  • 1. Data: 2005-04-20 07:40:26
    Temat: Trzeba zaplacic oplate dodatkowa, czy nie?
    Od: logic7 <l...@R...MOonet.VEpl>

    Witam,

    Znajoma ostatnio skontrolowano w autobusie MZK, i kontroler stwierdzil ze
    jedzie bez waznego biletu gdyz okazala mu bilet miesieczny bez wpisanego
    numeru legitymacji MZK. Znajoma natychmiast po oddaniu jej biletu
    uzupelnila brakujacy numer, wczesniej tlumaczyla sie ze bilet jest jej i
    pokazala kontrolerowi bilety miesieczne z poprzednich dwoch miesiecy z
    wpisanym numerem legitymacji, jednak on nie przyjal jej tlumaczenia i
    poprosil o podpis odcinka wystawionego dokumentu oplaty dodatkowej, ona
    jednak nie podpisala i na tym skonczyla sie kontrola. Teraz nie wie czy
    dostanei wezwanie do zaplaty i czt musi placic oplate dodatkowa, skoro
    jechala na zakupionym przez siebie bilecie i nie zlozyla podpisu, jako
    dowody ma bilet z biezacego miesiaca i dwoch poprzednich miesiecy.
    Jesli wiecie jakie moga ja spotkac konsekwencje to prosze o odpowiedz, czy
    jest szansa uniknac tej oplaty? Co w sytuacji odmowy podpisania druku
    oplaty dodatkowej robi firma swiadczaca uslugi kontrolerskie dla MZK?
    Z gory dziekujem za wszystkie odpowiedzi.

    Pozdrawiam, logic7

  • 2. Data: 2005-04-20 09:52:04
    Temat: Re: Trzeba zaplacic oplate dodatkowa, czy nie?
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    logic7 napisał(a):
> [...]
    > jechala na zakupionym przez siebie bilecie i nie zlozyla podpisu, jako
    > dowody ma bilet z biezacego miesiaca i dwoch poprzednich miesiecy.

    przede wszystkim sięgnij do obowiązującego regulaminu MZK

    > Jesli wiecie jakie moga ja spotkac konsekwencje to prosze o odpowiedz, czy
    > jest szansa uniknac tej oplaty? Co w sytuacji odmowy podpisania druku
    > oplaty dodatkowej robi firma swiadczaca uslugi kontrolerskie dla MZK?

    nie ma wymogu podpisania

    KG

  • 3. Data: 2005-04-20 10:11:19
    Od: logic7 <l...@R...MOonet.VEpl>

    kam napisal:

    > przede wszystkim sięgnij do obowiązującego regulaminu MZK

    Siegnalem, i znalazlem tylko to:

    Ustala się opłatę dodatkowš:
    1. za przejazd bez ważnego biletu lub zaniżanie opłaty - jako 50-krotnoœć
    ceny biletu jednorazowego normalnego obowišzujšcego na liniach miejskich

    i to

    2. W przypadku natychmiastowego uiszczenia opłaty dodatkowej lub najdalej w
    cišgu 7 dni roboczych od daty wystawienia dokumentu zobowišzujšcego do
    uiszczenia tej dopłaty, wysokoœć opłat dodatkowych ustalonych w sposób
    okreœlony w ust. 1 pkt 1, 2 obniża się o 30%.
    3. Jeżeli w czasie kontroli pasażer nie okaże imiennego biletu okresowego
    lub dokumentu uprawniajšcego do ulgi, obowišzany jest w cišgu 3 dni
    roboczych do udokumentowania jego posiadania oraz uiszczenia opłaty
    dodatkowej jako 5-krotnoœć ceny biletu jednorazowego normalnego
    obowišzujšcego na liniach miejskich. Nie dotyczy biletów na okaziciela.

    > nie ma wymogu podpisania

    Ok. Ciekawi mnie zatem jak firma kontrolujaca udowodni ze faktycznie
    sytuacja taka miala miejsce. Byl tylko jeden kontroler nie ma swiadkow.
    W bilecie jest wpisany numer, bilet oczywiscie byl kupiony przez moja
    znajoma, niestety nie ma paragonu, nie pamieta czy go dostala. Ma jeszcze
    dwa bilety miesieczne za pozostalem dwa miesiace.

    Przy kontrolerze wpisala numer legitymacji. Wysla jej wezwanie do zaplaty?
    jesli odmowi zapalty, to skieruja sprawe do sadu? Jest szansa uniknac
    oplaty dodatkowej? Jesli tak to jak?

  • 4. Data: 2005-04-20 11:52:03
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    logic7 napisał(a):
    > Ok. Ciekawi mnie zatem jak firma kontrolujaca udowodni ze faktycznie
    > sytuacja taka miala miejsce.

    Wypisane wezwanie z jej danymi + ew.zeznanie kontrolera.
    Jeśłi te dowody nie zostaną skutecznie podważone, to wystarczy.

