  • 261. Data: 2023-11-20 11:01:47
    Temat: Re: Tak jeszcze o policji w mediach
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 17 Nov 2023 15:29:04 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Bo jest.

    Nie jest najgorzej, jeśli tylko trzymać się z daleka od tabloidów i mediów
    pisowskich.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 262. Data: 2023-11-20 12:39:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Nov 2023 22:28:29 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Tylko gdzie jest ta, która potrąciła zwierzę?

    pojechala. A tu moze np przysłali ekipę do uprzątniecia drogi.

    > Pytanie, co jeszcze pomylił w takiej sytuacji. Przecież mogli napisać
    > "wojskowa ciężarówka" i też by było. Co za różnica jakiej była marki.
    > JELCZe nie mogą żubrów rozjeżdżać, a

    Mógł sobie tez wymyslic.

    > Z grubsza rzecz biorąc są JELCZe drogowe i terenowe (wojskowe). 442.32,
    > to nie jedyne terenowe obecnie. Te dla wojska maja kanciaste kabiny, bo
    > maja zwiększoną odporność na odłamki. To nie pancerz, a grubsza blacha.
    > Charakterystyczne są płaskie szyby w tych wojskowych..

    No wlasnie - 442.32 ostatnio duzo, ale wygląd dosc charakterystyczny.
    Nie miało wojsko wczesniej jakis jelczy, bardzo podobnych do starów?

    > Jeszcze mogli wstawić STARa do fotki Żubrów.

    W zasadzie tak, ale mieliby zdjęcie z padłym żubrem pod ręką?
    jeszcze wioska w tle jest ... zupelnie inna, czy wstawili żubra i
    cięzarówke do zdjęcia z googla?

    > Ale to mniej istotne. po prostu zwracam uwagę, że nie należy wyciągać z
    > tej fotki jakiś wniosków co do zdarzenia bo ono może nie być stamtąd w
    > ogóle.

    Np tego, ze reflektory całe ma :-)

    > Przy jakich założeniach prędkości?

    ciezarowka 100, zubr 10.
    Lub 188km/h, jesli ciezarówka 100, zubr 0.

    Tak czy inaczej - blisko dwukrotnie więcej niz cięzkie ciało.

    J.

  • 263. Data: 2023-11-20 16:24:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.11.2023 o 12:39, J.F pisze:

    > pojechala. A tu moze np przysłali ekipę do uprzątniecia drogi.

    Na STARach 266 wojsko ma pojazdy techniczne. Ten ma dodatkowy reflektor
    i może być właśnie takim. Sam uszkodzony pojazd może być za plecami
    fotografa. Tylko zdjęcie wskazujące, ze Żubr władował się w burtę
    ciężarówki nie jest tak straszne, jak zdjęcie, gdzie Żubr (blisko tonowe
    zwierzę) leży dziesiątki metrów od ciężarówki. No to ona go musiała
    walnąć jadąc te 300 km/h, skoro go tak daleko odrzuciło.

    > Mógł sobie tez wymyslic.

    No nie, skoro była Żandarmeria Wojskowa.

    > No wlasnie - 442.32 ostatnio duzo, ale wygląd dosc charakterystyczny.
    > Nie miało wojsko wczesniej jakis jelczy, bardzo podobnych do starów?

    Były szosowe, ale na nich były specjalistyczne nadbudowy. Dźwigi
    przykładowo do wyrzutni rakiet. Jeśli chodzi o towarowe, to na wypadek
    "W" zamierzano poodbierać wszystkie ciężarówki przedsiębiorstwom
    państwowym (PKS, TRANSBUD itp.)

    > W zasadzie tak, ale mieliby zdjęcie z padłym żubrem pod ręką?
    > jeszcze wioska w tle jest ... zupelnie inna, czy wstawili żubra i
    > cięzarówke do zdjęcia z googla?

    Zdjęcie Żubra może być oryginalne, tylko może ciężarówka nie pasowała do
    tezy o pędzącej 100 km/h. Nie mam zielonego pojęcia. W każdym razie
    fotka do treści mi nie pasuje.

    > Np tego, ze reflektory całe ma :-)

    Dokładnie.

  • 264. Data: 2023-11-20 18:16:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Nov 2023 16:24:05 +0100, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > walnąć jadąc te 300 km/h, skoro go tak daleko odrzuciło.

    > No nie, skoro była Żandarmeria Wojskowa.

    O tym, ze była, wiesz z mediów :-)
    Ale ja mam na mysli tylko tego Jelcza - popatrzyl, stara ciezarówka,
    to pewnie Jelcz :-)

    Bo tak sobie patrze
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Jelcz
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Fabryka_Samochod%C3%B3
    w_Ci%C4%99%C5%BCarowych_%E2%80%9EStar%E2%80%9D

    stary maja reflektory w zderzaku, a jelcze powyzej :-)
    Ciekawe, czy to ma jakies uzasadnienie :-)

> [...]
    > przykładowo do wyrzutni rakiet. Jeśli chodzi o towarowe, to na wypadek
    > "W" zamierzano poodbierać wszystkie ciężarówki przedsiębiorstwom

    wiki podaje 622
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Trucks_from_the_P
    olish-Ukrainian_KFOR_Battalion.JPEG

    > Zdjęcie Żubra może być oryginalne, tylko może ciężarówka nie pasowała do
    > tezy o pędzącej 100 km/h. Nie mam zielonego pojęcia. W każdym razie
    > fotka do treści mi nie pasuje.

    Ja tam jednak mysle, ze zdjecie jest oryginalne. Za duzo pracy na
    dokladny fotomontaz. Ale co zdjecie przedstawia?

    J.

  • 265. Data: 2023-11-21 10:02:39
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 20 Nov 2023 16:24:05 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Żubr (blisko tonowe
    > zwierzę) leży dziesiątki metrów od ciężarówki. No to ona go musiała
    > walnąć jadąc te 300 km/h, skoro go tak daleko odrzuciło.

    Na początku zaprzeczałeś, że wojsko miało cokolwiek wspólnego ze śmiercią
    żubra. Zgaduję, że czyniłeś to w ramach akcji murem za mundurem.

    Teraz masz problem, że żubr po uderzeniu przemieścił się 75 m.
    Co chcesz przekazać przez te rozważania o rzucie poziomym i zdjęciach z
    miejsca wypadku?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek