    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zajęcie zaszyfrowanego komputera !!! CD..
    Date: Mon, 20 Nov 2006 00:57:59 +0000 (UTC)

    <k...@c...pl> napisal(a):

    > ale czy i pod jakim rygorem maja prawo wezwac do wydania hasla lub klucza
    > sprzetowego - pamietam, ze sam kiedys bylem pare lat temu swiadkiem w
    > prokuraturze
    > i zazadano ode mnie zebym w terminie ilustam dni pod grozba czegos
    > wydal im terminarz w ktorym byl namiar na innego swiadka ... na szczescie
    > terminarz sie znalazl ale gdybym go nie znalazl to mogli zastosowac wobec
    > mnie jakies sankcje - nie pamietam co to byl za przepis ale dostalem to
    > na pismie od prokuratury ... sprawa dotyczyla wypadku drogowego ... :-)

    Ale to nie takie proste. Jeśli terminarz miałes obowiązek prowadzić -
    no to wtedy owszem (podejrzewam, że chodziło o rozpiskę użytkowania
    samochodów służbowych w firmie, prawda? Wówczas jako
    właściciel/posiadacz pojazdu masz obowiązek wiedzieć, komu go
    powierzyłeś. Inna sprawa, że "niewiedzenie" karane jest tylko 500zł
    grzywną). Natomiast gdybyś nie miał obowiązku go prowadzić, np gdyby
    to był Twój prywatny pamiętnik, który prowadzisz z nudów przed
    spaniem, to mógłbyś go zgubić i generalnie nic Ci za to zrobić by nie
    było można. Przynajmniej o ile byś go naprawdę zgubił. Na tej samej
    zasadzie nie można kogoś ukarać za niepamiętanie hasła, o ile prawo
    nie nakłada obowiązku pamiętania. O ile mi wiadomo - nie nakłada.
    Jeśli kiedyś będzie nakładało, to wyjeżdżamy stąd - mnie się często
    zdarza zapomnieć jakiegoś hasła, nie chciałbym być za to karany.
    --
    Samotnik