  • 1. Data: 2016-12-05 21:36:26
    Temat: Sprzedaż nieruchomości
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Jak pod względem formalnym powinna wyglądać sprzedaż nieruchomości, by
    obie strony były względnie zabezpieczone? Przykładowo:
    1. Podpisanie umowy przedwstępnej, wpłata zadatku przez kupującego
    2. Przedstawienie przez kupującego podpisanej umowy kredytowej
    3. Podpisanie aktu notarialnego
    4. Wpłata przez kupującego pozostałej kwoty na konto sprzedającego
    Czy tak to wygląda? Czy pkt. 4 jest realizowany przez kupującego, czy
    może przez bank po przedstawieniu aktu notarialnego? Niepokojące jest to
    przejście 3->4, bo mam wrażenie, że sprzedający już pozbył się
    własności, a jeszcze nie otrzymał za nie zapłaty. Przypuśćmy, że
    kupujący szybko sprzedaje nieruchomość dalej i z jakichś względów staje
    się niewypłacalny. Realna sytuacja, czy wymyślam problemy?

    Maciek

  • 2. Data: 2016-12-06 08:45:49
    Temat: Re: Sprzedaż nieruchomości
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 05-12-2016 o 21:36, Maciek pisze:

> [...]
    > przejście 3->4, bo mam wrażenie, że sprzedający już pozbył się
    > własności, a jeszcze nie otrzymał za nie zapłaty.

    Od notariusza usłyszałem, że ludzie często przychodzą z komputerem i w
    trakcie podpisywania umowy wykonują przelew.
    W interesie sprzedającego jest założenie sobie konta w tym banku z
    którego zapłaci sprzedający.
    P.G.

  • 3. Data: 2016-12-06 08:47:03
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 06-12-2016 o 08:45, Piotr Gałka pisze:

    > Od notariusza usłyszałem, że ludzie często przychodzą z komputerem i w
    > trakcie podpisywania umowy wykonują przelew.
    > W interesie sprzedającego jest założenie sobie konta w tym banku z
    > którego zapłaci sprzedający.

    Oczywiście kupujący. Sorry.
    P.G.

  • 4. Data: 2016-12-06 12:05:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Czy tak to wygląda? Czy pkt. 4 jest realizowany przez kupującego, czy
    >może przez bank po przedstawieniu aktu notarialnego?

    Przez bank. Banki chca byc zabezpieczone i nie przeleja ci grubszej
    kwoty, bo co bedzie, jak zadnego domu nie kupisz, tylko sp* ?

    >Niepokojące jest to
    >przejście 3->4, bo mam wrażenie, że sprzedający już pozbył się
    >własności, a jeszcze nie otrzymał za nie zapłaty. Przypuśćmy, że

    Niestety.
    I mimo uplywu lat jakos zadna wladza nie chce tego naprawic.

    >kupujący szybko sprzedaje nieruchomość dalej i z jakichś względów
    >staje
    >się niewypłacalny. Realna sytuacja, czy wymyślam problemy?

    Tak szybko nie sprzeda, bo nasze sady dlugo dzialaja.
    Zanim go wpisza jako wlasciciela, to duzo czasu uplynie, bank zdazy
    przelac.

    No chyba, ze bank nie przeleje ...
    Albo na podstawie samego aktu sprzeda - ja jestem wlascicielem, tu
    jest akt, tylko nabywca musi przeoczyc warunki platnosci w tym akcie.

    Z kredytem problem jeszcze mniejszy - bo bank bedzie najpierw wymagal
    dokonania wpisu hipotecznego, a wtedy nastepny nabywca bedzie widzial,
    ze dom obciazony

    Przyklad
    http://osobistydoradca.com.pl/zakup-mieszkania-na-kr
    edyt-krok-po-kroku

    J.

  • 5. Data: 2016-12-06 13:02:57
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 06.12.2016 Piotr Gałka <p...@c...pl> napisał/a:

    > Od notariusza usłyszałem, że ludzie często przychodzą z komputerem i w
    > trakcie podpisywania umowy wykonują przelew.
    > W interesie sprzedającego jest założenie sobie konta w tym banku z
    > którego zapłaci sprzedający.

    Kilkanaście zł za Express Elixir naprawdę jest takim problemem,
    czy ma on jakieś inne, nie znane mi wady?

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 6. Data: 2016-12-06 13:15:22
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 06-12-2016 o 13:02, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Kilkanaście zł za Express Elixir naprawdę jest takim problemem,
    > czy ma on jakieś inne, nie znane mi wady?

    Ja akurat w ogóle nie znam Express Elixira. Zdanie, żeby założyć konto w
    banku kupującego widziałem jakieś 5 lat temu na p.b.b. i teraz je
    powtórzyłem.
    Nie wiem jak szybko działa Express Elixir. Nie wiem też, czy jeśli to
    nie byłyby sekundy to czy to jest jakiś problem u notariusza, czy nie.
    P.G.

  • 7. Data: 2016-12-06 13:37:30
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

> [...]

    > Ja akurat w ogóle nie znam Express Elixira. Zdanie, żeby założyć konto w
    > banku kupującego widziałem jakieś 5 lat temu na p.b.b. i teraz je

    No tak, wtedy chyba jeszcze nie było.

    > Nie wiem jak szybko działa Express Elixir. Nie wiem też, czy jeśli to
    > nie byłyby sekundy to czy to jest jakiś problem u notariusza, czy nie.

    Podobno rzędu kilkunastu sekund.

    Fajnie byłoby, jakby ktoś testował. Bo teoretycznie nadawałby
    się tu idealnie. Chyba że banki, w trosce o dobro klientów oczywiście,
    ustawiają jakiś niezmienialny limit w kwocie np. 5000 zł
    albo podobnej :-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 8. Data: 2016-12-06 16:03:23
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/5/2016 2:36 PM, Maciek wrote:
    > Jak pod względem formalnym powinna wyglądać sprzedaż nieruchomości, by
    > obie strony były względnie zabezpieczone?

    Nie da sie.

    Kupujesz czy sprzedajesz?

  • 9. Data: 2016-12-06 19:27:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 grudnia 2016 08:45:47 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:
    .

    > Od notariusza usłyszałem, że ludzie często przychodzą z komputerem i w
    > trakcie podpisywania umowy wykonują przelew.
    > W interesie sprzedającego jest założenie sobie konta w tym banku z
    > którego zapłaci sprzedający.

    W którym momencie kupujący robi ten przelew?

  • 10. Data: 2016-12-06 19:29:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 grudnia 2016 13:02:58 UTC+1 użytkownik Dominik Ałaszewski napisał:

    > Kilkanaście zł za Express Elixir naprawdę jest takim problemem,
    > czy ma on jakieś inne, nie znane mi wady?

    W ktorym momencie kupujący ma ten przelew robić?