  • 1. Data: 2005-04-20 07:33:07
    Temat: Co jeśli sprzedawca odmawia reklamacji?
    Od: g...@p...onet.pl

    Witam!
    Jak postąpić, jeżeli sprzedawca odmawia przyjęcia reklamacji (towar niezgodny z
    umową)? Poprosiłem, by mi to napisał, ze odmawia - nic z tego. Wysłać pocztą?

    Pzdr greo

  • 2. Data: 2005-04-20 08:03:14
    Temat: Re: Co jeśli sprzedawca odmawia reklamacji?
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Jak postąpić, jeżeli sprzedawca odmawia przyjęcia reklamacji (towar niezgodny z
    > umową)? Poprosiłem, by mi to napisał, ze odmawia - nic z tego. Wysłać pocztą?

    Na poczatek wyslac odpowiednie pismo do Inspekcji Handlowej. Potem
    jedyne co mozna to sąd ... jednak moze udaloby ci sie skontaktowac z
    jakas organizacja konsumencką. Moze sam telefon od prawnika przemowi mu
    do rozumu.

  • 3. Data: 2005-04-20 12:53:59
    Od: Radek Sydor <r...@p...onet.pl>

    g...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > Jak postąpić, jeżeli sprzedawca odmawia przyjęcia reklamacji (towar
    > niezgodny z umową)? Poprosiłem, by mi to napisał, ze odmawia - nic z tego.

    Ja bym wysłał pocztą. Oczywiście poleconym. Jeśli po 14 dniach sprzedawca Ci
    nie odpowie, to zgodnie z Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej masz prawo do wymiany towaru na nowy, lub zwrotu gotowki.

    pozdrawiam
    Radosław Sydor

  • 4. Data: 2005-04-20 13:33:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <3...@n...onet.pl>, g...@p...onet.pl wrote:
    > Jak postąpić, jeżeli sprzedawca odmawia przyjęcia reklamacji (towar niezgodny z
    > umową)? Poprosiłem, by mi to napisał, ze odmawia - nic z tego. Wysłać pocztą?

    Jak już doradzono, powiadomiłbym Inspekcję Handlową - może poasystują.

    Słanie towaru ma ten minus, że nawet jeśli pójdzie to za potwierdzeniem
    odbioru to nie bardzo wiem jak bezboleśnie udowodnić co się właściwie
    wysłało.

    Zakładając dużą dawke złej woli u sprzedawcy, w miarę bezpieczna sekwencja
    działań powinna MZ wyglądać tak:
    - idziesz do sklepu i nagrywasz odmowę sprzedawcy. Na taśmie powinno się
    znaleźć stwierdzenie wypowiedziane przez sprzedawcę (lub potwierdzone)
    jaka jest data nagrania.
    - ślesz poleconym za potwierdzeniem odbioru zgłoszenie reklamacyjne z
    danymi umożliwiającymi kontakt z Tobą i dalsze oględziny towaru.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2005-04-20 17:37:35
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Radek Sydor napisał(a):

    > Ja bym wysłał pocztą. Oczywiście poleconym. Jeśli po 14 dniach sprzedawca Ci
    > nie odpowie, to zgodnie z Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży
    > konsumenckiej masz prawo do wymiany towaru na nowy, lub zwrotu gotowki.

    Podaj konkretny przepis, który mówi o zwrocie gotówki

    ICQ: 79050392
    Tlen: msprungk
    GG:1447098

  • 6. Data: 2005-04-20 17:40:56
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 20 Apr 2005 09:33:07 +0200, g...@p...onet.pl naskrobał(a):

    > Witam!
    > Jak postąpić, jeżeli sprzedawca odmawia przyjęcia reklamacji (towar niezgodny z
    > umową)? Poprosiłem, by mi to napisał, ze odmawia - nic z tego. Wysłać pocztą?

    można ale lepiej idziesz z 2 świadkami (nie rodzina) i w przydaku odmowy
    podpisują adnotację "odmówiono przyjęcia pisma w sklepie ...... <data,imię,
    nazwisko, PESEL> "

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 7. Data: 2005-04-20 18:48:16
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Zbynek Ltd. napisał(a):
    > Art.8 pkt. 4
    > USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
    > konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. (Dz. U. Nr 141, poz. 1176)
    > Greo polecam zapozanaie się z całą ustawą, a szczególnie z całym art.8.

