  • 1. Data: 2013-04-11 00:44:38
    Temat: Ukradziony opis aukcji
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Konkurencja ukradła opis mojej aukcji.
    Duża część została przekopiowana słowo w słow, łącznie z formatowaniem i
    np. literówką.

    Co mogę zrobić?
    Sprzedawca odmówił usunięcia.
    Zgłosiłem allegro.

    Ale czy mogę złodzieja jakoś finansowo ukłuć?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

  • 2. Data: 2013-04-11 08:30:28
    Temat: Re: Ukradziony opis aukcji
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.04.2013 00:44, Budzik pisze:
    > Konkurencja ukradła opis mojej aukcji.
    > Duża część została przekopiowana słowo w słow, łącznie z formatowaniem i
    > np. literówką.

    A jesteś pewien, że opis aukcji spełnia warunki na bycie unikalnym dziełem?

  • 3. Data: 2013-04-11 10:57:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > A jesteś pewien, że opis aukcji spełnia warunki na bycie unikalnym
    > dziełem?

    Zapewne nie.
    Czyli w takim przypadku mozna kopiować?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Demokracja prowadzi do dyktatury"

  • 4. Data: 2013-04-11 11:44:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.04.2013 10:57, Budzik pisze:

    > Zapewne nie.
    > Czyli w takim przypadku mozna kopiować?

    Ochrona z prawa autorskiego nie obejmuje rzeczy niebędące unikalnym dziełem.

    Dodatkowo Art. 4 wyraźnie wyłącza spod ustawy o prawie autorskim:

    1) akty normatywne lub ich urzędowe projekty;
    2) urzędowe dokumenty, materiały, znaki i symbole;
    3) opublikowane opisy patentowe lub ochronne;
    4) proste informacje prasowe.

  • 5. Data: 2013-04-11 11:46:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-11 11:44, Andrzej Lawa pisze:

    > Ochrona z prawa autorskiego nie obejmuje rzeczy niebędące unikalnym
    > dziełem.

    Skąd założenie, że opis aukcji nie może być unikalnym dziełem?

> [...]
    >
    > 1) akty normatywne lub ich urzędowe projekty;
    > 2) urzędowe dokumenty, materiały, znaki i symbole;
    > 3) opublikowane opisy patentowe lub ochronne;

    Czyli opisy aukcji nie łapią się na powyższe.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2013-04-11 12:26:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.04.2013 11:46, Liwiusz pisze:

    > Skąd założenie, że opis aukcji nie może być unikalnym dziełem?

    Czytaj uważniej. Pisałem, że najpierw należy się nad tym zastanowić -
    autor wątku się zastanowił i sam uznał, że może jednak nie jest.

  • 7. Data: 2013-04-11 12:47:22
    Od: poszukiwacz <o...@g...com>

    Budzik wrote:
    > Konkurencja ukradła opis mojej aukcji.
    Obrazki też?
    Styl strony też?

    Jeśli sam tekst opisu przywłaszczył a nie masz wyłączności na
    sprzedawany towar to ciężko udowodnić że nie wolno użyć takiego
    samego opisu na towar powszechnie dostępny.

  • 8. Data: 2013-04-11 12:51:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-11 12:47, poszukiwacz pisze:
> [...]
    >
    > Jeśli sam tekst opisu przywłaszczył a nie masz wyłączności na
    > sprzedawany towar to ciężko udowodnić że nie wolno użyć takiego samego

    Zupełnie nie rozumiem Twojego toku rozumowania. Co ma do tego
    "powszechna dostępność towaru"? Uważasz, że mogę dowolnie dysponować np.
    tekstami recenzji filmów?

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2013-04-11 14:57:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Czytaj uważniej. Pisałem, że najpierw należy się nad tym zastanowić -
    > autor wątku się zastanowił i sam uznał, że może jednak nie jest.

    Zwykły opis co sprzedaje, jak wyglada wysyłka, jakie warunki musi spełnić
    kupujący, dlaczego wybór akurat mnie jest dobrym wyborem, jak sie
    skontaktować itp.
    Raptem z 10 punktów.

    Nie wiem jaka jest prawna definicja unikalnego dzieła, natomiast potocznie
    napewno bym tego za takowe nie uznał :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 10. Data: 2013-04-11 15:05:56
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-04-11 12:51:49 +0200, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> said:

    > Zupełnie nie rozumiem Twojego toku rozumowania. Co ma do tego
    > "powszechna dostępność towaru"? Uważasz, że mogę dowolnie dysponować
    > np. tekstami recenzji filmów?

    Czytałeś temat?

    --
    Bydlę