  • 1. Data: 2005-04-20 09:48:23
    Temat: Zawiadomienie o odrzuceniu oskarżenia
    Od: "Michał" <m...@w...wp.pl>

    Witam

    Bardzo proszę o radę jak złożyć kasację

    Złożyłem akt oskarżenia (pomówienie). Wnosiłem o zwrot kosztów i sąd obu
    instancji odmówił, a rzeczywiście nie miałem 300 zł na opłacenie kosztów.
    Teraz otrzymałem takie zawiadomienie jak poniżej:

    "Zawiadomienie sekretariat sądu xxx zawiadamia, że akt oskarżenia p-ko xxxxx
    uznany został za bezskuteczny wobec nieuiszczenia zryczałtowanych kosztów
    postępowania."

    Nie dołączono żadnego postanowienia. Chcę złożyć kasację i nie wiem czy
    powinienem wystąpić o treść postanowienia kończącego bieg postępowania i
    uzasadnienie. Czy bezpośrednio kasacja, a jeśli kasacja to do kogo
    adresowana i w jakim terminie. Nie otrzymałem żadnego pouczenia.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2005-04-20 10:07:31
    Temat: Re: Zawiadomienie o odrzuceniu oskarżenia
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Michał napisał(a):

> [...]
    > uzasadnienie. Czy bezpośrednio kasacja, a jeśli kasacja to do kogo
    > adresowana i w jakim terminie. Nie otrzymałem żadnego pouczenia.

    Uznanie za bezskuteczne następuje zarządzeniem, a nie postanowieniem,
    wiec nie ma możliwości doręczyć postanowienia.
    Kasacja więc nie służy.
    Jeśli tak bardzo się upierasz to uskładaj te 300 zł i wystąp ponownie z
    aktem oskarżenia. Zresztą kasacja kosztowałby drożej niż te 300 zł.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2005-04-20 10:59:27
    Od: "Michał" <s...@g...pl>

    "Johnson" <j...@n...pl> wrote in message:
    > Michał napisał(a):
    >

    > Uznanie za bezskuteczne następuje zarządzeniem, a nie postanowieniem,
    > wiec nie ma możliwości doręczyć postanowienia.

    OK. Ale zarządzenia też nie otrzymałem... Tylko zawiadomienie o przytoczonej
    treści.

    > Kasacja więc nie służy.
    > Jeśli tak bardzo się upierasz to uskładaj te 300 zł i wystąp ponownie z
    > aktem oskarżenia. Zresztą kasacja kosztowałby drożej niż te 300 zł.

    To jest dobra rada. Tylko najzwyczajniej dziwię się, że wymiar
    sprawiedliwości odmawia osądzenia sprawy, gdy oskarżyciel nie ma funduszy.
    Co najciekawsze na tej samej podstawie (stan majątkowy) inny sąd przyznał mi
    zwolnienie z kosztów. Dwie osoby o różnych miejscach zamieszkania (dwie
    sprawy).

    Obecnie gdybym nawet złożył akt oskarżenie i go opłacił to sprawa jest
    przedawniona.

    Ze wzgledu na cel działania wymiaru sprawiedliwości trochę nie jest w
    porządku gdy sąd odmawia osądzenia rzeczy.
    I nie przysługuje w takim przypadku kasacja, skarga do instytucji
    europejskiej?

    Pozdrawiam
    Michał

  • 4. Data: 2005-04-20 12:06:11
    Od: prob <b...@b...pl>

    Micha? wrote:
    > Witam
    >
    > Bardzo prosz? o rad? jak z?o?yae kasacj?
    >
    > Z?o?y?em akt oskar?enia (pomówienie). Wnosi?em o zwrot kosztów i s?d obu
    > instancji odmówi?, a rzeczywi?cie nie mia?em 300 z? na op?acenie kosztów.
    > Teraz otrzyma?em takie zawiadomienie jak poni?ej:

    Tak nisko cenisz swoj chonor chrabio? Wez pozyczke w PKO SA. Bron sie
    godnosciom osobistom. :-P

  • 5. Data: 2005-04-20 15:53:05
    Od: "Michal" <s...@g...pl>

    "prob" <b...@b...pl> wrote in message

    > Tak nisko cenisz swoj chonor chrabio? Wez pozyczke w PKO SA. Bron sie
    > godnosciom osobistom. :-P

    300 zl od oskarzonego nie dochodze. Inne kwestie mnie interesuja.

    Natomiast odnosnie oplat sadowych i prawa do sadu mam zdanie, ze sad musi
    miec niemalze pewnosc odnosnie sytuacji majatkowej strony gdy ma zamiar
    odrzucic wniosek o zwolnienie od kosztów, a nie jakies przypuszczenia. Poza
    tym w innej sprawie na podstwawie identycznych danych inny sad uznal zwolnie
    od kosztów sadowych.
    na takiej podstawie uwazam ze istnieje droga odwolawcza (kasacja, skarga). I
    takiej mozliwosci poszukuje.

    Pozdrawiam
    Michal

  • 6. Data: 2005-04-20 16:06:29
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    Michal napisał(a):
> [...]
    > miec niemalze pewnosc odnosnie sytuacji majatkowej strony gdy ma zamiar
    > odrzucic wniosek o zwolnienie od kosztów, a nie jakies przypuszczenia.

