  • 41. Data: 2016-12-08 18:27:55
    Temat: Re: Sprzedaż nieruchomości - super pomysł na biznes
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    A na prezesa Plichtę.

    -----
    > Można stworzyć serwis, który w sposób bezpieczny pośredniczyłby w takich
    transakcjach.
    > Gwarantowałby przyjęcie i bezpieczną wypłatę należności natychmiast po podpisaniu
    aktu notarialnego.

  • 42. Data: 2016-12-08 18:29:59
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Sprawdź, jaka jest opłata za depozyt u notariusza.
    I co sie dziwic, kto mając pewny dochód chciałby trzymać w sejfie tyle forsy (i
    ryzykować zyciem).

    -----

  • 43. Data: 2016-12-08 20:05:30
    Temat: Re: Sprzedaż nieruchomości
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/8/2016 11:26 AM, ąćęłńóśźż wrote:
    > Od kilku lat zdaje się nieaktualne.
    > Strony nie mogą być wprowadzane w błąd czy zawarły akt czy nie zawarły.

    Nie są.
    O odmowie sporządzenia aktu notariusz musi poinformowac strony i na to
    przysluguje zażalenie do sądu.

    > Chodziły w tej sprawie jakieś okólniki (powielaczowe) rad notarialnych.
    > Generalnie to wygląda na to, że mamy prawo do d... .
    > Jak dla mnie, to kupujący powienien przekazać notariuszowi jako osobie zaufania
    publicznego gotówkę, czek potwierdzony lub upoważnienie do rachunku (zwykłego lub
    specjalnego powierniczego), notariusz wówczas odczytuje akt, strony podpisują,
    notariusz podpisuje, notariusz przekazuje środki sprzedającemu.
    > Oczywiście sprawa się komplikuje przy kredycie bankowym.

    i tak sie to powinno robic, ale w Polsce każdy lubi kombinować.

  • 44. Data: 2016-12-09 07:14:43
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 08.12.2016 Maciek <m...@n...pl> napisał/a:

    > nakładać własne ograniczenia. Przykładowo mBank ogranicza kwotę takiego
    > przelewu do 5 tys. zł i 2 przelewów dziennie, więc przy sprzedaży
    > nieruchomości ta opcja raczej odpada.

    Fajnie :-)

    Zatem EE odpada, ale SORBNET2 powinien chyba się nadać,
    to też jest chyba na bieżąco, bez sesji?

    W banku dla emerytów, wsławionym niedawnym padem, widziałem taką
    opcję przy przelewie, z adnotacją: bez ograniczeń kwotowych,
    czas do 15 minut- można zdzierżyć.

    Choć faktycznie skorzystanie z powiernictwa notariusza
    wydaje się być bardziej zgodne ze sztuką.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 45. Data: 2016-12-09 08:54:07
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 8 grudnia 2016 20:05:32 UTC+1 użytkownik witek napisał:

> [...]
    notariusz podpisuje, notariusz przekazuje środki sprzedającemu.

    > i tak sie to powinno robic, ale w Polsce każdy lubi kombinować.

    Fajnie, że w końcu udało się grupie odkryć depozyt notarialny po kilku dniach :)...
    ale czytam, czytam i wciąż nie wiedziałbym jak to działa.

    W moim przypadku (i zdaje się, tak to działa praktycznie zawsze), przelano pieniądze
    na rachunek depozytowy notariusza, nikt nie szwendał się z dużą gotówką w to i z
    powrotem.

    A same informacje o depozycie notarialnym można nawet łatwo znaleźć guglując, także u
    notariuszy, także z przykładowymi kosztami (maksymalna taksa), np. na
    http://notariusz-centrum-warszawa.pl/czynnosci-notar
    ialne/depozyt-notarialny/

    Escrow nie jest chyba alternatywą, dla zwykłych ludków nie ma oferty.

    PK

  • 46. Data: 2016-12-09 09:15:06
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-12-08 17:02, witek pisze:

    > Kupujący deponuje pieniądze na koncie bankowym notariusza.
    > Notariusz przelewa pieniądze po sporządzeniu aktu notarialnego.

    To banki musiały by zmienic sposób uruchamiania kredytów, teraz
    uruchamiają w ciągu kilku dni po otrzymaniu aktu notarialnego...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl/promocje

  • 47. Data: 2016-12-09 10:07:20
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Skoro akt został odczytany i podpisany przez obie strony umowy, to w przekonaniu
    stron umowę zawarły.
    Czynności techniczne dziurkowania, zszywania, podpisywania i pieczetowania przez
    notariusza - Kowalskiego nie interesują.
    Odmowę sporządzenia to notariusz może zgłosić przed odczytaniem.
    BTW napisz do stołecznej rady notarialnej (czy jak ona się tam nazywa) w tej sprawie
    i wrzuć odpowiedź na grupę.

    -----

  • 48. Data: 2016-12-09 10:08:38
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Każda ze strron może dostać zawału w najmniej oczekiwanym momencie.

    -----

  • 49. Data: 2016-12-09 15:54:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    On 12/7/2016 3:37 AM, Bonum mane wrote:

    >bank lub notariusz.
    >Obie instytucje swiadcza taką usługę od wieków.

    od wiekow, ale sprobuj to zalatwic w banku PRL_2, gdy chodzi o droba
    kwote powiedzmy pol mln zl.

    A - no i co bedzie, jak bank w tym czasie zbankrutuje ?

    J.

  • 50. Data: 2016-12-09 16:37:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 6 Dec 2016 08:45:49 +0100, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Od notariusza usłyszałem, że ludzie często przychodzą z komputerem
    i w
    > trakcie podpisywania umowy wykonują przelew.
    > W interesie sprzedającego jest założenie sobie konta w tym banku z
    > którego zapłaci sprzedający.

    kiedyś w podobnej sytuacji notariusz mnie pouczył że nie problem bo
    przecież zawsze mogę iść do komornika jak mi kupujący nie zapłaci po
    podpisaniu umowy :)

    --
    Marek