  • 71. Data: 2006-11-20 00:44:01
    Temat: Re: Zajęcie zaszyfrowanego komputera !!! CD..
    Od: "sango" <k...@c...pl>

    > Prawda, ale co do zasady to po prostu nie ma nakazu pamiętania
    > jakichkolwiek haseł w tym przypadku.
    >
    > --
    > Samotnik

    powinni mu zwrocic komp i do klawiatury wrzucic jakas przejsciowke
    rejestrujaca dane ... tak zeby sczytac hasla ... potem drugi nalot i gosciu
    jest ugotowany ... to tyle przy naszych standardach praworzadnosci ;-)

  • 72. Data: 2006-11-20 00:45:26
    Temat: Re: Zajęcie zaszyfrowanego komputera !!!
    Od: animka <a...@n...ma.wp.pl>

    mirekk napisał(a):

    Hehe, już tam dzwoniłem. Powiedzieli by wysłać im listem, zawieźć
    dokumenty - popatrzą i powiedzą jak to załatwić.
    A pisać musisz sam lub iść do adwokata:), a co się z tym wiąże? Oni mówią o
    drodze prawnej, nie pomagają pisać.
    Drogę prawną to ja znam, gorzej z podparciem się przepisami

    Coś kłamiesz. Wiadomo, że trzeba pojechać z dokumentami, żeby
    popatrzyli. Z tego co słyszałam od dwóch osób to pomagają. Nawet w sądzie.

    Dlaczego wpisałeś to w sygnaturkę, żeby wycieło?
    Musiałam skopiować i wkleić.

    --
    animka

  • 73. Data: 2006-11-20 00:45:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "sango" <k...@c...pl> napisał w wiadomości

    > pewnie jakies dostanie - przeciez sa logi z legalnego nero ;-)
    > ale wczesniej beda go przesluchiwac w charakterze swiadka ...
    > kto mial dostep do kompa, do czego uzywal itd. :)

    No i powołując się na art. 183 odmówi odpowiedzi na pytania. Przesłuchają
    pzoostałych domowników, którzy uczynią to samo i ...

    > ciekaw jestem najbardziej co zrobilaby policja gdyby znalazla
    > duza ilosc legalnych mp3

    Pewnie nic. Zresztą nie wiem po czy odróżnisz te legalne od nielegalnych :-)
    MP3, to MP3. nielegalne się staje, jak zaczynasz sprzedawać albo udostępniać,
    lub zgoła zostaje nabyte w sposób niezgodny z prawem. Samo w sobie raczej
    nielegalne być nie może.

  • 74. Data: 2006-11-20 00:56:49
    Od: "mirekk" <m...@a...pl>

> [...]
    > - Co zatem przekonało pana, że ten system jest nielegalny?
    > - Brak nalepki.
    > - Dziękuję, nie mam więcej pytań.
    >
    > W związku z opinią biegłego, wnoszę o uznanie dowodu w postaci oryginalnej
    > płyty CD z systemem Windows XP, faktury do tego programu wystawionej na
    > moje nazwisko, oraz naleki wraz z oryginalnym opakowaniem, stanowiącej
    > dowód na legalność posiadanego przeze mnie systemu XP.
    >
    > I cała teoria biegłego idzie do piachu... zanim dojdzie od do czegos, na
    > co licencji faktycznie nie mamy, to straci resztę wiarygodności w oczach

    Wszystko cacy, tylko na jakiej podstawie biegły stwierdza, że windows XP
    jest nielegalny?
    czy ma on wszystkie legalne numery od windows XP? czy od innego
    oprogramowania jakie sprawdza?
    Na jakiej podstawie stwierdza legalność lub nie? Przy okazji przygody z moim
    laptopem zacząłem sobie zadawać takie pytanie - skąd on to wie? Do sprawy
    sądowej jeszcze daleko, a Ty jesteś pozbawiony komputera i na nic
    tłumaczenie, że komputer jest legalny, masz faktury i orginalne płyty (przy
    zatrzymaniu) policjant mówi, że nie zna się na tym i zabiera sam komputer do
    sprawdzenia przez biegłego, a biegłym okazuje się kumpel lub rodzina
    jakiegoś sędziego, który go powołał i na komputerze zna się o tyle, że wie
    jak go włączyc i wyłączyc?:)
    Wniosek z tego by modlić się, że jak już zabierają to niech choć biegły
    będzie wiedział jak się do niego dostać i co zrobić.
    pzdr mk

  • 75. Data: 2006-11-20 00:57:59
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <k...@c...pl> napisal(a):

    > ale czy i pod jakim rygorem maja prawo wezwac do wydania hasla lub klucza
    > sprzetowego - pamietam, ze sam kiedys bylem pare lat temu swiadkiem w
    > prokuraturze
    > i zazadano ode mnie zebym w terminie ilustam dni pod grozba czegos
    > wydal im terminarz w ktorym byl namiar na innego swiadka ... na szczescie
    > terminarz sie znalazl ale gdybym go nie znalazl to mogli zastosowac wobec
    > mnie jakies sankcje - nie pamietam co to byl za przepis ale dostalem to
    > na pismie od prokuratury ... sprawa dotyczyla wypadku drogowego ... :-)

