eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › nakaz opłaty błędnej faktury
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 18

  • 1. Data: 2011-09-20 11:12:28
    Temat: nakaz opłaty błędnej faktury
    Od: Tans <.@.>

    Operator telekomunikacyjny. Wystawiona faktura na dużo wyższą kwotę. W
    regulaminie stoi, że błędnie wystawioną fakturę należy opłacić, a jeśli
    reklamacja zostanie uwzględniona po ponad 30 dniach to kasa zostanie
    zwrócona.

    1) Czy mogę odmówić zapłaty lub zapłacić kwotę wynikającą z umowy kiedy
    oczywiste jest, że to błąd?
    2) Co w przypadku jeśli nie mam wystarczającej ilości pieniędzy na
    zawyżoną fakturę?
    3) I ostatnie pytanie jak mają się takie praktyki do zwrotu nadpłaty z
    odsetkami: czy operator może sobie obracać moimi pieniędzmi przez okres
    reklamacji a mi zwróci tylko nadpłatę czy też z odsetkami?

    Proszę o praktyczne wskazówki, czy coś jestem w stanie zrobić, bo nie
    pierwszy raz mam taką sytuację.

    Tans


  • 2. Data: 2011-09-20 13:32:06
    Temat: Re: nakaz opłaty błędnej faktury
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-09-20 13:12, Tans pisze:
    > Operator telekomunikacyjny. Wystawiona faktura na dużo wyższą kwotę. W
    > regulaminie stoi, że błędnie wystawioną fakturę należy opłacić, a jeśli
    > reklamacja zostanie uwzględniona po ponad 30 dniach to kasa zostanie
    > zwrócona.
    >
    > 1) Czy mogę odmówić zapłaty lub zapłacić kwotę wynikającą z umowy kiedy
    > oczywiste jest, że to błąd?

    Nie rozumiesz przytoczonego przez siebie regulaminu?

    > 2) Co w przypadku jeśli nie mam wystarczającej ilości pieniędzy na
    > zawyżoną fakturę?

    A kogo to obchodzi? Może na telefon nie zasługujesz ;)


    > 3) I ostatnie pytanie jak mają się takie praktyki do zwrotu nadpłaty z
    > odsetkami: czy operator może sobie obracać moimi pieniędzmi przez okres
    > reklamacji a mi zwróci tylko nadpłatę czy też z odsetkami?

    Dawaj resztę regulaminu ...
    Nie wiem jakie rachunki płacisz, ale za 30 dni to pewnie z twojego
    punktu widzenia groszowa sprawa te odsetki. Szkoda papieru.

    >
    > Proszę o praktyczne wskazówki, czy coś jestem w stanie zrobić, bo nie
    > pierwszy raz mam taką sytuację.
    >

    Skąd się biorą tacy pechowcy ? W życiu mi się takie sytuacje nie zdarzyły ;)


    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU
    https://www.ibard24.com/backup/pl/registration/c99ff
    b8519213760f162c2b73830481d


  • 3. Data: 2011-09-20 14:00:16
    Temat: Re: nakaz opłaty błędnej faktury
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

    W dniu 2011-09-20 13:12, Tans pisze:
    > Operator telekomunikacyjny. Wystawiona faktura na dużo wyższą kwotę. W
    > regulaminie stoi, że błędnie wystawioną fakturę należy opłacić, a jeśli
    > reklamacja zostanie uwzględniona po ponad 30 dniach to kasa zostanie
    > zwrócona.
    >
    > 1) Czy mogę odmówić zapłaty lub zapłacić kwotę wynikającą z umowy kiedy
    > oczywiste jest, że to błąd?
    Odmówić nie masz podstaw. Jak nie zapłacisz to nikt ci nic nie zrobi. Ja
    bym nie płacił, z praktyki tak jest wygodniej. Powinni rozpatrzyć
    reklamację mimo braku płatności. Przy czym jak na twoją niekorzyść to
    potem z odsetkami zabulisz.
    > 2) Co w przypadku jeśli nie mam wystarczającej ilości pieniędzy na
    > zawyżoną fakturę?
    Napisz im to, może jakieś raty rozłożą (+odsetki)
    > 3) I ostatnie pytanie jak mają się takie praktyki do zwrotu nadpłaty z
    > odsetkami: czy operator może sobie obracać moimi pieniędzmi przez okres
    > reklamacji a mi zwróci tylko nadpłatę czy też z odsetkami?
    >
    Z praktyki może.
    > Proszę o praktyczne wskazówki, czy coś jestem w stanie zrobić, bo nie
    > pierwszy raz mam taką sytuację.
    >
    > Tans
    Albo zapłacić i reklamować (po Bożemu), albo udawać twardziela i nie
    płacić. Wiele telekomów ma już zapisy, że reklamowana należność
    przestaje być na czas reklamacji wymagalna i nawet za ten czas odsetek
    nie naliczają (vide: TP).
    Jednak z tego co piszesz to wnioskuję tutaj co innego.
    Sprawdź Prawo telekomunikacyjne czy tam nie ma czegoś na ten temat oraz
    klauzule zakazane, bo być może taki zapis jest klauzulą zakazaną.
    Jedyne co moim zdaniem możesz uwalczyć to odroczenie płatności do czasu
    zakończenia postępowania reklamacyjnego.
    Rzecznik praw konsumenta może okazać się pomocny.



