mandacie. Jako ze auto firmowe ciezko nam bylo ustalic
    kto kierowal w danym dniu, a oczywiscie nikt sie sam nie przzna :)

    Wyslalem wiec pismo do ITD aby przyslali zdjecie bo chcemy ustalic kto
    kierowal (Policja ZAWSZE takie zdjecie przysylala z mandatem). Opisali
    nam, ze nie przysla (podpierajac sie jakimis paragrafami) a do wgladu
    bedzie ono w sadzie !!!

    Czy to jakis zart? Skad ja mam wiedziec kto kierowal skoro ewidencji
    nie prowadzimy. I dlaczego bede mial ponosic koszty sprawy sadowej
    tylko dlatego, zebym wiedzial kto wykroczenie popelnil.

    Czy to faktycznie nowe przepiesy, czy ITD po prostu 'cwaniaczy'?

    k.

  • 2. Data: 2011-09-20 13:30:25
    Temat: Re: Zdjecie z fotoradaru i "krokodylki"
    Od: "Bartosz" <l...@a...pl>

    > Czy to jakis zart? Skad ja mam wiedziec kto kierowal skoro ewidencji
    > nie prowadzimy. I dlaczego bede mial ponosic koszty sprawy sadowej
    > tylko dlatego, zebym wiedzial kto wykroczenie popelnil.

    Rozumiem, ze masz swiadomosc iz firma jest zobligowana do prowadzenia ewidencji a
    mimo tego jej nie prowadzisz ?

    > Czy to faktycznie nowe przepiesy, czy ITD po prostu 'cwaniaczy'?

    Tego nie wiem wiec sie nie wypowiadam. Pierwszy raz slysze o takim przypadku.

  • 3. Data: 2011-09-20 13:38:20
    Od: kendy <k...@g...com>

    > Rozumiem, ze masz swiadomosc iz firma jest zobligowana do prowadzenia ewidencji a
    mimo tego jej nie prowadzisz ?

    > Tego nie wiem wiec sie nie wypowiadam. Pierwszy raz slysze o takim przypadku.

    Wiec jesli chciales tylko napisac o ewidencjonowaniu to po co pisales?
    Ja pytalem o jedno, a Ty sie wymadrzasz z drugim.
    Ale jesli juz sie wymadrzyles na napisz mi prosze przepis ktory to
    warunkuje w przypadku osoby fizycznej prowadzacej dzialanosc
    gospodarcza?
    Temat zdjecia pozostaje nadal otwarty -jakie przepisy pozwalaja ITD
    na takie dzialania?

    k.

  • 4. Data: 2011-09-20 13:43:29
    Od: kendy <k...@g...com>

    aha...ITD nie wysylajac zdjecia wymusza na mnie poswiadczenie
    nieprawdy - nie pamietam kto 2 miesiace temu jechal samochodem

    ludzie, to jakas paranoja - policja przysylala zdjecie i sprawa byla
    jasna

    k.

  • 5. Data: 2011-09-20 14:04:21
    Od: "emeryt" <e...@o...pl>

    >Rozumiem, ze masz swiadomosc iz firma jest zobligowana do prowadzenia
    >ewidencji a >mimo tego jej nie prowadzisz ?

    zawsze? IMVHO zalezy czy to jest srodek twaly czy nie.

    > Czy to faktycznie nowe przepiesy, czy ITD po prostu 'cwaniaczy'?

    no a pytaczowi wlasnie o to glównie chodzi, sam chetnie
    sie dowiem czy moga odmówic i na jakiej podstawie udostepnienia
    zdjecia.

    Pozdrawiam
    E.

  • 6. Data: 2011-09-20 14:05:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "kendy" <k...@g...com> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...
> [...]
    > tylko dlatego, zebym wiedzial kto wykroczenie popelnil.
    >
    > Czy to faktycznie nowe przepiesy, czy ITD po prostu 'cwaniaczy'?

    ITD bedzie musialo na kogos ów wniosek o ukaranie napisac. Skoro ne chca
    przyslac zdjecia, to wyslij im liste potencjalnych kierujacych z adnotacja,
    by sobie sami przyjechaliz atem ze zdjeciem do firmy i spardzili która
    osoba akuratw danym momencie kierowala. Nic innego mi do glowy nie
    przychodzi. Jak pójda z tym do sadu, to moim zdaniem sad Cie uniewinni z
    podejrzenia porwadzneia pojakzdu, a mskorodales liste kierowców, to równiez
    z podejrzenia uchylenia sie od podania personaliów keirujacego.

  • 7. Data: 2011-09-20 14:06:24
    Od: leon <l...@h...pl>

    Dnia 20-09-2011 o 15:30:25 Bartosz <l...@a...pl>
    napisał(a):

    > Rozumiem, ze masz swiadomosc iz firma jest zobligowana do prowadzenia
    > ewidencji a mimo tego jej nie prowadzisz ?

    Poważnie? A mozesz przytoczyc paragraf na potwierdzenie tego stwierdzenia?

    leon

    --
    Anihilacja pary smoków o przeciwnych amokach w polu ogólnego bezhołowia -
    Lem

  • 8. Data: 2011-09-20 14:06:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "Bartosz" <l...@a...pl> napisal w wiadomosci
> [...]

    | Rozumiem, ze masz swiadomosc iz firma jest zobligowana do prowadzenia
    ewidencji a mimo tego jej nie prowadzisz ?

    Jaki przepis obliguje firme d rejestrowania tego, kto kiruje pojazdem
    sluzbowym w którym momencie?

  • 9. Data: 2011-09-20 14:19:31
    Od: kendy <k...@g...com>

    > Poważnie? A mozesz przytoczyc paragraf na potwierdzenie tego stwierdzenia?

    chcial zablysnac ino mu nie wyszlo :)

    A ja znalazlem to:

    "Dlacz ego zdjęcia nie są dołączone do wezwań?
    Prawo wglądu do akt sprawy o wykroczenie (w tym również do obrazu
    zarejestrowanego wykroczenia) obwiniony nabywa dopiero w sądzie - z
    chwilą
    zawiadomienia go o terminie pierwszej rozprawy (art. 67 § 2 oraz art.
    38
    ust. 1 Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia w związku z art.
    156 §
    1-4 Kodeksu postępowania karnego)."

    Tylko nie rozumiem czemu SM i Policja zdjecie dolaczaly a ITD nie?
    I pisze jeszcze raz - oni wymuszaja na mnie poswiadczenie nieprawdy -
    ja nie mam pojecia kto prowadzil a nie chce mi sie ponosic kosztow
    sadowych tylko po to aby sie dowiedziec kto kierowal. Jako
    'podejrzany' mam chyba prawo wgladu 'w akta' i dowody???

    k.

  • 10. Data: 2011-09-20 15:30:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/20/2011 7:55 AM, kendy wrote:
> [...]
    > bedzie ono w sadzie !!!
    >
    > Czy to jakis zart? Skad ja mam wiedziec kto kierowal skoro ewidencji

    z art 78.4 PORD

    Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
    uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w
    oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy
    przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.

    I dlaczego bede mial ponosic koszty sprawy sadowej
    > tylko dlatego, zebym wiedzial kto wykroczenie popelnil.

    jak wyzej.
    po prostu na własne zyczenie.

    > Czy to faktycznie nowe przepiesy, czy ITD po prostu 'cwaniaczy'?
    >
    > k.

    nigdy nie bylo przepisow nakazujacych przesylanie zdjec.
    ale zawsze byly przepisy nakazujące, ze ty masz wiedziec komu dales
    samochod jesli o to "organ" wystapi.