  • 11. Data: 2011-09-20 15:32:10
    Temat: Re: Zdjecie z fotoradaru i "krokodylki"
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/20/2011 8:43 AM, kendy wrote:
    > aha...ITD nie wysylajac zdjecia wymusza na mnie poswiadczenie
    > nieprawdy - nie pamietam kto 2 miesiace temu jechal samochodem

    czemu nieprawdy?
    prawdy, nie pamietasz.

    dostaniesz mandat ty za niewskazanie.

    > ludzie, to jakas paranoja - policja przysylala zdjecie i sprawa byla
    > jasna

    pewnie masz racje, ale obowiazku nie maja.

  • 12. Data: 2011-09-20 15:34:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/20/2011 9:19 AM, kendy wrote:

> [...]
    > zawiadomienia go o terminie pierwszej rozprawy (art. 67 § 2 oraz art.
    > 38
    > ust. 1 Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia w związku z art.
    > 156 §
    > 1-4 Kodeksu postępowania karnego)."
    >
    > Tylko nie rozumiem czemu SM i Policja zdjecie dolaczaly a ITD nie?
    > I pisze jeszcze raz - oni wymuszaja na mnie poswiadczenie nieprawdy -
    > ja nie mam pojecia kto prowadzil a nie chce mi sie ponosic kosztow
    > sadowych tylko po to aby sie dowiedziec kto kierowal. Jako
    > 'podejrzany' mam chyba prawo wgladu 'w akta' i dowody???

    jeszcze podejrzanym nie jestes.
    ITD nie ma prawa cie podejrzewac.
    policja i sad tak. :)

    taka niedorbka prawna.

  • 13. Data: 2011-09-20 15:35:54
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    kendy wrote:
    > Czy to jakis zart? Skad ja mam wiedziec kto kierowal skoro ewidencji
    > nie prowadzimy.

    art. 78 ust. 4
    http://www.kodeksdrogowy.com.pl/obowiazujace/dzial3.
    html

  • 14. Data: 2011-09-20 15:43:06
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-09-20 14:55, kendy pisze:
    > Witam
    >
    > Jakis czas temu dostalismy od nowego 'operatora' fotoradarow czyli ITD

    Przerabiałem coś podobnego, ale tam chodziło o nieprawidłowe zaparkowanie.
    Przy okazji rozprawy sądowej wyszło, że policja musiałaby udowodnić mi
    zamiar (intencję) uniknięcia wskazania sprawcy.
    Sądy też dla ludzi, spróbuj...

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 15. Data: 2011-09-20 15:46:42
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > z art 78.4 PORD
    > Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
    > uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w
    > oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy
    > przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.

    Taka kolejna mała niedoróbka prawna. Nie jest powiedziane, że masz
    wskazać jedną osobę. Możesz wskazać np. dwie, bo tym dwóm powierzyłeś
    (np. długa trasa i dwóch kierowców będzie kierować na zmiany, żeby
    szybko dojechać ale się nie zmęczyć). Niech Policja/ITD/Sąd dalej
    dochodzą kto kierował w danej chwili. Powierzenie nie jest jednoznaczne
    z kierowaniem.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 16. Data: 2011-09-20 17:38:47
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > art. 78 ust. 4
    > http://www.kodeksdrogowy.com.pl/obowiazujace/dzial3.
    html

    Jakieś syfiaste reklamy a wskazany ustęp w ogóle nie mówi o konieczności
    prowadzenia ewidencji

  • 17. Data: 2011-09-20 17:40:50
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > ale się nie zmęczyć). Niech Policja/ITD/Sąd dalej dochodzą kto kierował w
    > danej chwili. Powierzenie nie jest jednoznaczne z kierowaniem.

    To gdzie tu jest niedoróbka ?

  • 18. Data: 2011-09-20 17:59:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/20/2011 12:38 PM, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    html

    > Jakieś syfiaste reklamy a wskazany ustęp w ogóle nie mówi o konieczności
    > prowadzenia ewidencji

    bo nie ma obowiazku prowadzenia ewidencji jako takiej.

    masz tylko wiedziec. jak to zrobisz twoja sprawa. mozesz prowadzic
    ewidencje, mozesz pamietac, mozesz za kazdym razem chodzic do wrozki.
    Ale wiedziec masz. taki odgorny prikaz.

  • 19. Data: 2011-09-20 19:09:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <b...@p...onet.pl>

    > To gdzie tu jest niedoróbka ?

    Inspekcja może dostać listę parcowników przedsięborstwa ze stwierdzeniem,
    ze samochód im powierzono zbioro iniechg sobie dochodzą, kto prowadził. Co
    więcej może się okazać, że któraś (nie wiadomo któa) osoba powierzyła
    kierowanie innej osobie nien będącej kierowcą. No i zaczyna się jazda, bo
    ustalenie keirujacego jest niemożlwe, a i zarzutu odmowy podania danych nie
    można uczynić.

    No i taka konstrukcja otwiera szereg możliwości. Przykąłdowo ja jako
    włąściciel pojazdu powierzam samochód do kierowania koledze Janowi
    KOWALSKIEMU. On go powierza kiomuś innemu i robią fotkę fotoradarem tej
    trzeciej osobie, której ja nie znam. Ten, komu powierzyłem nie jest ani
    właścicielem, ani posiadaczem, wiec obowiązku wskazania osoby,m której
    samochód powierzył nie ma. On sam nie kierował.

    Lekarstwem na tę niedoróbkę miał być pomysł o opłącie administracyjnej za
    przekroczenie prędkości. Wówczas płąciłby właściciel pojazdu. Ale to nie
    przeszło - zresztą moim zdaniem słusznie.

  • 20. Data: 2011-09-20 19:20:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/20/2011 2:09 PM, Robert Tomasik wrote:
    > Ten, komu powierzyłem nie jest ani właścicielem, ani posiadaczem, wiec
    > obowiązku wskazania osoby,m której samochód powierzył nie ma. On sam nie
    > kierował.

    ma. na podstawie tego samego paragrafu.
    w tym czasie na podstawie oswiadczenia wlasciciela byl posiadaczem, wiec
    ma obowiazek wskazania komu dalej powierzyl pojazd.

    Chyba, ze odpisze, ze nieprawdziwe jest oswiadczenie wlasciciela i ze
    nie był w posiadaniu tego pojazdu w tym czasie.