  • 201. Data: 2023-11-15 06:16:50
    Temat: Re: Tak jeszcze o policji w mediach
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Prawdę mówiąc aż trudno w to uwierzyć, ale ja to chyba trochę
    > odrealniony jestem.

    Nam też było ciężko uwierzyć jak można ludzi do pracy w terenie wysłać i
    mieć w dupie że nie mają sobie jak żarcia i picia skombinować.

    > A tych, w wypindrzonym socjalnymi hasłami EU, się wysyła do fizycznej
    > roboty na mróz i deszcz i nie zapewnia nawet ciepłego picia. To jak ma
    > być z nimi dobrze?

    Na szczęście ciepło było. Ale to tym bardziej zgrzewki wody powinny być
    przygotowane.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 202. Data: 2023-11-15 10:28:36
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    W odróżnieniu od policjantów zabijających w kiblu?

    -----
    > idiota krążący na rowerze i napadający przypadkowych przechodniów, to dość poważna
    sprawa.

  • 203. Data: 2023-11-15 14:33:23
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 14 Nov 2023 16:31:23 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ciężar łosia nie ma tu żadnego znaczenia, ale odległość lotu już tak.
    > Wychodzi na to, że Żubr od miejsca uderzenia leciał 75 metrów.
    > Wysokość dorosłego żubra zależy od płci. Samce są większe od samic i
    > osiągają średnio 172 cm wysokości w kłębie, a maksymalnie 188 cm. Samice
    > są mniejsze i mają średnio 152 cm wysokości w kłębie. Ponieważ od tego
    > nic nie zależy, to przyjmijmy, że środek ciężkości jest na 150 cm, zaś
    > środek ciężkości lezącego na 50 cm - czyli lot poziomy z metra.

> [...]

    Coś pokićkałeś ze wzorem, zapewne przy wyciąganiu 2 spod pierwiastka. Ma
    być:

    Vo = L / sqrt(2*h/g)

    Mnie wyszło, że przy L = 75 m prędkość wynosi ~600 km/h.

    Przede wszystkim jednak, to wszystko jest dla zderzenia sprężystego, a z
    takim na pewno nie mamy do czynienia, więc założenie, że składowa pozioma
    prędkości żubra po uderzeniu jest równa prędkości samochodu jest fałszywe.
    Ponadto, żubr ma nogi, które raczej spowalniały lot, o w ogóle leciał.
    Ciężarówka mogła go jakiś czas pchać przed sobą, zanim stanęła.
    Mówiąc krótko, te wyliczenia są niewiele warte.

    ***************************

    W artykule czytamy:
    "on przejechał jeszcze 50 m od uderzenia, zanim się zatrzymał"

    https://skalkuluj.pl/kalkulator-dystansu-hamowania
    przy 100 km/h
    Dystans hamowania (bez uwzględnienia czasu reakcji) 56.24 m.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 204. Data: 2023-11-15 14:34:28
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

> [...]

    prędkości żubra po uderzeniu jest równa prędkości samochodu jest fałszywe.
    Ponadto, żubr ma nogi, które raczej spowalniały lot, o ile w ogóle leciał.

  • 205. Data: 2023-11-15 15:04:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.11.2023 o 14:34, Olin pisze:
    > Ponadto, żubr ma nogi, które raczej spowalniały lot, o ile w ogóle leciał.

    Czyli bez nóg by bdalej poleciał. Tak. Wiem. Ale i tak wyszedł absurd.

    > Ciężarówka mogła go jakiś czas pchać przed sobą, zanim stanęła.

    Ale raczej nie pchała goszybciej , niż jechała.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 206. Data: 2023-11-15 15:51:23
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 15 Nov 2023 15:04:36 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Czyli bez nóg by bdalej poleciał. Tak. Wiem. Ale i tak wyszedł absurd.

    Nie, bo przyjąłeś złe założenie, że zderzenie było sprężyste i żubr leciał.
    Przede wszystkim jednak nie wiadomo, czy leciał, czy był pchany.

    > Ale raczej nie pchała goszybciej , niż jechała.

    Dopóki nie zahamowała, pchała go przed sobą, a potem żubr przesunął się
    jeszcze kawałek siłą bezwładności.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 207. Data: 2023-11-15 17:31:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 14 Nov 2023 17:33:14 +0100, Shrek wrote:

    > Antagonizowanie społeczności plestyńskiej w celu uzasadnienia ich
    > póxniejszej eksterminacji albo przynajmniej przymusowego wysiedlenia?

    To być moze jedno.

    A drugi - moze im po prostu miejsca brakuje, i szukają nowych terenów.

    Co dalej sie może łączyc, bo jaki cel wysiedlenia w twojej hipotezie?
    Żeby było więcej miejsca dla Żydów?

    > Pewnie normalnie -eksmitują miejscowych jak wróci sie o swoje upominać
    > to do sztumu...

    J.

  • 208. Data: 2023-11-15 17:32:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 14 Nov 2023 10:59:55 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Pracowała niewielka część. Reszta nie ma żadnego zawodu i żyje w obozach
    > od pokoleń. Tu jest główny problem moim zdaniem.

    Z czegos musieli życ. To jednak prawie 2 mln osób.

    J.

  • 209. Data: 2023-11-15 17:34:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 14 Nov 2023 16:33:14 +0100, Robert Tomasik wrote:
    > Bez wątpienia, tylko, że Żandarmeria twierdzi, ze jechał 40 km/h, a dane
    > w artykule pozwalają szacować, ze ponad 1000 km/h.

    Ciekaw jestem ile to w ogóle potrafi pojechac.

    Stare jelcze/stary nie były zbyt szybkie, ale te mogą miec jakis
    mocniejszy silnik, i te 100/h osiągać.

    J.

  • 210. Data: 2023-11-15 17:35:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Nov 2023 20:37:27 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Też pamiętam. I jeszcze, jak wpadały w wodę, to falą "czołową"
    > wyrządzały dodatkowe szkody.

    Nie, tego nie pamiętam.
    Po drodze pełnej wody to sie tak szybko raczej nie da.

    J.