  • 31. Data: 2016-12-08 11:27:00
    Temat: Re: Sprzedaż nieruchomości
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2016-12-08 o 11:12, Liwiusz pisze:

    > Niewiele mówi. W ramach umowy sprzedaży można sprzedać lub kupić.

    Tytułem jest: "sprzedaż nieruchomości" a nie "umowa sprzedaży"
    Gdyby kupował, jestem przekonany, było by "Kupno nieruchomości"

  • 32. Data: 2016-12-08 11:31:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-12-08 o 11:27, t-1 pisze:

    > Tytułem jest: "sprzedaż nieruchomości" a nie "umowa sprzedaży"
    > Gdyby kupował, jestem przekonany, było by "Kupno nieruchomości"

    Nie ma powodu, aby doradzając w tak ważnych sprawach opierać się na
    twoim przekonaniu.

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2016-12-08 16:56:47
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-12-06 o 13:02, Dominik Ałaszewski pisze:
    > Kilkanaście zł za Express Elixir naprawdę jest takim problemem,
    > czy ma on jakieś inne, nie znane mi wady?
    Zdaje się, że Express Elixir ma przede wszystkim ograniczenia kwotowe
    (chyba do 100 tys.) a dodatkowo banki oferujące usługę klientom mogą
    nakładać własne ograniczenia. Przykładowo mBank ogranicza kwotę takiego
    przelewu do 5 tys. zł i 2 przelewów dziennie, więc przy sprzedaży
    nieruchomości ta opcja raczej odpada.

    Maciek

  • 34. Data: 2016-12-08 17:00:14
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/8/2016 12:45 AM, Kris wrote:
> [...]
    odpisu podpisanego przez obie strony aktu

    > Brzmi sensownie.
    > Tak z ciekawości.
    > To jak nazwać ten dokument podpisany przez kupującego i sprzedającego a nie
    podpisany przez notariusza?
    > W końcu dwie osoby coś tam podpisały.

    O ile nie musi miec formy aktu notarialnego to jest to wazna umowa.
    Jesli prawo wymaga aktu notarialnego i bez dotrzymania takiej formy
    umowa jest niewazna to jest to po prostu kartka papieru warta tyle za
    ile została kupiona.

  • 35. Data: 2016-12-08 17:02:05
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/8/2016 2:02 AM, Maciek wrote:
    > Ups. Rzeczywiście :-) Chodzi o sprzedaż.

    Kupujący deponuje pieniądze na koncie bankowym notariusza.
    Notariusz przelewa pieniądze po sporządzeniu aktu notarialnego.

  • 36. Data: 2016-12-08 17:02:27
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/8/2016 3:12 AM, t-1 wrote:
    > A co mówi tytuł wątku?

    nic.

  • 37. Data: 2016-12-08 17:02:59
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/8/2016 4:27 AM, t-1 wrote:

    > Tytułem jest: "sprzedaż nieruchomości" a nie "umowa sprzedaży"
    > Gdyby kupował, jestem przekonany, było by "Kupno nieruchomości"

    to tylko twoje domysly a nie fakty.

  • 38. Data: 2016-12-08 18:20:19
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Albo zaczną dzwonić (na drugi dzień) czy klient rzeczywiście chce taki przelew
    zrealizować.

    -----
    > Chyba że banki, w trosce o dobro klientów oczywiście, ustawiają jakiś niezmienialny
    limit w kwocie np. 5000 zł albo podobnej

  • 39. Data: 2016-12-08 18:21:04
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    I to jest zasadnicze pytanie.

    -----

  • 40. Data: 2016-12-08 18:26:20
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Od kilku lat zdaje się nieaktualne.
    Strony nie mogą być wprowadzane w błąd czy zawarły akt czy nie zawarły.
    Chodziły w tej sprawie jakieś okólniki (powielaczowe) rad notarialnych.
    Generalnie to wygląda na to, że mamy prawo do d... .
    Jak dla mnie, to kupujący powienien przekazać notariuszowi jako osobie zaufania
    publicznego gotówkę, czek potwierdzony lub upoważnienie do rachunku (zwykłego lub
    specjalnego powierniczego), notariusz wówczas odczytuje akt, strony podpisują,
    notariusz podpisuje, notariusz przekazuje środki sprzedającemu.
    Oczywiście sprawa się komplikuje przy kredycie bankowym.

    -----
    > Obie strony podpisują akt po czym po wydaniu pieniedzy (jesli tak sie umowiliscie,
    ze zaplata nastąpi na miejscu gotowka) akt podpisuje notariusz.