  • 31. Data: 2005-10-05 19:28:48
    Temat: Re: SuperComputer, czemu to dziala??
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    news:slrndk88tr.6ku.januszek@lexx.eu.org...
    > W omawianym przypadku mamy do czynienia z pograniczem. Nie wiem kto tu
    > kogo wprowadza w blad. "Plaski monitor" to nie jest rownoznaczne z
    > monitorem LCD, napis kamera cyfrowa gratis wcale nie oznacza, ze to
    > ta z ulotki a nie jakas tajwanska jednorazowka etc. Mozna wiec mowic
    > o braku etyki handlowej ale raczej nie o lamaniu prawa i oszukiwaniu
    > klienta.

    Nie masz racji. W przypadku sprzedazy konsumentowi takie "pogranicze" jest
    juz naruszeniem prawa. Poczytaj sobie np. ustawe o ochronie konkurencji i
    konsumentow: sprzedawca ma obowiazek udzielic konsumentowi rzetelnej,
    prawdziwej i pelnej informacji, natomiast reklama nie moze wprowadzac w
    blad.

  • 32. Data: 2005-10-05 19:38:25
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:di19cj$ooo$1@inews.gazeta.pl...

    > plaski monitor to nie plaski ekran, jezeli w umowie bylo napisane tak jak
    > przytoczyles to jest zwykle oszustwo.

    Oszutwo albo rozbieznosci w nomenklaturze, zalezy jak na to patrzec. Ale tak
    czy siak w obrocie konsumenckim niedopuszczalne.

  • 33. Data: 2005-10-05 19:42:40
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Oszutwo albo rozbieznosci w nomenklaturze, zalezy jak na to patrzec.

    zalezy czy na ulotce czy na umowie bo jak na umowie to oszustwo.

    P.

  • 34. Data: 2005-10-05 19:51:16
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Heming napisał(a):

> [...]
    > konsumentow: sprzedawca ma obowiazek udzielic konsumentowi rzetelnej,
    > prawdziwej i pelnej informacji, natomiast reklama nie moze wprowadzac w

    Moim zdaniem nikt tu nikogo w blad nie wprowadza. I tyle.

    j.

  • 35. Data: 2005-10-05 19:58:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisał w wiadomości

    Przeczytałem z uwagą Twój post. Nawet zajrzałem na podaną stronę, choć
    przyznam, że pobieżnie, bo dość chaotyczna. Ale nie potrafię
    zrozumieć, w jakim celu umieściłeś swój post tutaj. Jeśli posiadasz
    dowody na to, że firma ta oszukuje klientów, to o wiele mądrzej było
    by złożyć zawiadomienie o przestępstwie. Nie musisz być wcale
    pokrzywdzonym, by to zrobić. Jeśli taki dowodów nie posiadasz, to
    wielce nierozważnie jest rzucać takie zarzuty publicznie, bo może się
    to spotkać z reakcją tamtej firmy, która bez względu na Twoje
    najczystsze intencje może Cię bardzo poważnie szarpnąć po kieszeni.

  • 36. Data: 2005-10-05 20:10:12
    Od: poreba <d...@p...com>

    januszek <j...@p...irc.pl> niebacznie popelnil

    > Jeżeli ktoś na podstawie tej ulotki uwierzy, że za 79 zł
    > dostanie komputer z Windowsem XP i pakietem MS Office a
    > do tego kamere SONY...
    > To chyba taki ktos powienien udac sie do lekarza...
    O znawco rynku komputerowego!
    Powiedz czy oferta 120kPLZ za forwarder o wydajności 30m3
    w TPP na zmianę roboczą to cena korzystna czy fatalna?

    PS. wiem, że wyguglasz sobie to w końcu ale babcia Halinka,
    która bardzo kocha wnuczka i ma mała emerytuę
    (a 79zł wygląda zachęcająco) niekoniecznie
    może sobie zdawać sprawę z istnienia google.

    --
    pozdro
    poreba

  • 37. Data: 2005-10-05 20:34:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    januszek napisał(a):

    > Hehehe, no wlasnie: "ludzie mysleli". Niektorym niska cena poparta slowem
    > okazja wylacza myslenie ;) Raz nawet widzialem goscia, ktory w ten sposob
    > stal sie wlascicielem poteznej ciezarowki... Bo okazja byla... ;P

    Ale tam sa jeszcze mocniejsze kruczki.

    "Rata 79zl bez odsetek, bez prowizji, bez wplaty" sugeruje ze placisz 79
    i nic wiecej. A akurat oferta tej firmy oznacza
    79zl+odsetki+prowizja+wplata.

    "konfiguracja maksymalna, a rata minimalna" oznacza ze podana
    konfiguracja jest konfiguracja najmocniejszego mozliwego komputera, a
    rata jest rata za najslabszy mozliwy komputer.

    Jest zdjecie kamery cyfrowej Sony, natomiast dostajesz tylko jakiegos
    webcama badziewnego do tych komputerow.

    Niby ludzie sami sobie winni, niby jak sprzedawca nie daje przeczytac
    umowy, to nalezy olac taka firme, ale wiadomo ze mimo tego ludzie sie
    nabiora.

  • 38. Data: 2005-10-06 05:35:55
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    poreba napisał(a):

    > O znawco rynku komputerowego!
    > Powiedz czy oferta 120kPLZ za forwarder o wydajności 30m3
    > w TPP na zmianę roboczą to cena korzystna czy fatalna?

    Nie mam zielonego pojęcia.

    > PS. wiem, że wyguglasz sobie to w końcu ale babcia Halinka,
    > która bardzo kocha wnuczka i ma mała emerytuę
    > (a 79zł wygląda zachęcająco) niekoniecznie
    > może sobie zdawać sprawę z istnienia google.

    Przykro mi, że uważasz mnie za głupka, ktory nie rozumie podstawowych
    rzeczy. Przykro mi takze, bo najwyrazniej nic z tego co napisalem do
    Ciebie nie dociera...

    j.

  • 39. Data: 2005-10-06 05:38:59
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tomasz Pyra napisał(a):

    [...]

    > Niby ludzie sami sobie winni, niby jak sprzedawca nie daje przeczytac
    > umowy, to nalezy olac taka firme, ale wiadomo ze mimo tego ludzie sie
    > nabiora.

    Moim zdaniem nie nabieraja bardziej niz firmy ubezpieczeniowe tudziez
    sprzedawcy kart kredytowych. Taki mamy w tej chwili 'zbojecki' rynek.

    j.

  • 40. Data: 2005-10-06 06:50:12
    Od: "Paweł" <b...@m...com>

    Użytkownik "rezist.com" <s...@p...com> napisał w wiadomości

    > http://rezist.com/komputer.jpg

    Też to wyrwałem mojej mamie z ręki i wrzuciłem do kosza.
    "informacja nie stanowi oferty w rozumieniu k.c."

    Agresywna reklama, ale trudno się przyczepić.

    --
    Paweł