  • 4. Data: 2011-09-20 14:23:30
    Temat: Re: nakaz opłaty błędnej faktury
    Od: Tans <.@.>

    Johnson wrote:
    > W dniu 2011-09-20 13:12, Tans pisze:
    >> 1) Czy mogę odmówić zapłaty lub zapłacić kwotę wynikającą z umowy kiedy
    >> oczywiste jest, że to błąd?
    >
    > Nie rozumiesz przytoczonego przez siebie regulaminu?

    Czy w takim razie operator może wystawić błędną fakturę na milion PLN i
    konsument ma ją uiścić choćby nie wiem co, zaciągać kredyt i czekać
    potulnie na rozpatrzenie reklamacji?

    Tans


  • 5. Data: 2011-09-20 14:32:05
    Temat: Re: nakaz opłaty błędnej faktury
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-09-20 16:23, Tans pisze:
    > Johnson wrote:
    >> W dniu 2011-09-20 13:12, Tans pisze:
    >>> 1) Czy mogę odmówić zapłaty lub zapłacić kwotę wynikającą z umowy kiedy
    >>> oczywiste jest, że to błąd?
    >>
    >> Nie rozumiesz przytoczonego przez siebie regulaminu?
    >
    > Czy w takim razie operator może wystawić błędną fakturę na milion PLN i
    > konsument ma ją uiścić choćby nie wiem co, zaciągać kredyt i czekać
    > potulnie na rozpatrzenie reklamacji?
    >

    No na to wychodzi. "Widziały gały co brały" ;)


    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU
    https://www.ibard24.com/backup/pl/registration/c99ff
    b8519213760f162c2b73830481d


  • 6. Data: 2011-09-20 15:36:24
    Temat: Re: nakaz opłaty błędnej faktury
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-20 16:32, Johnson pisze:
    > W dniu 2011-09-20 16:23, Tans pisze:
    >> Johnson wrote:
    >>> W dniu 2011-09-20 13:12, Tans pisze:
    >>>> 1) Czy mogę odmówić zapłaty lub zapłacić kwotę wynikającą z umowy kiedy
    >>>> oczywiste jest, że to błąd?
    >>>
    >>> Nie rozumiesz przytoczonego przez siebie regulaminu?
    >>
    >> Czy w takim razie operator może wystawić błędną fakturę na milion PLN i
    >> konsument ma ją uiścić choćby nie wiem co, zaciągać kredyt i czekać
    >> potulnie na rozpatrzenie reklamacji?
    >>
    >
    > No na to wychodzi. "Widziały gały co brały" ;)

    Gdzieś w przepisach telekomunikacyjno-reklamacyjnych jest przepis, że
    wniesienie reklamacji przekłada obowiązek zapłacenia spornej kwoty do
    czasu jej rozpatrzenia.

    --
    Liwiusz


  • 7. Data: 2011-09-20 16:22:10
    Temat: Re: nakaz opłaty błędnej faktury
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-09-20 17:36, Liwiusz pisze:

    > Gdzieś w przepisach telekomunikacyjno-reklamacyjnych jest przepis, że
    > wniesienie reklamacji przekłada obowiązek zapłacenia spornej kwoty do
    > czasu jej rozpatrzenia.
    >

    Przez grzeczność nie zaprzeczę. Może i jest.
    Czy oznacza to że co do każdego rachunku mogę składać reklamację (a
    jeszcze lepiej potem reklamacje od nieuwzględnienia reklamacji) i w ten
    sposób kredytować się kosztem TP ;) ?

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU
    https://www.ibard24.com/backup/pl/registration/c99ff
    b8519213760f162c2b73830481d


  • 8. Data: 2011-09-20 16:41:03
    Temat: Re: nakaz opłaty błędnej faktury
    Od: Tans <.@.>

    Liwiusz wrote:
    > Gdzieś w przepisach telekomunikacyjno-reklamacyjnych jest przepis, że
    > wniesienie reklamacji przekłada obowiązek zapłacenia spornej kwoty do
    > czasu jej rozpatrzenia.

    Czy aby na pewno? Posiłkuję się tym:

    http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20041711800&t
    ype=3

    i jest tam zapis w art. 108: "Bieg przedawnienia roszczeń zawiesza się
    na okres od dnia wniesienia reklamacji usługi telekomunikacyjnej do dnia
    udzielenia na nią odpowiedzi, nie dłużej jednak niż na okres
    przewidziany do rozpatrzenia reklamacji."

    Ale nie jestem pewien, czy aby nie dotyczy tylko odszkodowania
    wymienionego w pkt. 105. Może ktoś zna dokładny paragraf jeśli istnieje
    takowy?

    Tans


  • 9. Data: 2011-09-20 16:44:32
    Temat: Re: nakaz opłaty błędnej faktury
    Od: Tans <.@.>

    Johnson wrote:
    > Dawaj resztę regulaminu ...

    Zobacz tutaj, punkt 8:

    http://www.t-mobile.pl/pl/indywidualni/stali_klienci
    /obsluga_klienta/pomoc/pakiet_informacyjny/tryb_post
    epowania

    Tans


  • 10. Data: 2011-09-20 16:57:29
    Temat: Re: nakaz opłaty błędnej faktury
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > 1) Czy mogę odmówić zapłaty lub zapłacić kwotę wynikającą z umowy kiedy
    > oczywiste jest, że to błąd?

    Regulamin Ci odpowie.
    W przypadku chyba(*) niektórych dostawców energii chyba(*) był zapis, że
    jeśli suma dramatycznie odbiega od średniej za ostatnie okresy, to
    płacisz tą średnią, a resztę ewentualnie po rozpatrzeniu reklamacji.

    (*) chyba - nie pamiętam dokładnie u których, i może już nie ma takiego
    zapisu.

    --
    Krzysztof

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1