    > Przy kontrolerze wpisala numer legitymacji. Wysla jej wezwanie do zaplaty?

    Nie muszą, wezwanie do zapłaty już raz otrzymała, ale pewnie to zrobią.

    > jesli odmowi zapalty, to skieruja sprawe do sadu?

    Trudno zgadywać. Jeśłi to zrobią, to należy się spodziewać doręczenia
    nakazu zapłaty wraz z pozwem. Radzę odebrać. A potem 14 dni na
    wniesienie sprzeciwu.

    > Jest szansa uniknac oplaty dodatkowej? Jesli tak to jak?

    Miała 3 dni na przedstawienie podpisanego biletu i opłacenie opłaty
    dodatkowej w określonej wysokości (5x cena biletu). Jeśli wymóg wpisania
    numeru legitymacji jest gdzieś określony, to w czasie kontroli nie
    miała ważnego biletu, a więc go nie okazała...
    A jak trzy dni minęły... Pozostaje ewentualnie przekonać sąd (jeśli
    sprawa tam trafi) że "w czasie kontroli", to nie tylko moment w którym
    kontroler wzywa do okazania biletu, ale cała procedura do momentu
    wręczenia wezwania do zapłaty. Wtedy okazała bilet w czasie kontroli.
    Powodzenia :)
    Bilety są miesięczne, ważne na określony miesiąc?

    KG

  • 5. Data: 2005-04-20 12:30:11
    Od: logic7 <l...@R...MOonet.VEpl>

    kam napisal:

    > Bilety są miesięczne, ważne na określony miesiąc?

    Tak, sa to miesieczne bilety.

    Nie minelo jeszcze trzy dni od kontroli, ale na bilecie jest info iz bez
    wpisanego numeru jest on nie wazny, a z tego co wiem to na druku oplaty
    dodatkowej sa dwie opcje:

    1. Jazda bez waznego biletu
    2. Przejazd z niewypelnionym biletem okresowym

    Dziekuje za odpowiedzi.

    Pozdrawiam, logic

  • 6. Data: 2005-04-20 12:39:24
    Od: buraxta <b...@g...com>

    kam wrote:
> [...]
    > kontroler wzywa do okazania biletu, ale cała procedura do momentu
    > wręczenia wezwania do zapłaty. Wtedy okazała bilet w czasie kontroli.

    Jedna rada, którą nauczyłem się obcując ze spółką PKP ;)
    Nie dawać do rąk żadnych dokumentów, tylko pokazywać - kontroler nie
    mógłby wystawić wezwania z własnego widzimisię i nie byłoby sprawy.
    Teraz jest problem, czy wpisał, że bilet był niepodpisany, czy że nie
    okazała biletu, bo to mała różnica.

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\

  • 7. Data: 2005-04-20 13:00:49
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    logic7 napisał(a):
> [...]
    > dodatkowej sa dwie opcje:
    >
    > 1. Jazda bez waznego biletu
    > 2. Przejazd z niewypelnionym biletem okresowym

    Okazanie nieważnego biletu niczym nie różni się od nieokazania (ważnego)
    biletu. Regulamin nie mówi z jakiego powodu pasażer nie okazuje biletu.
    Więc jak najszybciej przedstawić bilet i sprawa powinna być załatwiona.
    Tylko w razie jakiś problemów zadbać o dowód takiego przedstawienia.

    KG

  • 8. Data: 2005-04-20 17:46:56
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Nie muszą, wezwanie do zapłaty już raz otrzymała, ale pewnie to zrobią.

    Skoro odmówiła podpisu, to nie orzymała.

> [...]
    > numeru legitymacji jest gdzieś określony, to w czasie kontroli nie
    > miała ważnego biletu, a więc go nie okazała...

    Błąd. W tej sytuacji okazanie biletu niczego by nie zmieniło.

    pdr
    Olo

  • 9. Data: 2005-04-20 17:48:20
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > 1. Jazda bez waznego biletu
    > 2. Przejazd z niewypelnionym biletem okresowym

    Tych opcji jest znacznie więcej.

    pdr
    Olo

  • 10. Data: 2005-04-20 17:50:32
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > Więc jak najszybciej przedstawić bilet i sprawa powinna być załatwiona.
    > Tylko w razie jakiś problemów zadbać o dowód takiego przedstawienia.

    Proszę nie wprowadzać subskrybentów w błąd. Jeśli kontroler nic nie zawalił,
    to na protokole jest adnotacja, że sporządzono go za niewypełniony bilet
    miesięczny i wówczas na nic okazywanie.
    Ale racja - jak się ma bilet niepodpisany to lepiej go przy kontrolerze nie
    wyciągać i oświadczyć, że pozostał w domu - wówczas sprawa skończy się na
    opłacie manipulacyjnej.

    pdr
    Olo

    PS.: Z ciekawości: o jakim MZK mówimy?