    O, nie, to ty masz sądowi udowodnic,ze nie jestes w stanire poniesc
    kosztów. Bo to ty przychodzisz po prosbie do sadu, żeby raczył cię
    osądzić za darmo. Bo zasadą jest ża sprawy pieniackoskargowe sie płaci.
    To po to by odsiac mozliwie wielu "wrażliwych na honorze".

    > Poza
    > tym w innej sprawie na podstwawie identycznych danych inny sad uznal zwolnie
    > od kosztów sadowych.

    To nie Ameryka i precedensów nie ma. A moze tamten sad sie pomylił? Albo
    czytał inne orzeczenia SN? Kiedyś pisałem postanowienie o odmowie
    zwolnienia od kosztów faceta, który jest bezdomny i bezrobotny. Bo
    okazało sie, że na niego stoi parę hektarów ziemi. Powołałem orzeczenia
    SN z 1929 r. i z 1933 r. i slicznie wyszło, tak, że do niczego nie mozna
    sie było przyczepić.

    > na takiej podstawie uwazam ze istnieje droga odwolawcza (kasacja, skarga). I
    > takiej mozliwosci poszukuje.

    Nie ma. Nie zapłaciłeś, to i cię nie osądzono.

    --
    Falkenstein
    Ordo Lumine

  • 7. Data: 2005-04-20 17:15:44
    Od: ace <c...@c...com>

    Buc z Lublina Otto Falkenstein wykrztusil:

    Wiec wydaj na to pieniactwo 300 wlasnych zlotych. Co wcale nie jest tak
    wygorowana olata za wynajecie sadu do bzdurnej sprawy.

    Te pewnosc sad nabywa od Ciebie. Widac nie przekonales saedziego ze
    Twoje pieniactwo jest warte czasu sadu i pieniedzy podatnika.

    > To nie Ameryka i precedensów nie ma.

    Otto, znowu poposujesz sie lubelskim kretynstwem. Zwolnienie od kosztow
    nie podlega pod zadne prawo zwyczajowe. Na to jest paragraf i koniec.

  • 8. Data: 2005-04-20 17:58:59
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Wed, 20 Apr 2005 11:48:23 +0200, Michał napisał(a):

> [...]
    > uzasadnienie. Czy bezpośrednio kasacja, a jeśli kasacja to do kogo
    > adresowana i w jakim terminie. Nie otrzymałem żadnego pouczenia.

    Może masz rację wnosząc ten akt oskarżenia ,ale w końcu sądy znalazły
    skuteczny sposób na pozbycie się pieniaczy ,którzy za państwowe pieniądze
    sądzili sie latami.Wię jak nie masz pieniedzy a bardzo Ci zależey to nap.:
    zbieraj puszki po piwie i sprzedawaj - szybko nazbierasz bo aluminium jest
    w cenie.
    JanuszHr

  • 9. Data: 2005-04-20 18:34:53
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    ace napisał(a):
    > Buc z Lublina Otto Falkenstein wykrztusil:

    Witam kameleona z Jersey City. Teraz jestes "ace"?

    Tak na wstępie. Zdecyduj sie komu odpowiadasz, bo w tym poście
    komentujesz zarówno wypowiedzi moje jak i mojego przedówcy.

    [ciach to, co mnie nie dotyczny]

    > Otto, znowu poposujesz sie lubelskim kretynstwem. Zwolnienie od kosztow
    > nie podlega pod zadne prawo zwyczajowe. Na to jest paragraf i koniec.

    Wyobraź sobie, ze wiem, że jest. A ty potrafisz wskazać, który to
    "paragraf" i jakiej ustawy? I ewentualnie jak brzmi?
    I nie pisałem o zadnym prawie zwyczajowym. napisałem tylko, że nie mozna
    powoływac sie na to, ze w innej sprawie sąd zwolnił, bo decyzja zapada
    zawsze w konkretnej sprawie. I w oparciu o dowody przedstawione przez
    wnioskodawcę. Jak ząd uzna je za wystarczające to zwolni. Jak nie to nie
    zwolni. I tu znowu wracamy do Kreuza i bezpodstawnej odmowy zwonlnienia
    go od wpisu od apelacji...

    --
    Falkestein
    ordo Lumine

  • 10. Data: 2005-04-20 19:13:03
    Od: "Michał" <s...@g...pl>

    pieniacz to dobre słowo i z pewnością pasuje do wielu osób tutaj
    dyskutujących. jak zwał tak zwał. nie chodzi o to czy dla kogoś akt
    oskarżenia o pomówienie ma zabarwienie pejoratywne czy jakiekolwiek inne.
    ustawodawca uznał, że pomówienie to taki czyn za który powinna być sankcja i
    cała reszta to pewna implikacja.

    dla tych co uważają że nie ma żadnej możliwości odwołania w sprawie
    odrzucenia wniosku o zwolnienie od kosztów sądowych uważam, że być może
    powinni lepiej poszukać. oczywiście że sam zadaje pytanie i szukam takiego
    rozwiązania. i wydaje się że bardziej powinno być, niż być nie powinno.

    pozdrawiam
    Michał