  • 21. Data: 2016-12-07 12:41:08
    Temat: Re: Sprzedaż nieruchomości - super pomysł na biznes
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 7 grudnia 2016 12:14:15 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Teoretycznie moze to robic notariusz. Osoba chyba godna zaufania ?

    Chyba i praktycznie. Rachunek powierniczy

    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/680099,rachune
    k-powierniczy-u-notariusza-jeden-z-pomyslow-noweliza
    cji-prawa-o-notariacie.html

    Przeszło to czy nie?

    > Nie wplyna - moze odzyskac nieruchomosc.

    Odzyskać może i teraz

  • 22. Data: 2016-12-07 14:44:07
    Od: Bonum mane <b...@o...cs>

    W ustawie o notariacie:
    0091

    jest taki zapis:

    "Art. 108.
    § 1. Notariusz w związku z dokonywaną w jego kancelarii czynnością ma
    prawo przyjąć na przechowanie, w celu wydania ich osobie wskazanej przy
    złożeniu lub jej następcy prawnemu, papiery wartościowe albo pieniądze w
    walucie polskiej lub obcej. Dla udokumentowania tych czynności notariusz
    prowadzi specjalne konto bankowe.

    § 2. Z przyjęcia depozytu notariusz spisuje protokół, w którym wymienia
    datę przyjęcia, ustala tożsamość osoby składającej, datę mającego
    nastąpić wydania oraz imię, nazwisko i miejsce zamieszkania osoby
    odbierającej depozyt. Wydanie depozytu następuje za pokwitowaniem."

    więc można byłoby skorzystać z tego rozwiązania
    tylko ile osób, wie o takiej możliwości

  • 23. Data: 2016-12-07 22:56:06
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/6/2016 5:31 PM, Bonum mane wrote:
    > Uważam, że to jest bardzo dobry pomysł na biznes.
    >
    > Można stworzyć serwis, który w sposób bezpieczny pośredniczyłby w takich
    > transakcjach. Gwarantowałby przyjęcie i bezpieczną wypłatę należności
    > natychmiast po podpisaniu aktu notarialnego.

    wlasnie wymysliles koło czyli escrow.

  • 24. Data: 2016-12-07 22:56:49
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/7/2016 3:37 AM, Bonum mane wrote:

    > Ja raczej tak, ale to zależy jeszcze od tego, jak ten serwis wyglądałby,
    > kto go by prowadził, jakie byłyby zasady korzystania z niego, i kto
    > stałby za nim (kto gwarantowałby środki).

    bank lub notariusz.
    Obie instytucje swiadcza taką usługę od wieków.

  • 25. Data: 2016-12-07 22:58:26
    Temat: Re: Sprzedaż nieruchomości
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/7/2016 3:53 AM, Maciek wrote:
    > Na szczęście ani to, ani to, ale mam w rodzinie starszą osobę z takim
    > problemem - nie chciałbym, żeby "wtopiła" :-)

    to sie nazywa odpowiedz nie na temat.

    dalej nie wiem czy kupuje czy sprzedaje

  • 26. Data: 2016-12-08 01:11:21
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/6/2016 3:49 PM, Kris wrote:
    > Niech się mądrzejsi wypowiedzą ale wg mnie notariusz nie może odmówić wydania
    odpisu podpisanego przez obie strony aktu

    Dwa pdopisy stron to za mało
    Na akcie notarialnym podpisuje sie notariusz.
    Nie ma podpisu notariusza to nie ma aktu i nie ma odpisu do wydania.

    Obie strony podpisują akt po czym po wydaniu pieniedzy (jesli tak sie
    umowiliscie, ze zaplata nastąpi na miejscu gotowka) akt podpisuje notariusz.
    Jeśli go nie podpisze do czynnosci notarialnej nie doszło.

  • 27. Data: 2016-12-08 07:45:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 grudnia 2016 01:11:23 UTC+1 użytkownik witek napisał:
    odpisu podpisanego przez obie strony aktu

    > Dwa pdopisy stron to za mało
    Brzmi sensownie.
    Tak z ciekawości.
    To jak nazwać ten dokument podpisany przez kupującego i sprzedającego a nie podpisany
    przez notariusza?
    W końcu dwie osoby coś tam podpisały.

  • 28. Data: 2016-12-08 09:02:45
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-12-07 o 22:58, witek pisze:
    > to sie nazywa odpowiedz nie na temat.
    > dalej nie wiem czy kupuje czy sprzedaje
    Ups. Rzeczywiście :-) Chodzi o sprzedaż.

    Maciek

  • 29. Data: 2016-12-08 10:12:09
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > to sie nazywa odpowiedz nie na temat.
    >
    > dalej nie wiem czy kupuje czy sprzedaje

    A co mówi tytuł wątku?

  • 30. Data: 2016-12-08 11:12:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-12-08 o 10:12, t-1 pisze:

    > A co mówi tytuł wątku?

    Niewiele mówi. W ramach umowy sprzedaży można sprzedać lub kupić.

    --
    Liwiusz