  • 61. Data: 2006-11-20 00:07:43
    Temat: Re: Zajęcie zaszyfrowanego komputera !!!
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@a...pl> napisal(a):

    > Jak będą chcieli to tak zrobią. Pewnie, że bezpodstawnie nigdzie nie wejdą,
    > ale jak już mają podstawę (obojętnie jaką)to mogą Ci wszystko zabrać do
    > wyjaśnienia i nic im nie zrobisz poza pisaniem skarg.

    E, to wcale nie jest taki problem z tym bezpodstawnym wejściem.
    Kolega kiedyś miał taką niefajną historię, że facetowi, z którym
    pracował w jednym pokoju, ktoś ukradł telefon, portfel i chyba coś tam
    jeszcze. Do dzisiaj nie wiadomo kto, ale facet powiedział Policji, ze
    podejrzewa kolegę. No to przyszli do domu i go przeszukali. Nic nie
    znaleźli co prawda, no ale jak widać - nie trzeba dilować kilogramami
    kokainy ani być płatnym mordercą, żeby policjanci pogrzebali po
    szafkach. No i niby wszytko fajnie, tylko chodzi o to, że teraz się
    zrobiła chyba taka moda, że jak w takim mieszkaniu będzie stał
    komputer, to zabiorą, bo w końcu skoro jest komputer, to musi być i
    piracki soft. :( To przecież oczywiste.

    A najgorsze jest to, że w tym obłędzie, który ostatnio w tym temacie
    obserwuję, to nie chodzi o zasady (potrafię wymienić wiele przypadków
    naruszeń praw autorskich, którymi Policja nigdy w życiu się na
    powaznie nie zajmie), nie chodzi też o pomniejszych producentów
    oprogramowania, tylko o robienie dobrze kilku potentatom i tak mimo
    całego piractwa zarabiającym miliardy. Stworzyli odpowiednią otoczkę
    i teraz to na każdym komputerze musi być nalepka z hologramem od
    windowsów, no i oczywiście faktura, nośnik i ChGW co jeszcze,
    najlepiej przyklejone mocną taśmą klejącą do komputera, żeby nikt nie
    miał wątpliwości. Jak zmatowisz naklejkę tak, że się nie da odczytać,
    to najlepiej od razu na szafot, bo wg biegłego brak nalepki to już
    piractwo ;-)
    --
    Samotnik

  • 62. Data: 2006-11-20 00:07:46
    Od: animka <a...@n...ma.wp.pl>

    Marcin Wasilewski napisał(a):

    > I cała teoria biegłego idzie do piachu... zanim dojdzie od do czegos, na co
    > licencji faktycznie nie mamy, to straci resztę wiarygodności w oczach sądu.

    Oczy sądu są zezowate, niestety.

    --
    animka

  • 63. Data: 2006-11-20 00:11:17
    Od: "mirekk" <m...@a...pl>

> [...]
    > miał wątpliwości. Jak zmatowisz naklejkę tak, że się nie da odczytać,
    > to najlepiej od razu na szafot, bo wg biegłego brak nalepki to już

    AMEN!!!

  • 64. Data: 2006-11-20 00:22:27
    Temat: Re: Zajęcie zaszyfrowanego komputera !!! CD..
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Moje pytanie było takie jak się zachować w razie takiej kontroli gdy mamy
    > zabezpieczone dane? Z tego co słyszałem, jest przepis mówiący, że świadek może
    > odmówić podania hasła (bo oskarżony nie musi w ogóle nic mówić) pod pretekstem,
    > że na danym dysku są materiały mogące narazić na odpowiedzialność karną członka
    > najbliższej rodziny? Prawda to?

    Prawda, ale co do zasady to po prostu nie ma nakazu pamiętania
    jakichkolwiek haseł w tym przypadku.

    --
    Samotnik

  • 65. Data: 2006-11-20 00:23:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "smogg" <smogg9@USUN_TOop.pl> napisał w wiadomości

    > mieli jakiś nakaz czy coś?

    Idę o zakład, ze co najmniej mieli legitymacje służbową. To generalnie z punktu
    widzenia pytającego wystarczy.

  • 66. Data: 2006-11-20 00:29:07
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <h...@g...pl> napisal(a):

    > No wlasnie. Jest to przerazajace. Czlowiek ma jakies zobowiazania, czas
    > reakcji, nadzor nad roznymi sprawami - wchodza kolesie i biora ci
    > sprzet.

