  • 91. Data: 2023-11-11 16:00:20
    Temat: Re: Tak jeszcze o policji w mediach
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale jak ich rozwiniesz
    > w lesie, to co Ci z 30 zł?

    Nic - jest zgodnie z prawem to nie szczekać:P

    A tak między nami to uważam że to był najlepszy obrazek jakim krajem z
    mokrego kartonu jesteśmy - władza nie zapewniła nawet swoim pałkarzom
    żarcia, które należy się jak nomen omen psu buda:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 92. Data: 2023-11-12 00:16:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-11, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > im będzie się liczył czas pracy, a przecież muszą coś zjeść, muszą się
    > wyspać. Są przepisy o możliwej długości służby i przerwach. Musisz
    > wypłacić delegacje. Wbrew pozorom to nie jest takie proste. Dlatego
    > łatwiej dowieźć i wycofać. Problemem jest to, ze nikt nie myśli o
    > logistyce. Nie wystarczy policjantowi dać równoważnik za posiłek. Jak są
    > w mieście, to na przerwie kupią choćby HOT-DOGa. Ale jak ich rozwiniesz
    > w lesie, to co Ci z 30 zł? A jeszcze nie tak dawno ten równoważnik był
    > bodaj 2,60 zł. nie opłacało się nawet o to pisać.

    To jest faktycznie skandal, bo wydawałoby się logistyka powinna być tą
    częścią dobrze zoragnizowaną przy tak specjalnych korpo jakimi są służby
    mundurowe. Jak kuleje tak podstawowa rzecz jak zapewnienie ludziom
    jedzenia, odpoczynku, warunków w których mogliby się ogrzać, to jak
    wygląda cała reszta tej logistyki? I jestem święcie przekonany, że
    problem dowozowy jest też tego częścią. MZ powinni być zakwaterowani na
    miejscu (jeśli jakieś większe czasowo odległości) i mieć za to płacone,
    o zaopatrzeniu nie wspominając.

    --
    Marcin

  • 93. Data: 2023-11-12 00:50:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > problem dowozowy jest też tego częścią. MZ powinni być zakwaterowani na
    > miejscu (jeśli jakieś większe czasowo odległości) i mieć za to płacone,

    Jeżeli przepisy tego nie wymuszają, to nie ma i tyle. To jest zgodne z
    przepisami. Nie do końca ze zdrowym rozsądkiem. Pamiętam sprzed kilku
    lat takie zabezpieczenie (celowo nie napiszę o co chodzi), że ludzie
    stali na chłodzie wzdłuż autostrady. Nie pozwolono im nic zabrać do
    jedzenia - picia, by nie mieli plecaków. Stali co 100 metrów na
    całkowitym pustkowiu. Stali w umundurowaniu służbowym (prawie galowe).

    Wyłonili w przetargu dostawcę, który dowiózł zimne kanapki i w sumie
    zamarzniętą wodę - tu był styczeń. Pół biorących udział w tym
    przedsięwzięciu się rozchorowała. Fakt, że to było kilkanaście lat temu,
    ale takich akcji się nie zapomina. A wystarczył termos z herbatą, czy kawą.

    Generalnie wszyscy z nieco dłuższym stażem wiedzą o tych bolączkach i
    każdy jakoś się zabezpiecza. Jak masz jakąś knajpę, albo punkt, gdzie
    coś ciepłego wypijesz / zjesz, to spokojnie to jest do ogarnięcia w
    ramach przerw w służbie. Ostatecznie organizuje się zrzutkę i ktoś
    jedzie i przywozi coś ciepłego. Ale czasem nie ma skąd albo jak.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 94. Data: 2023-11-12 07:24:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > mundurowe. Jak kuleje tak podstawowa rzecz jak zapewnienie ludziom
    > jedzenia, odpoczynku, warunków w których mogliby się ogrzać, to jak

    Jak cała policja... Po prostu skoro przepisy wprost nie nakazują, to
    nikt nie ruszy dupy i tyle. Czy to na poziomie komendanta czy na
    poziomie kulsona na ulicy którego poprosisz o pomoc. Każdy będzie szukał
    przepisu który pozwala my w takie sytuacji nic nie robić i siedzieć na
    dupie nieniepokojony w oczekiwaniu na emkę.

