  • 1. Data: 2016-12-01 14:01:13
    Temat: Czy palenie flag jest w Polsce karalne? [Jak ograniczona jest wolność "słowa"?]
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Chodzi mi o przepisy ale bardziej o orzecznictwo (*prawomocne* wyroki).

    Dla ustalenia uwagi: Czy _w praktyce_ robi różnicę czy palona jest flaga
    a) Polski b) UE, USA, Izraela, Ukrainy c) Rosji?

    --
    A. Filip
    Jutro, jutro, byle nie dzisiaj, mówią tak wszyscy leniwi ludzie.

  • 2. Data: 2016-12-01 15:50:34
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 01.12.2016 o 14:01, A. Filip pisze:
    > Chodzi mi o przepisy ale bardziej o orzecznictwo (*prawomocne* wyroki).
    >
    > Dla ustalenia uwagi: Czy _w praktyce_ robi różnicę czy palona jest flaga
    > a) Polski b) UE, USA, Izraela, Ukrainy c) Rosji?
    No Panie! Za samo pytanie o palenie flagi nr 3 z grupy b) można się
    spodziewać mocnego pukania do drzwi przed 6 rano ;-)
    Jacek

  • 3. Data: 2016-12-01 17:09:41
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 12/01/2016 10:01 PM, A. Filip wrote:
> [...]
    >
    > Dla ustalenia uwagi: Czy _w praktyce_ robi różnicę czy palona jest flaga
    > a) Polski b) UE, USA, Izraela, Ukrainy c) Rosji?

    http://www.infor.pl/prawo/prawo-karne/ciekawostki/28
    6832,Co-grozi-za-zniewazenie-flagi.html

    a), b), c)

    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/810034,co-groz
    i-w-polsce-za-zniewazanie-symboli-narodowych.html

    Tomasz Chmielewski
    https://lxadm.com

  • 4. Data: 2016-12-01 17:27:42
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com> pisze:

> [...]
    >
    > a), b), c)
    >
    > http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/810034,co-groz
    i-w-polsce-za-zniewazanie-symboli-narodowych.html

    To są przepisy z ominięciem praktyki orzecznictwa (*prawomocnych* wyroków).

    Z pierwszego linka wynikałoby że palący "flagę wyglądającą jak Ukraińska"
    na tegorocznym pochodzie są kryci w sensie odpowiedzialności karnej [1]
    bo raczej tej flagi nie ukradli spod ambasady/konsulatu/... .
    No chyba że w duchu Prawa "Człowieka z Żelaza" nie skarzą za rozdawanie
    _anty-systemowych_ ulotek ale za zaśmiecanie ;-)

    Zaś by być krytym za "a" _może_ wystarczyć coś "stylizowanego lub
    artystycznie przetworzonego" - czyli produkt w sensie prawnym
    "podobny do Polskiej Flagi" :-)

    [1] http://www.infor.pl/prawo/prawo-karne/ciekawostki/28
    6832,Co-grozi-za-zniewazenie-flagi.html
    > Co więcej, polskie przepisy karne przewidują również karę dla tych,
    > którzy znieważają lub niszczą znaki państwa obcego, wystawione
    > publicznie przez przedstawicielstwo tego państwa lub na zarządzenie
    > polskiego organu władzy.

    P.S. Zadymiarzu Pamiętaj! Pod ambasadę Izraela/Rosji przychodź z
    własnymi "flagami", nie używaj tych wystawionych przez ambasadę! ;-)

    --
    A. Filip
    Jak baba zechce, to da i przez dziurkę od klucza. (Przysłowie polskie)