    Ale to nie takie proste. Jeśli terminarz miałes obowiązek prowadzić -
    no to wtedy owszem (podejrzewam, że chodziło o rozpiskę użytkowania
    samochodów służbowych w firmie, prawda? Wówczas jako
    właściciel/posiadacz pojazdu masz obowiązek wiedzieć, komu go
    powierzyłeś. Inna sprawa, że "niewiedzenie" karane jest tylko 500zł
    grzywną). Natomiast gdybyś nie miał obowiązku go prowadzić, np gdyby
    to był Twój prywatny pamiętnik, który prowadzisz z nudów przed
    spaniem, to mógłbyś go zgubić i generalnie nic Ci za to zrobić by nie
    było można. Przynajmniej o ile byś go naprawdę zgubił. Na tej samej
    zasadzie nie można kogoś ukarać za niepamiętanie hasła, o ile prawo
    nie nakłada obowiązku pamiętania. O ile mi wiadomo - nie nakłada.
    Jeśli kiedyś będzie nakładało, to wyjeżdżamy stąd - mnie się często
    zdarza zapomnieć jakiegoś hasła, nie chciałbym być za to karany.
    --
    Samotnik

  • 76. Data: 2006-11-20 00:58:45
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <k...@c...pl> napisal(a):

    > powinni mu zwrocic komp i do klawiatury wrzucic jakas przejsciowke
    > rejestrujaca dane ... tak zeby sczytac hasla ... potem drugi nalot i gosciu
    > jest ugotowany ... to tyle przy naszych standardach praworzadnosci ;-)

    No i po co podpowiadasz ;-)
    --
    Samotnik

  • 77. Data: 2006-11-20 01:02:57
    Od: "mirekk" <m...@a...pl>

    Użytkownik "animka" <a...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości
    mirekk napisał(a):

[...]

    Sorry, niczego nie zrobiłem celowo!!
    Wiesz, jutro rano zadzwonie do nich i powiem na grupie co powiedzieli. Być
    może, że dzwoniłem, nie tam dokładnie. Telefon do tych prawników studentów
    wyrwałem gdzieś z portalu dla niepełnosprawnych i może jest to inne miejsce?
    pzdr mk

  • 78. Data: 2006-11-20 06:11:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Ale jeśli handlowałeś pirackimi kopiami, to można wykazać, że znajdujące
    > się u kupujących płyty zostały nagrane na Twoich nagrywarkach. Wówczas

    Taaak?

    A jak sobie wyobrażasz to wykazywanie? ;)

    Nagrywarka to nie maszyna do pisania, że każda produkuje zasadniczo
    niezmienne i unikalne ślady nagrywania ;)

  • 79. Data: 2006-11-20 06:13:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mirekk wrote:

    > Musisz jeszcze wozić fakturę zakupu i wszystkie orginalne płyty z
    > oprogramowaniem.

    O tak, to wesoło będzie, jak się nadzieją na kogoś z linuxem...

  • 80. Data: 2006-11-20 06:24:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ===Tomy=== wrote:

    > "Art.220 par.3
    > W wypadkach nie cierpiących zwłoki, jeżeli postanowienie sądu lub
    > prokuratora nie mogło zostać wydane, organ dokonujący przeszukania okazuje

    Nawet zakładając, że ktoś kopiuje i handluje na giełdzie nielegalnymi
    kopiami, to dlaczego przeszukanie w miejscu zamieszkania ma być sprawą
    "nie cierpiąca zwłoki"? Nagle dostali cynk od "troskliwego obywatela" i
    musieli od razu zrobić nalot?

    Jak ktoś uprawia taki proceder, to jedyne, co może spowodować zwłoka
    konieczna na uzyskanie nakazu, to naprodukowanie większej liczby kopii,
    czyli dodatkowe pogrzebanie się sprawcy ;)

    No, chyba że ma wtykę na komendzie, która go może uprzedzić, ale to już
    wewnętrzny problem policji.

    Dlatego IMHO w takich przypadkach ten paragraf nie ma zastosowania. Ma
    zastosowanie, jeśli np. ktoś kogoś morduje albo gwałci.
    [ciach]

    > Nie sądzę, aby upatrzyli sobie zwykłego szaraczka spośród 40 mln rzeszy
    > narodu ot tak, bez powodu. IMHO autor wątku coś ukrywa. Już samo posiadanie
    > 500GB, zaszyfrowanego dysku wiele mówi.

    No, co takiego mówi?

    Bo ja sam mam jedną partycję zaszyfrowaną. Nie 500GB, bo dysk mój ma
    tylko 80GB ;)

    I to bez konkretniej przyczyny - zwyczajnie bawiłem się konfiguracją,
    znalazłem taką opcję, a potem już nie chciało mi się zmieniać. A że przy
    okazji zaszyfrowane są moje tłumaczenia dla klientów, to tylko dodatkowy
    bonus :)

    > Ukrywał filmy z koleżankami przed
    > rodzicami ? Nie wierzę w legalne wykorzystywanie tego dysku. Kasowanie

    Jasne. Niewinni nie mają nic do ukrycia, więc jak ktoś coś ukrywa, to
    jest winny?

    Typowe myślenie funkcjonariusza CzeKa...