  • 151. Data: 2023-09-19 00:26:41
    Temat: Re: "Wawrzyk wymuszał na polskich dyplomatach wydawanie wiz"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No tak, tam kilkudziesięciu, prokuratura ~300 i te ilości powiązane są z
    > czymś konkretnym, a te setki tysięcy to przyczepili byle było dużo i z
    > czymś w temacie wiz się łączyło.

    ~300 jest prawdopodobne, bo podobno działało to w trzech krajach, a my
    te 120 mamy z jednego.

    Natomiast oni przechodzą płynnie do informacji, że wydano setki tysięcy.
    No i wydano tyle, że nie ma żadnego dowodu, ze naruszono przy tym prawo.
    Bazują na tym że nie ma również dowodu, że nie naruszono prawa.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 152. Data: 2023-09-19 00:30:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.09.2023 o 15:04, Olin pisze:

    > I oczywiście nie jesteś skłonny podzielić się linką. W moich
    > internetach jest jakby więcej niż 3500.
    > https://datawrapper.dwcdn.net/KBDkM/1/

    Ale to zezwolenia na pracę, a nie wizy Schengen. Zasadniczo zezwolenie
    do pracy wiąże się z wiza krajową, ale ta nie jest pożądana przez
    oszustów, bo nie da się z Polski wyjechać legalnie nawet do Niemiec, o
    Meksyku, czy USA nie wspominając. Te zezwolenia są również wydawane dla
    tych, co są tu w Polsce. Tak więc to są zupełnie inne dane.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 153. Data: 2023-09-19 01:00:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.09.2023 o 16:01, Olin pisze:

    > Tu masz tabelkę:
    > https://tvn24.pl/biznes/z-kraju/afera-wizowa-ministe
    rstwo-spraw-zagranicznych-podalo-dane-dotyczace-wyda
    wania-wiz-cudzoziemcom-liczby-7346065
    > Dla Indii od 2021 wychodzi dużo więcej niż Tomasikowe 3500.

    Pod linkiem https://tiny.pl/cfpdc jest troszkę przerobiona ta tabelka. W
    przypadku Indii niepokojący jest przyrost. O ile w 2021 roku łącznie
    dostali ~7500 wiz, to w 2022 roku ~24000. A ogólna ilość wiz dla
    wszystkich ujętych w tabelce krajów to 100 / 145 tysięcy.

    No i wzrósł znacząco udział wiz SCHENGEN: 14% / 42%. W tym roku, taki
    skok procentowy ma jeszcze Armenia i Chiny.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 154. Data: 2023-09-19 02:02:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-09-18, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > A która partia nie kradnie lub nie kradła?

    Nie ma takiej najpewniej. Ale tu chodzi o rozmach i bezczelność. Zresztą
    pytanie jest źle postawione za to pokazuje dobrze istotę problemu: jeśli
    argumentujesz, że inni też kradną to tak jakbyś stwierdził, że nie ma w
    tym nic złego, bo to taki de facto standard. I tak właśnie sądzi suweren
    i to jest też odpowiedz na pytanie dlaczego nawet największa afera (a
    było już takich na kopy) nie położy pisu.

    --
    Marcin

  • 155. Data: 2023-09-19 02:22:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-09-18, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Ale polityka Tobą tak! :)

    Vabank II? :)

    --
    Marcin

  • 156. Data: 2023-09-19 02:25:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-09-18, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > A jak jakieś szkolenie wcześniej? Wiesz, może szkolili ich na tych
    > filmowców. Po za tym nie wiem, skąd kwota 5.000$. Tu ją ktoś rzucił.
    > Nigdzie w mediach kwot nie widzę.

    Ale jak szkolenie? Jakie szkolnie i co ma ono do wniosku wizowego?

    --
    Marcin

  • 157. Data: 2023-09-19 02:41:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-09-18, Alojzy Gąska <g...@g...com> wrote:

    > Z wiśniami? Wstąpili my do UE, wątpię aby pisy wymyśiły rejestrację.
    > Jak kto sprzedaje wiśnie, jagody etc. musi złożyć papierek w urzędzie,
    > idąc dalej jak chcesz pracować przy żywności musisz wyrobić książeczkę saneidską,
    > ale to obowiazywało już 25 lat temu. Fakt taktem, wtedy przydrożni
    > handlarze nie musieli nic rejestrować. Można obadać temat skąd wziął się
    > przepis nakazujący zgłaszanie piko-handlu.

    A wiesz co się stało jak już nastał szum medialny? Okazało się, że można
    było po prostu pouczyć, i że podjęte środki były nieproporcjonalne do
    przewinienia (JM urząd sam tak był stwierdził). Nie zawsze trzeba karać.
    Karać należy recydywistów i innych działających z niskich pobudek. Jeśli
    można (a zwykle można) nie powinno się karać również za oczywiste błędy.
    Tak działa rozsądna władza wykonawcza. Rzecz w Polsce mega egzotyczna.

    --
    Marcin

  • 158. Data: 2023-09-19 06:56:16
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Żeby odliczać od podatku, trzeba podatek płacić, a świadczenie dotyczy wszystkich,
    także tych którzy nie mieliby od czego odliczyć 6
    tys. zł rocznie na każde z dzieci.
    Do tego środki ze świadczeń 300/500/800+ nie podlegają zajęciu/egzekucji.

    -----
    > Jak dawano 500+ (obecnie 800+) to też zamiast to wrzucić w zwolnienie z podatku
    (zwiększać kwotę wolną od podatku), to wymyślono
    > jakiś nowy system dystrybucji, do którego trzeba było jeszcze sztabu osób
    dystrybuujących.

  • 159. Data: 2023-09-19 11:31:13
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 18 Sep 2023 16:08:46 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):

    > A która partia nie kradnie lub nie kradła?

    Skończył się koncept; wróciła pisdzielcza klasyka.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 160. Data: 2023-09-19 11:37:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 19 Sep 2023 01:00:31 +0200, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    >
    > No i wzrósł znacząco udział wiz SCHENGEN: 14% / 42%. W tym roku, taki
    > skok procentowy ma jeszcze Armenia i Chiny.

    Ale w samych wizach szengenskich nie ma nic zdrożnego.
    Np w Zakopanem ponoc wysyp Arabów, turystów, bogatych.
    To sie chyba tylko cieszyc, ze przyjezdzają.
    A kazdy musi miec wize plus kilka dla żon i dzieci :-)

    J.