    PS - widzisz ja wcale nie żartowałem jak na demo tłumaczyliśmy przez
    kulsoni telefon chinczykowi gdzie ma podjechać z żarciem dla
    policjantów, bo sami nie wiedzieli jak się nazywa najbliższa ulica do
    której można dojechać. Rozumiesz - wysłali pałkarzy bez żarcia i wody do
    roboty. Jakbyś tak zrobił z prawdziwym psem to byś miał zarzuty
    znencania się nad zwierzętmi, a kulson przyzwyczajony że go pan gnębi i
    nawet nie szczeknie:P Przecież mają swoje związki zawodowe, były
    negocjacie przy uzdrowieniu z psiej grypy jak się władza zesrała że nie
    będzie komu naziołków pałować - nie mogą załatwić przy okazji kwestii
    żarcia dla psów służbowych?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 95. Data: 2023-11-13 10:14:22
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 11 Nov 2023 15:41:05 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > w lesie, to co Ci z 30 zł? A jeszcze nie tak dawno ten równoważnik był
    > bodaj 2,60 zł. nie opłacało się nawet o to pisać.

    Życie mundurowego jest pełne wyrzeczeń, choć na szczęście nie trzeba długo
    czekać na emeryturę.

    Podepnę się pod wątek z wiadomością, że wojsko zabiło ciężarówką żubra.
    https://bialystok.wyborcza.pl/bialystok/7,35241,3039
    5882,kryzys-na-granicy-polsko-bialoruskiej-na-drodze
    -wiejskiej.html

    Chłopaki chyba odreagowują upokorzenia, bo przez lokalsów nie są dobrze
    widziani.

    "prof. Rafał Kowalczyk z Instytutu Biologii Ssaków PAN w Białowieży: -
    Śmierć tego żubra pod kołami wojskowej ciężarówki jest kwintesencją szkód,
    jakie wojsko wyrządziło w Puszczy Białowieskiej. Wojskowe ciężarówki
    pędzące po Białowieży i puszczańskich wsiach i osadach, rosomaki
    rozjeżdżające Puszczę, wycinanie drzew, palenie ognisk, drut ostrzowy
    porzucony w wielu miejscach w lesie, kaleczenie drzew dla zabawy, o czym
    informowali mieszkańcy, zaśmiecanie Puszczy, ale też zniszczenie stadionu w
    Białowieży, uszkodzone samochody i mienie mieszkańców - to nie wszystkie
    grzechy wojskowych. Teraz jeszcze żubr.
    Kamil Syller, prawnik mieszkający w Puszczy Białowieskiej, niosący pomoc
    ludziom w drodze na granicy polsko-białoruskiej komentuje: - Ciągle o tym
    piszemy - o żołdactwie czującym się w Puszczy Białowieskiej jak na
    poligonie, gnającym ciężkim sprzętem przez nasze wioski niemal zawsze z
    niedozwoloną prędkością, panoszącym się z bronią po sklepach, próbującym
    ciągle legitymować mieszkańców na leśnych drogach, grożących bronią przy
    byle okazji, bluzgających i opryskliwych (tak rozumieją korzystanie z
    władzy), niszczących Puszczę Białowieską ogromnymi rosomakami, w których
    mieści się zaledwie 11 osób, palących ogniska, gdzie im się chce,
    kaleczących żywe drzewa w rezerwatach przyrody dla kretyńskich "żartów" -
    jak umieszczanie głupich napisów na tablicach - i zmieniających unikatowe
    lasy w publiczną toaletę i śmietniska."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 96. Data: 2023-11-13 11:03:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 11 Nov 2023 23:16:05 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > To jest faktycznie skandal, bo wydawałoby się logistyka powinna być tą
    > częścią dobrze zoragnizowaną przy tak specjalnych korpo jakimi są służby
    > mundurowe.

