  • 21. Data: 2013-04-11 19:57:58
    Temat: Re: Ukradziony opis aukcji
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Mhm. Czyli jak w ogłoszeniu napiszę, że "Sprzedaję skuter Honda
    > Foresight, rocznik 1999, kolor czerwony" to już nikt nie ma prawa
    > napisać bez mojej zgody że sprzedaje skuter Honda Foresight, rocznik
    > 1999, kolor czerwony?

    Opis jest trochę bardziej skomplikowany. Więc nie ma tutaj przypadku
    przypadkowej zgodnosci, która wydaje się, sugerowałes.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert

  • 22. Data: 2013-04-11 19:57:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail b...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A dalej idąc jak ktoś sprzedaje wysoki, biały wazonik z niebieskimi
    > kwiatkami, to wersji sposobów jego opisu jest skończona i dość mała
    > ilość. Ale przy bardziej skomplikowanych towarach wersji oczywiście może
    > być zdecydowanie więcej. Nie zmienia to faktu, że każdy może opisać
    > towar dowolnie i bardzo ciężko będzie dowieść że "ktoś skopiował mój
    > opis" a nawet jeśli brzmienie jest identyczne, to jeszcze trzeba
    > dowieść że to dzieło autorskie.

    Kwestia udowodnienia jest bezsporna (literówka, przecinki, podkreślenia,
    czy pogrubienia dokładnie w tym samym miejscu.)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

  • 23. Data: 2013-04-11 19:59:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.04.2013 19:57, Budzik pisze:

    > Musicie uwierzyc na słowo, ze jest bezspornie skopiowany z mojej aukcji.

    Musimy?

  • 24. Data: 2013-04-12 12:57:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Musimy?

    W sensie: przyjmijmy to za pewnik i skupmy sie na prawnym aspekcie opisanej
    sytuacji w której opis jest skradziony i kwestai sporna nie jest "czy to na
    pewno mój opis" tylko "co mogę zrobić złodziejowi".
    Wybacz niefortunne sformułowanie które mogło zabrzmieć wręcz niegrzecznie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

  • 25. Data: 2013-04-12 14:13:47
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:

    > Musimy?
    >
    >W sensie: przyjmijmy to za pewnik

    Wystarczyło głąbowi odpisać, że MUSI w stopniu wprost proporcjonalnym do
    "muszenia" wypowiadania się w tym temacie.

  • 26. Data: 2013-04-12 19:57:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail l...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Wystarczyło głąbowi odpisać, że MUSI w stopniu wprost proporcjonalnym
    > do "muszenia" wypowiadania się w tym temacie.

    Nie jestem złośliwy. Jak ktoś pyta, to być może nie wie, więc grzecznie
    odpowiadam.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton

  • 27. Data: 2013-04-12 21:06:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 12.04.2013 19:57, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail l...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Nie jestem złośliwy. Jak ktoś pyta, to być może nie wie, więc grzecznie
    > odpowiadam.

    Primo: nie karm trolla luftbranzlunga.

    Secundo: moje lakoniczne pytanie możesz rozwinąć do: "skąd to
    przekonanie i jak je udowodnisz przed sądem"? ;)

    Tertio: nawet jeśli faktycznie skopiował, to opis towaru, o ile nie jest
    jakoś szczególnie pomysłowy i rozbudowany, ciężko będzie uznać za
    posiadający dość indywidualnych cech czyniących go dziełem chronionym
    przez prawo autorskie (patrz mój przykład ze skuterem)

  • 28. Data: 2013-04-12 21:11:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 11.04.2013 19:57, Budzik pisze:

    > Kwestia udowodnienia jest bezsporna

    A ja się jednak będę spierał ;->

    > (literówka, przecinki, podkreślenia,
    > czy pogrubienia dokładnie w tym samym miejscu.)

    Niektóre elementy opisów są dość uniwersalnie stosowane, np.
    "Sprzedam skuter, czerwony *bezwypadkowy*" - ważna, wyróżniająca cecha
    dość często jest w tekście ogłoszenia... wyróżniania ;)

    Nie jest to coś na tyle unikalnego, by mało być chronione przez PA.

    Żeby nie kołować dookoła sedna: bez konkretnego przykładu twojego wysoce
    rozbudowanego i indywidualnego dzieła opisującego towar, twój wątek
    wygląda jako "kwestia akademicka" w najlepszym przypadku, a w najgorszym
    - próba bezsensownego "bicia piany" na poziomie pozywania za znieważenie
    bo ktoś ci język pokazał ;)

    Jak już zwracano ci tu uwagę zakwalifikowanie czegoś pod ochronę PA
    wymaga indywidualnej oceny i bez konkretnego przykładu nic się nie da
    konkretnie powiedzieć.

  • 29. Data: 2013-04-12 21:18:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 11.04.2013 17:44, Liwiusz pisze:

    > Takie opisy aukcji robią tylko popierdułki i faktycznie nie będzie to

    Wg liwiuszowego słownika: "popierdułka - osoba, która chce sprzedać
    jakiś towar bez zbędnej poetyki posranego marketoida" ;->

    Powiem więcej - popierdułkami są też osoby, które chętniej kupią
    poetycko opisane gówno ("unikalne wygrzewane kable, dające pogłębienie
    krągłości najgłębszych basów") niż porządny towar z rzetelnym wykresem
    istotnej charakterystyki.

    > unikalne dzieło, tylko lakoniczne wymienienie przedmiotu sprzedaży.

    Niemniej jednak będzie to opis produktu.

    > Można sobie jednak wyobrazić nawet kilkuzdaniowy opis będący podlegający
    > ochronie.

    Można sobie też wyobrazić także lakoniczny.

    Bez konkretnego przykładu nie można ocenić nawet wg własnego widzimisię,
    a co dopiero wg widzimisię konkretnego sędziego ;)

  • 30. Data: 2013-04-12 22:48:02
    Od: m <m...@g...com>

    On 04/12/2013 09:11 PM, Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > dość często jest w tekście ogłoszenia... wyróżniania ;)
    >
    > Nie jest to coś na tyle unikalnego, by mało być chronione przez PA.

    Co najmniej co trzeci opis aukcji jest swoistym "dziełem sztuki". Tj -
    widać że autor aukcji wiele trudu włożył w to żeby ostatni szmelc i
    badziew opisać jako superprzydatną i atrakcyjną rzecz. IMHO wiele aukcji
    jak najbardziej kwalifikuje się jako dzieło w rozumieniu P.A.

    p. m.