  • 1. Data: 2005-04-20 08:22:47
    Temat: bank - dane osobowe
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam !
    Kilka dni temu rozpocząłem działalność gospodarczą.
    Zdobyłem wszystkie potrzebne dokumenty z urzędu miasta,
    GUS'u i urzędu skarbowego, nadszedł więc czas na założenie
    konta gospodarczego. Konto założyłem w PKO-Inteligo,
    wypełniłem formularz, skontaktowała się ze mną pani która
    potwierdziła telefonicznie wszystkie dane, wczoraj wysłałem
    do Inteligo kserokopie potrzebnych dokumentów.
    Dzisiaj rano zadzwoniła do mnie inna pani... z banku,
    ale nie PKO BP w ramach ktorego działa Inteligo,
    tylko PEKAO SA, czyli z tego co wiem konkurencji PKO,
    proponując mi spotkanie w sprawie załozenia konta,
    oczywiście pani ta znała moje imie i nazwisko.
    Czy ktoś może mi wyjaśnić o co chodzi ?
    Nie sądze aby GUS czy US sprzedawał bankom informacje
    że taki i taki człowiek właśnie otwiera działalność więc będzie
    potrzebował konta, bo to było by już zbyt dużym "przegięciem"
    dlatego jedynym sensownym wyjaśnieniem jest to,
    że ktoś kto pracuje przy obsłudze danych osobowych klientów
    PKO sprzedaje te dane konkurencji... chyba że ktoś ma jakieś inne pomysły ?
    Teraz zaczynam się bać co dzieje się z numerem mojego dowodu osobistego
    i innymi danymi które trafiają w ręce banków...
    Czy jest sens próbować wyjaśnić sprawe w dyrekcji banku ?
    Zgodziłem się na przetwarzanie moich danych osobowych przez PKO BP,
    ale do celów związanych z obsługą mojego konta, a szczytem bezczelności
    jest jeśli te dane trafiają do konkurencji, szczególnie w sytuacji gdy już
    złożyłem wniosek o otworzenie konta i innymi bankami zainteresowany nie
    jestem...
    Czy Grupowicze spotkali się juz z taką sytuacją, i jak to się ma do
    obowiązującego prawa ?
    pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2005-04-20 08:32:05
    Temat: Re: bank - dane osobowe
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Czy Grupowicze spotkali się juz z tak? sytuacj?, i jak to się ma do
    > obowi?zuj?cego prawa ?

    Najwidoczniej ktos handluje danymi. Powiadom o tym PKO BP/Inteligo, moze
    znajdą takiego agenta. Czesto to po prostu rodzina albo bliscy sąsiedzi
    ;)

  • 3. Data: 2005-04-20 08:38:21
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > Nie sądze aby GUS czy US sprzedawał bankom informacje
    > że taki i taki człowiek właśnie otwiera działalność więc będzie
    > potrzebował konta, bo to było by już zbyt dużym "przegięciem"

    Nie instytucja. Pracownicy sobie dorabiają. Standard. Najczęściej nie w US
    czy GUSie, ale w ZUSie.

    > dlatego jedynym sensownym wyjaśnieniem jest to,
    > że ktoś kto pracuje przy obsłudze danych osobowych klientów
    > PKO sprzedaje te dane konkurencji... chyba że ktoś ma jakieś inne pomysły
    > ?

    Jak wyżej. Na pewno jeden bank nie podkupuje pracowników drugiego - za duże
    ryzyko. Natomiast jakąś biurwę urzędniczkę - jak najbardziej.

    > Czy Grupowicze spotkali się juz z taką sytuacją, i jak to się ma do
    > obowiązującego prawa ?

    Niektórzy się już spotkali, pogugluj.

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 4. Data: 2005-04-20 08:39:09
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Bartek wrote:

    > Nie sądze aby GUS czy US sprzedawał bankom informacje
    > że taki i taki człowiek właśnie otwiera działalność więc będzie
    > potrzebował konta, bo to było by już zbyt dużym "przegięciem"

    I tu się mylisz. Było to już kiedyś dyskutowane w prasie. Tylko ja mam
    sklerozę i nie pamiętam. Albo w Urzędach miejskich albo w GUS można
    zamówić dostarczanie informacji o wszystkich nowo otwieranych firmach.
    I banki z tego korzrystają

    > Czy Grupowicze spotkali się juz z taką sytuacją, i jak to się ma do
    > obowiązującego prawa ?

    Ewidencja działalności gospodarczej jest jawna i ogólnie dostępna więc
    nie widzę przeszkód

  • 5. Data: 2005-04-20 09:54:09
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Albo w Urzędach miejskich albo w GUS można
    > zamówić dostarczanie informacji o wszystkich nowo otwieranych firmach.
    > I banki z tego korzrystają

    W GUS. Ja w takiej samej sytuacji miałem natychmiast parę telefonów od
    akwizytorów komórek. Przy zgłoszeniu do GUS nie podawaj numeru telefonu, wtedy
    będziesz miał spokój, bo nie zaryzykują wysyłania listownych ofert.

    pozdrawiam

    Czapla

  • 6. Data: 2005-04-20 10:04:50
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Dziękuje za wszystkie odpowiedzi !
    teraz już wszystko wiem,
    pozdrawiam !
    Bartek

  • 7. Data: 2005-04-20 12:03:40
    Od: prob <b...@b...pl>

    Bartek wrote:
    .
    > Czy Grupowicze spotkali si? juz z tak? sytuacj?, i jak to si? ma do
    > obowi?zuj?cego prawa ?
    > pozdrawiam
    > Bartek

    Twoje dane laduja na serwerach Choice Point w USA! Sa na sprzedaz na
    calym swiecie.

  • 8. Data: 2005-04-20 12:04:10
    Od: prob <b...@b...pl>

    jureq wrote:

    > Ewidencja działalności gospodarczej jest jawna i ogólnie dostępna więc
    > nie widzę przeszkód

    Ale nie prywatne dane.

  • 9. Data: 2005-04-20 12:24:51
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    prob wrote:

    > Ale nie prywatne dane.

    Nie bardzo rozumiem.

  • 10. Data: 2005-04-20 12:40:30
    Od: jaszczur <m...@c...op.pl>

    Przeglądam pl.soc.prawo
    a tam użytkownik KrzysiekPP pisze:

    > Najwidoczniej ktos handluje danymi. Powiadom o tym PKO BP/Inteligo, moze
    > znajdą takiego agenta. Czesto to po prostu rodzina albo bliscy sąsiedzi
    A nie prosciej powiadomić prokuraturę o podejrzeniu popełnienia
    przestępstwa?

    --
    "(...) aby uzyskać pełnię wolności, ( . '">
    trzeba żyć tak, jakby twoje ciało ) L_