    W wojsku jakos jest, ale inne przeciez nie potrzebują.
    Trzeba powiedziec z wyprzedzeniem, to zabiorą sobie kanapki,
    a dietę przytulą :-)

> [...]
    > problem dowozowy jest też tego częścią. MZ powinni być zakwaterowani na
    > miejscu (jeśli jakieś większe czasowo odległości) i mieć za to płacone,

    no ale widzisz - są to mniejsze czasowo odległości.

    Poza tym jak juz jadą, to zazwyczaj i cieplo w pojeździe, zatrzymac
    sie przy jakims fastfoodzie mozna ...

    J.

  • 97. Data: 2023-11-13 11:40:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.11.2023 o 10:14, Olin pisze:
> [...]
    -wiejskiej.html
    > Chłopaki chyba odreagowują upokorzenia, bo przez lokalsów nie są dobrze

    Byłeś tam? Rozmawiałeś z ludźmi? Wiesz, jak traktują wojsko? U mnie
    przed chwilą niemal w centrum miasta kierowca pod centrum handlowym
    potrącił jelenia. Jeleń padł kilkaset metrów dalej. Czy to protest tego
    kierowcy przeciwko cenom w LIDL? Bo akurat pod LIDL-em go potrącił :-)

    Dobrze, że chłopakom nic się nie stało. O tym, jak strasznie pędził ten
    samochód wybitnie świadczy brak uszkodzeń na zderzaku (widać na zdjęciu)
    oraz brak ran na samym zwierzęciu, które obfotografowano w artykule.
    Zaryzykuję, że Żubr po prostu zginął na skutek upadku na twarde. To
    olbrzymie zwierzęta, które chyba nawet śpią na stojąco.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 98. Data: 2023-11-13 11:45:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.11.2023 o 11:03, J.F pisze:
    > W wojsku jakos jest, ale inne przeciez nie potrzebują.
    > Trzeba powiedziec z wyprzedzeniem, to zabiorą sobie kanapki,
    > a dietę przytulą ?

    Ta dieta nie jest tak duża, by było co przytulać. Teraz, to faktycznie
    choć kupisz za to coś w FastFood. Jeszcze nie dawno to było bodaj 1,60
    zł i naprawdę nie chciało mi się szukać tej listy, co to się w nią
    wpisuje żądanie. Natomiast nie o to chodzi.

    Jesteście typowymi "komputerowcami". Postój sobie na 0°C kilka godzin, a
    docenisz rolę ciepłej kawy, czy jakiejś podłej nawet zupy. Czasem od
    tego kubka grzeje się po prostu ręce. A bywa zimniej. Dość często u nas
    mamy poszukiwania osób zaginionych. Tu są góry. Czasem kilka godzin
    dymasz po krzakach szukając kogoś. Tu nie ma FastFood. Termos z kawą
    daje nieocenione usługi.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 99. Data: 2023-11-13 11:49:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 9 Nov 2023 18:56:46 +0100, Shrek wrote:

    > No przecież że od wielkiego dzwonu. Niby z jakiego powodu miałoby nowy
    > sącz najechać tysiące kulsonów;)

    no widzisz - grozny przestępca uciekł do lasu, dziecko zaginęlo,
    kot Prezesa, prezydent USA chciał Tatry zobaczyc ...

    W wakacje szkoła pusta stoi i mozna otworzyc, moze nawet gdzies tam
    kolonie były i łóżka w magazynie stoją.

    Ale poza wakacjami?

    J.

  • 100. Data: 2023-11-13 11:51:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 10 Nov 2023 06:20:59 +0100, Shrek wrote:

    > Nie sądzę - wojsko może mieć, obrony cywilnej już nie ma. Policjantów

    OC całą zlikwidowali?

    > odwieziesz po zmianie po prostu do domu - jak daleko to może być - 100km?

    A jak np pożar bloku będzie czy wybuch gazu i sto osób trzeba gdzies
    przechować?
    To sie czasem słyszy.

    J.