  • 111. Data: 2016-12-14 11:02:17
    Temat: Re: Sprzedaż nieruchomości
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik kowalskiip17 napisał w wiadomości
    W dniu poniedziałek, 12 grudnia 2016 19:28:54 UTC+1 użytkownik J.F.
    napisał:
> [...]
    -ksiedze-wieczystej,2608

    >Na kilka dni to na pewno nie, skoro wniosek musi być złożony tego
    >samego dnia (art. 92 Prawa o notariacie).
    >Praktycznie pewnie jest składany często zaraz po akcie (tak chyba
    >najprościej?).

    A sprawdzanie ?
    Bo przychodze do notariusza z wypisem, wypis z przed paru dni, albo i
    tygodni - jesli notariusz nie sprawdzi przez internet,
    to co z tego, ze inny wczoraj zlozyl wniosek.

    No i ... widac te wnioski ?
    Bo to dopiero wnioski, jak inny notariusz na drugi dzien sprawdzi
    ksiege przez internet, to zobaczy, ze wczoraj sprzedana byla ?

    >Warto dodać, że dziś kupujący może sobie sprawdzić księgę wieczystą
    >tuż przed zapłatą.

    Warto ... ale wnioski tam beda widoczne ?

    Poza tym znow - a kiedy zaplata ? Przed podpisaniem aktu czy po ?
    Bo przed .. to ksiega prawidlowa i nawet jeszcze zadnych wnioskow nie
    ma.
    Po - to z kolei sprzedajacego naraza.

    J.

  • 112. Data: 2016-12-14 17:41:14
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 14 grudnia 2016 11:02:25 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > tygodni - jesli notariusz nie sprawdzi przez internet,
    > to co z tego, ze inny wczoraj zlozyl wniosek.

    Ja sobie myślę, że sprawdzenie przez notariusza to standard jest, a opieranie się na
    wypisie przyniesionym przez klienta, sprzed paru dni, to byłaby kompletna fuszerka i
    powodowała odpowiedzialność odszkodowawczą.

    > No i ... widac te wnioski ?
    > Bo to dopiero wnioski, jak inny notariusz na drugi dzien sprawdzi
    > ksiege przez internet, to zobaczy, ze wczoraj sprzedana byla ?

    Tego nie wiem, ale zakładam, że widać co najmniej, że jest jakiś wniosek do
    rozpoznania.

    > Warto ... ale wnioski tam beda widoczne ?

    Jw.

    > Poza tym znow - a kiedy zaplata ? Przed podpisaniem aktu czy po ?
    > Bo przed .. to ksiega prawidlowa i nawet jeszcze zadnych wnioskow nie
    > ma.
    > Po - to z kolei sprzedajacego naraza.

    A o tym to wcześniej pisaliśmy i nie warto wątku ciągnąć - 100% bezpieczeństwa da
    depozyt notarialny, więc rozwiązanie systemowe istnieje i to od dawna.

    PK

  • 113. Data: 2016-12-14 18:31:32
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    A jak notariusz zejdzie?

    -----

  • 114. Data: 2016-12-14 19:23:04
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-12-14 o 18:31, ąćęłńóśźż pisze:
    > A jak notariusz zejdzie?
    >

    > -----

    Ale wymyślasz. A jak by tu cielaki wpadły?
    Zejść może też kupujący, sprzedający w dowolnym
    trudnym dla transakcji momencie.

  • 115. Data: 2016-12-14 20:50:42
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/13/2016 3:32 PM, k...@g...com wrote:

    > Warto dodać, że dziś kupujący może sobie sprawdzić księgę wieczystą tuż przed
    zapłatą.

    Ale wniosków czekających na wpis już nie.A wpisuje się w kolejności wpływu.

  • 116. Data: 2016-12-14 20:53:29
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/14/2016 11:31 AM, ąćęłńóśźż wrote:
    > A jak notariusz zejdzie?

    To sprawę przenosi się do innego notariusza.
    Uregulowane w prawie o notariacie

  • 117. Data: 2016-12-15 14:18:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości
> [...]

    Jak zejdzie, to bedzie jakis nastepca, ktory depozyt wyda.
    Co prawda to moze potrwac i to pare lat, ale bardziej bym sie bal
    kradziezy, napadu po drodze, czy np pozaru. Albo falszywych pieniedzy.

    Oczywiscie depozyt moze byc w banku ... ale jak bank zejdzie ? :-)
    Albo hakerzy wyczyszcza konto notariuszowi, albo komornik :-)

    J.

  • 118. Data: 2016-12-15 15:09:41
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 15-12-2016 o 14:18, J.F. pisze:

    > Oczywiscie depozyt moze byc w banku ... ale jak bank zejdzie ? :-)
    > Albo hakerzy wyczyszcza konto notariuszowi, albo komornik :-)

    Pomyślałem, że dobrze, że hackerzy nieruchomości raczej nie zhackują,
    ale sobie skojarzyłem, że KW będą/są elektroniczne i nawet jak
    nieruchomość nie będzie podłączona do internetu to czy jest odporna na
    hacking? :)
    P.G.

  • 119. Data: 2016-12-15 15:12:58
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Piotr Gałka <p...@c...pl> pisze:

> [...]
    > ale sobie skojarzyłem, że KW będą/są elektroniczne i nawet jak
    > nieruchomość nie będzie podłączona do internetu to czy jest odporna na

    Jest odporna (w zapewnieniach urzędasów) dopóki ktoś jednak nie zhackuje :-)

    --
    A. Filip
    Chcesz ocenić człowieka, pozwól mu rozkazywać. (Przysłowie francuskie)

  • 120. Data: 2016-12-15 17:24:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >ale sobie skojarzyłem, że KW będą/są elektroniczne i nawet jak
    >nieruchomość nie będzie podłączona do internetu to czy jest odporna

    Notariusz sklada wniosek elektronicznie ... a to juz jest narazone na
    hacking.

    J.