  • 31. Data: 2013-04-13 11:22:47
    Temat: Re: Ukradziony opis aukcji
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-04-11 15:39:53 +0200, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> said:

    > Ja tak.

    I w nim są recenzje filmów?
    ;>

    --
    Bydlę

  • 32. Data: 2013-04-13 11:24:44
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-04-11 16:40:11 +0200, Krzysztof Jodłowski
    <b...@p...onet.pl> said:

    > A dalej idąc jak ktoś sprzedaje wysoki, biały wazonik z niebieskimi
    > kwiatkami, to wersji sposobów jego opisu jest skończona i dość mała
    > ilość.

    Nie ilość, a liczba i to nieskończona.
    ;>

    > Nie zmienia to faktu, że każdy może opisać towar dowolnie

    No właśnie...

    > i bardzo ciężko będzie dowieść że "ktoś skopiował mój opis" a nawet
    > jeśli brzmienie jest identyczne, to jeszcze trzeba dowieść że to dzieło
    > autorskie.

    Ale zacząć od przedstawienia dowodów na bycie autorem danego tekstu.

    --
    Bydlę

  • 33. Data: 2013-04-13 12:57:42
    Temat: OT liczba - ilość
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Nie ilość, a liczba i to nieskończona.
    > ;>

    :)
    __________________
    Liczba oznacza "stan liczebny" albo pojęcie, którego treścią jest wynik
    liczenia wyrażony zwykle cyframi. Liczba odnosi się więc do rzeczy
    "policzalnych", przedmiotów (żywych i martwych), które można kolejno
    policzyć.
    Ilość jest miarą tego, co może być mierzone lub ważone, to jest odnosi
    się do rzeczy "niepoliczalnych", np. gazów, cieczy, ciał sypkich, pojęć
    abstrakcyjnych itp.
    _________________

    Więc jeśli "nieskończona" to faktycznie liczba, ale jeśli "dość mała"
    (czyli raczej policzalna), to ilość.
    To były wersje, a te są konkretnie policzalne przy ograniczonej ilości
    słów (permutacje itp.). Więc chyba było dobrze...

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 34. Data: 2013-04-13 13:05:13
    Temat: Re: OT liczba - ilość
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Sat, 13 Apr 2013 12:57:42 +0200, Krzysztof Jodłowski napisał(a):

> [...]
    > To były wersje, a te są konkretnie policzalne przy ograniczonej ilości
    > słów (permutacje itp.). Więc chyba było dobrze...

    Słowa też są policzalne.
    "Przy ograniczonej liczbie słów" :>

    AK

  • 35. Data: 2013-04-13 13:11:13
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Słowa też są policzalne.
    > "Przy ograniczonej liczbie słów" :>

    Ale też dobrze brzmi :)
    No i z punktu widzenia informatyka, to wszystkich słów się nie policzy,
    bo zawsze można stworzyć nową kombinację liter tworzących słowo. Wiem z
    punktu widzenia polonisty, to słowa można policzyć, bo tu i teraz w
    danym języku jest ilość/liczba :) ograniczona. Szaleństwo...

  • 36. Data: 2013-04-13 13:17:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Apr 2013, Krzysztof Jodłowski wrote:

    > Liczba oznacza "stan liczebny" [...]
    > Liczba odnosi się więc do rzeczy "policzalnych"[1]
    [...]
> [...]
    > rzeczy "niepoliczalnych" [...]
    > _________________
    >
    > Więc jeśli "nieskończona" to faktycznie liczba, ale jeśli "dość mała"

    [1],[2]
    Stwierdzono niespójność zeznań.

    pzdr, Gotfryd

  • 37. Data: 2013-04-13 13:29:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-13 11:22, Bydlę pisze:

    > I w nim są recenzje filmów?

    Nie. Ale zastosowano ogólny argument, że opisy powszechnie dostępnych
    produktów nie podlegają prawu autorskiemu. Pogląd ten wymagał jego
    obalenia, z uwagi na powagę tej grupy.

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2013-04-13 16:35:39
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Sat, 13 Apr 2013 13:11:13 +0200, Krzysztof Jodłowski napisał(a):

    > No i z punktu widzenia informatyka, to wszystkich słów się nie policzy,

    Bardzo kiepskiego informatyka.

    > bo zawsze można stworzyć nową kombinację liter tworzących słowo

    I po utworzeniu tej nowej kombinacji informatyk nie będzie potrafił
    dotychczasowej liczby zwiększyć o jeden?

    AK

  • 39. Data: 2013-04-13 16:51:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 13.04.2013 13:29, Liwiusz pisze:

    > Nie. Ale zastosowano ogólny argument, że opisy powszechnie dostępnych
    > produktów nie podlegają prawu autorskiemu. Pogląd ten wymagał jego
    > obalenia, z uwagi na powagę tej grupy.

    Musiałem coś przegapić... Kto i kiedy rzekomo rzucił taki argument?

  • 40. Data: 2013-04-13 16:54:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-13 16:51, Andrzej Lawa pisze:

    > Musiałem coś przegapić... Kto i kiedy rzekomo rzucił taki argument?

    user poszukiwacz 2013-04-11 12:47