    Nie ma tam ogólnej możliwości żądania zwrotu gotówki w przypadku braku
    odpowiedzi w ciągu 14 dni.
    Trzeba by też zastanowić się, czy zgłoszenie żądania wymiany bez
    udostępnienia towaru powoduje rozpoczęcie biegu 14 dniowego terminu. MZ nie.
    Dlatego lepszym rozwiązaniem są jednak świadkowie, którzy później
    zeznaliby, że sprzedawca odmówił przyjęcia reklamacji, jak i towaru.
    Można znaleźć takich, którzy nie będą mieli nic przeciwko ewentualnym
    zeznaniom.
    A lekturę ustawy też polecam.

    KG

  • 8. Data: 2005-04-20 19:30:38
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Zbynek Ltd. napisał(a):

> [...]
    > poz. 1176)
    > Greo polecam zapozanaie się z całą ustawą, a szczególnie z całym

    Może dobrze by było gdybyś się sam zapoznał bo nigdzie w przepisach nie ma
    słowa o zwrocie gotówki a jedynie o naprawie lub wymianie na nowy towar
    wolny od wad :>

    ICQ: 79050392
    Tlen: msprungk
    GG:1447098

  • 9. Data: 2005-04-20 19:35:33
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Markus Sprungk napisał(a) :

> [...]

    poz. 1176)
    Greo polecam zapozanaie się z całą ustawą, a szczególnie z całym

    Świadkowie nie na wiele się przydadzą, bo potem trzeba ich ciągać
    po sądach, co może nie podobać im się.
    Broń Boże nie należy wysyłać sprzętu! Sprzedawca odbierze,
    wyjmie, położy na podłodze, przydusi butem i odeśle z dopiskiem,
    że przysłano mu uszkodzony mechanicznie sprzęt. Widać już złą
    wolę sprzedawcy, nie należy mu ułatwiać działania.

    Kolejnym krokiem powinien być wyłącznie list polecony za
    potwierdzeniem odbioru. Chociaż wykonane z ukrycia nagranie
    audio-video mogłoby być pomocne:-)

    Przygotuj się na dłuuuuuugi proces. Mam już pewne doświadczenie:-(
    Salon GSM o nazwie "Kontakt GSM" bezczelnego pana J. w Geanie w
    Gdyni dopuścił się perfidnego oszustwa i sprzedał mi uszkodzony
    telefon. Zażądałem wymiany na nowy. Też odmówił mi podpisania, że
    odmawia przyjęcia zgłoszenia żądania:-/ Wysłałem polecony za
    potwierdzeniem odpbioru. Nie dostałem odpowiedzi. Inspekcja
    Handlowa może takiemu panu tylko skoczyć. Może go prosić, a nie
    nakazać. Pan olewał pisma z wezwaniami do IH. Złożyłem więc
    pozew. Obecnie sprawa w sądzie od roku. Trwa nadal.

    Zbyszek
    PGP key: 0x58E0356F
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.

  • 10. Data: 2005-04-20 20:09:05
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Zbynek Ltd. napisał(a):
    > Rzeczywiście. Nic o gotówce nie ma;-) Jest o możliwości odstąpienia od
    > umowy, pod warunkiem zawartym w pkt.4 i 1. Oczywiście, nie dotyczy to
    > sytuacji, gdybyśmy chcieli przyjść do sklepu i zażądać od razu gotówki.
    > Do tego nie mamy żadnego prawa, co powinienem już w poprzednim liście
    > napisać.

    czasem mamy

    KG