  • Date: Mon, 20 Nov 2006 07:24:19 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zajęcie zaszyfrowanego komputera !!!

    ===Tomy=== wrote:

    > "Art.220 par.3
    > W wypadkach nie cierpiących zwłoki, jeżeli postanowienie sądu lub
    > prokuratora nie mogło zostać wydane, organ dokonujący przeszukania okazuje

    Nawet zakładając, że ktoś kopiuje i handluje na giełdzie nielegalnymi
    kopiami, to dlaczego przeszukanie w miejscu zamieszkania ma być sprawą
    "nie cierpiąca zwłoki"? Nagle dostali cynk od "troskliwego obywatela" i
    musieli od razu zrobić nalot?

    Jak ktoś uprawia taki proceder, to jedyne, co może spowodować zwłoka
    konieczna na uzyskanie nakazu, to naprodukowanie większej liczby kopii,
    czyli dodatkowe pogrzebanie się sprawcy ;)

    No, chyba że ma wtykę na komendzie, która go może uprzedzić, ale to już
    wewnętrzny problem policji.

    Dlatego IMHO w takich przypadkach ten paragraf nie ma zastosowania. Ma
    zastosowanie, jeśli np. ktoś kogoś morduje albo gwałci.
    [ciach]

    > Nie sądzę, aby upatrzyli sobie zwykłego szaraczka spośród 40 mln rzeszy
    > narodu ot tak, bez powodu. IMHO autor wątku coś ukrywa. Już samo posiadanie
    > 500GB, zaszyfrowanego dysku wiele mówi.

    No, co takiego mówi?

    Bo ja sam mam jedną partycję zaszyfrowaną. Nie 500GB, bo dysk mój ma
    tylko 80GB ;)

    I to bez konkretniej przyczyny - zwyczajnie bawiłem się konfiguracją,
    znalazłem taką opcję, a potem już nie chciało mi się zmieniać. A że przy
    okazji zaszyfrowane są moje tłumaczenia dla klientów, to tylko dodatkowy
    bonus :)

    > Ukrywał filmy z koleżankami przed
    > rodzicami ? Nie wierzę w legalne wykorzystywanie tego dysku. Kasowanie

    Jasne. Niewinni nie mają nic do ukrycia, więc jak ktoś coś ukrywa, to
    jest winny?

    Typowe myślenie funkcjonariusza CzeKa...