  • 21. Data: 2010-03-10 10:52:06
    Temat: Re: Rzekomy mandat, sprawa w sądze, komornik
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    A jak to się stało, że wsiedli do pociągu z Twoim dokumentem? Dlaczego tam
    wsiedli?
    Skąd wiedziałeś, gdzie odebrać dokument?
    Dlaczego tylko Ty zostałeś ukarany?

  • 22. Data: 2010-03-10 12:01:34
    Od: "Marcin" <m...@v...pl>

    >A jak to się stało, że wsiedli do pociągu z Twoim dokumentem? Dlaczego tam
    >wsiedli?
    Poprosili o dowód. Dostali go. W międzyczasie podjechała kolejka. SOKiści
    poprostu wsiedli sobie do niej z moim dowodem i odjeachali.. Wołałem do
    nich, ze ja nigdzie nie jadę i chcę aby oddali mi mój dowód. Nie obchodziło
    ich to.

    > Skąd wiedziałeś, gdzie odebrać dokument?
    Na drugi dzień zadzwoniłem do biura SKM i tam się dowiedziałem gdzie odebrac
    dowód. Po zajściu dzwoniłem na policję. Powiedzieli, że musze zgłosić
    oficjalne zawiadomienie o fakcie na komendzie. Dyspozytor był mocno
    zdziwiony, że sokiści zabrali mi dowód (tak samo jak ja)

    > Dlaczego tylko Ty zostałeś ukarany?

    Dobre pytanie. Może dlatego, ze jako jedyny grzeczenie dałem im dowód. Może
    w ten sposób chcieli wybrnąć z sytuacji. Od kolegów, którzy jechali tą samą
    kolejką dowiedziałem się, że siędząc w pociągu uzgadniali wersję (spisywali
    zdarzenie) i wtedy najprawdopodobniej wystawiali mi mandat.

    Marcin

  • 23. Data: 2010-03-10 12:05:35
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@v...pl> napisał
> [...]
    > chcieli wybrnąć z sytuacji. Od kolegów, którzy jechali tą samą kolejką
    > dowiedziałem się, że siędząc w pociągu uzgadniali wersję (spisywali

    A nie wylegitymowali Twoich kolegów w pociągu?

  • 24. Data: 2010-03-10 12:54:27
    Od: "Marcin" <m...@v...pl>

    > A nie wylegitymowali Twoich kolegów w pociągu?

    Nie

    Marcin

  • 25. Data: 2010-03-10 12:57:08
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@v...pl> napisał

    > Nie

    A co z kolegą którego również legitymowali na dworcu? Nie dał im dowodu?
    Próbowali legitymować innych?

  • 26. Data: 2010-03-10 13:38:13
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 10 Mar 2010 11:03:14 +0100, Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał
    >
    > A To z kolei Twoje rozumowanie. Przeanalizuj jeszcze wyrażenie "udzielić
    > dokumentów" zawarte w art. 65 par. 2 kw.

    Poskakaj jeszcze po ustawie ws puszczania bąków :)
    Strażnik miejski zatem twoim zdaniem jest organem lub instytucją państwową?
    SOKista tez jest organem :)

  • 27. Data: 2010-03-10 14:08:40
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał
    > Strażnik miejski zatem twoim zdaniem jest organem lub instytucją
    > państwową?
    > SOKista tez jest organem :)

    Nie skądże, to całkiem postronne osobym, a ich pracodawcy to prywatne
    spółki ...;) A żeby kogoś skutecznie wylegitymować pod groźbą kary to tylko
    komenda główna musi sie zwrócić na piśmie, bo inaczej hulaj dusza piekła nie
    ma, nie...? :/

    Primo: art. 65.2 mówi, że instytucja musi być upoważniona z mocy ustawy do
    legitymowania, a nie że musi być państwowa.
    Secundo: art. 47.4. "Instytucją państwową, samorządową lub społeczną jest
    również przedsiębiorstwo, w którym Skarb Państwa lub jednostka samorządu
    terytorialnego jest udziałowcem, spółdzielnia, związek zawodowy, inna
    organizacja społeczna lub jednostka wojskowa."
    Straż miejscka jest samorządowa, a SOK należy do spółki skarbu państwa.

    P.S.
    Z tego 65 artykułu skutecznie karne są w praktyce osoby niepodające się
    legitymowaniu, tak... przez realnie istniejących funkcjonariuszy.

  • 28. Data: 2010-03-10 15:30:11
    Od: "Marcin" <m...@v...pl>

    > A co z kolegą którego również legitymowali na dworcu? Nie dał im dowodu?
    > Próbowali legitymować innych?

    Powiedział, że nie ma dowodu. To pytali go o dane, ale odpóścili jak
    podjechała kolejka - wsiedli do niej i pojechali z moim dowodem.

    Marcin

  • 29. Data: 2010-03-10 15:42:17
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Marcin" <m...@v...pl> wrote
    >podjechała kolejka - wsiedli do niej i pojechali z >moim dowodem.

    A jak się zachowywali Ci sokiści podczas interwencji, jacy byli w stosunku
    do was, jak przebiegała wymiana zdań?

  • 30. Data: 2010-03-10 20:03:22
    Od: r...@p...onet.pl

    W przyszłości nie dawać do rak dokumentów, a piwo w miejscach publicznych to
    tylko przelane do butelek lub kartonów po coli,mineralnej,soku,mleku itp.

    W końcu panowie sokiści ocenili co piliście po opakowaniu (puszki), a nie ich
    zawartości.