    Najgorzej to z laptopem - idziesz z nim albo jedziesz w samochodzie.
    Rutynowe przeszukanie, widza komputer i papa. ;-) Jedyny pewny sposób
    to przed wyjściem wyniki pracy przegrać na jakiegoś pendriva i
    zostawić. Dopiero wtedy masz gwarancję, że ich nie stracisz. To, co
    napisałem, wygląda paranoicznie, ale wcale nie jest. :) Hmmmmm, gdzie
    ten świat zmierza?
    --
    Samotnik

  • 67. Data: 2006-11-20 00:29:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "powel" <p...@o...eu> napisał w wiadomości

    Jeśli nie odczytają dysków, to zarzutów o jego zawartość nie dostaniesz. Ale
    jeśli handlowałeś pirackimi kopiami, to można wykazać, że znajdujące się u
    kupujących płyty zostały nagrane na Twoich nagrywarkach. Wówczas sprzęt
    najpewniej ulegnie przepadkowi jako narzędzie przestępstwa. Znalezienie przez
    biegłego śladów używania takiego lub innego oprogramowania raczej nie wystarczy,
    do przedstawienia Ci zarzutu jego posiadania. Bo nie ma pewności, czy nie
    usunąłeś tego wcześniej, a to było by dobrowolne odstąpienie od przestępstwa.

  • 68. Data: 2006-11-20 00:35:41
    Od: "sango" <k...@c...pl>

    > Prawda, ale co do zasady to po prostu nie ma nakazu pamiętania
    > jakichkolwiek haseł w tym przypadku.
    >
    > --
    > Samotnik

    ale czy i pod jakim rygorem maja prawo wezwac do wydania hasla lub klucza
    sprzetowego - pamietam, ze sam kiedys bylem pare lat temu swiadkiem w
    prokuraturze
    i zazadano ode mnie zebym w terminie ilustam dni pod grozba czegos
    wydal im terminarz w ktorym byl namiar na innego swiadka ... na szczescie
    terminarz sie znalazl ale gdybym go nie znalazl to mogli zastosowac wobec
    mnie jakies sankcje - nie pamietam co to byl za przepis ale dostalem to
    na pismie od prokuratury ... sprawa dotyczyla wypadku drogowego ... :-)

  • 69. Data: 2006-11-20 00:37:53
    Od: "mirekk" <m...@a...pl>

> [...]
    > zostawić. Dopiero wtedy masz gwarancję, że ich nie stracisz. To, co
    > napisałem, wygląda paranoicznie, ale wcale nie jest. :) Hmmmmm, gdzie

    Musisz jeszcze wozić fakturę zakupu i wszystkie orginalne płyty z
    oprogramowaniem. Wtedy może nie zabiorą, choć nie każdy policjant zna się na
    komputerze. Jeśli tego nie masz przy sobie to bądź pewien, że mogą ci zabrać
    sprzęt do sprawdzenia - wszystko zależy od widzimisie policjanta. A niech
    ktoś zgłosi kradzież komputera z samochodu gdzieś w pobliżu a ciebie za
    chwilę kontrolują - okazuje się, że masz komp w samochodzie, sądzisz, że
    puszczą cie?
    Zapomnij
    mk

  • 70. Data: 2006-11-20 00:41:47
    Od: "sango" <k...@c...pl>

    > Użytkownik "powel" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
    >
    > Jeśli nie odczytają dysków, to zarzutów o jego zawartość nie dostaniesz.
    > Ale

    pewnie jakies dostanie - przeciez sa logi z legalnego nero ;-)
    ale wczesniej beda go przesluchiwac w charakterze swiadka ...
    kto mial dostep do kompa, do czego uzywal itd. :)

    ciekaw jestem najbardziej co zrobilaby policja gdyby znalazla
    duza ilosc legalnych mp3 - sa cale potezne serwisy w necie
    z legalnymi mp3 (np. http://remix.kwed.org) , cala masa kapel
    ktora rozdaje po jednej lub dwie mp3 dla fanow na swoich
    stronach a poza tym istnieje mozliwosc przechwycenia
    utworow z radia np. przez winampa ... czy byloby tak, ze to
    oni musieli udowodnic nielegalnosc tych mp3 czy tez z zalozenia
    przyjeliby, ze tak jest ... nie smiem zgadywac ale przypuszczam,
    ze chyba jednak to drugie ... i konia z rzedem temu kto sie wybroni :-)