  • 1. Data: 2023-10-30 19:10:19
    Temat: doreczenia
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    https://www.wprost.pl/kraj/11457346/znp-reaguje-na-d
    ecyzje-sadu-broniarz-zaginela-kurator-barbara-nowak.
    html

    "Związkowcy ze Związku Nauczycielstwa Polskiego we wrześniu ubiegłego
    roku wygrali proces z szefową krakowskiego Kuratorium Oświaty Barbarą
    Nowak. Chodziło o jej wypowiedź na temat strajku nauczycieli z 2019
    roku, gdy oskarżała związkowców m.in. o to, że wzorują się ,,na
    totalitarnych systemach takich jak komunizm i faszyzm" i chcą
    destabilizować Polskę. Wyrok nakazuje Barbarze Nowak zamieszczenie
    przeprosin w mediach społecznościowych oraz na portalu wPolityce.pl.

    Tak się jednak nie stało, bo formalnie krakowska kurator nic o wyroku
    nie wie. Jak zauważa ,,Rzeczpospolita", Nowak nie odbiera
    korespondencji sądowej. ,,Kilka dni temu sąd zawiadomił o tym ZNP
    pisząc, że muszą sami wyegzekwować przeprosiny za pomocą komornika" -
    czytamy dalej. W ciągu dwóch miesięcy związkowcy muszą przedłożyć
    potwierdzenie ,,doręczenia lub wskazania aktualnego adresu uczestniczki
    albo dowodu, że uczestniczka mieszka pod adresem wskazanym we
    wniosku". "

    a nie mialo być tak, ze sąd sobie sam ustali aktualny adres
    zameldowania?
    W sprawach karnych to działa, czy tak samo nie?

    A tu inny przypadek - wypadek Szydło w Oswięcimiu:
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Wypadek-Beaty-Szydl
    o-Adwokat-Zrobiono-wszystko-zeby-premier-nie-odebral
    a-zasadzonej-nawiazki-8635363.html
    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114884,303
    40830,koscielnik-mial-problem-z-przekazaniem-pienied
    zy-szydlo-i-funkcjonariuszowi.html

    Opis jak z sensacyjnej powieści :-)
    Ale sie nie ma co smiac, bo odsiadka groziła.

    J.

  • 2. Data: 2023-10-30 21:36:23
    Temat: Re: doreczenia
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.10.2023 o 19:10, J.F pisze:

> [...]
    > potwierdzenie ,,doręczenia lub wskazania aktualnego adresu uczestniczki
    > albo dowodu, że uczestniczka mieszka pod adresem wskazanym we

    Intrygujące, bo można jej doręczyć to w pracy za pośrednictwem jej
    sekretariatu - art. 135 i 138§2 kpc.

    > a nie mialo być tak, ze sąd sobie sam ustali aktualny adres
    > zameldowania?
    > W sprawach karnych to działa, czy tak samo nie?

    Problemem podobno jest nieodbieranie pism, a nie brak znajomości adresu.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 3. Data: 2023-10-30 21:45:04
    Temat: Re: doręczenia [kurator jak mecenasowi Giertychowi (obecnie posłowi KO)]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    >
    > a nie mialo być tak, ze sąd sobie sam ustali aktualny adres
    > zameldowania?
    > W sprawach karnych to działa, czy tak samo nie?

    Poseł KO mecenas Giertych nauczył Naród dostosowania się do prawa :-)

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2023-10-31 11:23:49
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 30 Oct 2023 19:10:19 +0100, J.F napisał(a):

    > a nie mialo być tak, ze sąd sobie sam ustali aktualny adres
    > zameldowania?

    Adres jest znany: szambo, Ciemnogrodzka.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 5. Data: 2023-10-31 18:26:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 Oct 2023 21:36:23 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Intrygujące, bo można jej doręczyć to w pracy za pośrednictwem jej
    > sekretariatu - art. 135 i 138§2 kpc.

    Ale ona pracuje w Brukseli, to chyba nie można.

    A sekretariat ma obowiązek Pocztę zastępować?

    A jak pracownik pójdzie na urlop/chorobowe/rente/sie zwolni, tzn
    porzuci prace, to co z pismem?

    > Problemem podobno jest nieodbieranie pism, a nie brak znajomości adresu.

    Nieodbieranie pism ponoc nie jest problemem - dwukrotnie awizowane
    uważa sie za doręczone. Tzn nie jest problemem dla sądów,
    jest problemem dla winnych.

    Więc o co chodzi - jest jakis problem z adresem, przy wyroku to
    inaczej działą, czy ona juz i mieszka w Brukseli ... czasowo...

  • 6. Data: 2023-10-31 20:59:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.10.2023 o 18:26, J.F pisze:

    > Ale ona pracuje w Brukseli, to chyba nie można.

    I jest szefową krakowskiego Kuratorium? Ono ma w Brukseli siedzibę?

    > A sekretariat ma obowiązek Pocztę zastępować?

    Raczej tak.

    > A jak pracownik pójdzie na urlop/chorobowe/rente/sie zwolni, tzn
    > porzuci prace, to co z pismem?

    To nie ma sekretariatu.

> [...]
    > Więc o co chodzi - jest jakis problem z adresem, przy wyroku to
    > inaczej działą, czy ona juz i mieszka w Brukseli ... czasowo...

    No właśnie nie za bardzo rozumiem ten problem.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 7. Data: 2023-11-02 16:11:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 31 Oct 2023 20:59:46 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > I jest szefową krakowskiego Kuratorium? Ono ma w Brukseli siedzibę?

    A slusznie, pomyliło mi sie z Szydło.

    Czyli przez kuratorium ...

    > Raczej tak.

    > To nie ma sekretariatu.

    Ale sąd wysłał na sekretariat i uważa, ze doręczone ...
    i tu bedzie ciekawa sprawa, bo sekretarka podlega szefowej :-)

    > No właśnie nie za bardzo rozumiem ten problem.

    Najwyrazniej jednak jest, bo chyba sobie wszystkiego pismaki nie
    zmyśliły, i zakładam, ze sąd naprawde napisał co cytują.

    J.