  • 1. Data: 2010-03-09 11:39:51
    Temat: Odstraszenie handlowca
    Od: tadek <t...@g...com>

    Czy nagabywanie telefoniczne (banki/ubezpieczyciele, itp instytucje)
    nowymi produktami/ ofertami jest niezgodne z prawem po wcześniejszej
    ustnej odmowie?

    Załóżmy sytuacje - jedna z powyższych instytucji próbuje mnie złowić.
    W pierwszej rozmowie jasno zaznaczyłem ze nie interesują mnie ich
    produkty/oferty. Generalnie, nie życzę sobie kontaktów telefonicznych
    ze mna.Jesli bede cos od nich potrzebował - sam zadzwonię. Czy jeśli
    ich pracownik zadzwoni do mnie po raz kolejny mogę mu odp., ze założę
    mu sprawę cywilną za nachodzenie/osaczanie a jeśli nie jemu to jego
    firmie?

    A jeśli to nie zadziała - jakie kroki przedsięwziąć?

  • 2. Data: 2010-03-09 11:43:15
    Temat: Re: Odstraszenie handlowca
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    tadek napisał(a) :
    > Czy nagabywanie telefoniczne (banki/ubezpieczyciele, itp instytucje)
    > nowymi produktami/ ofertami jest niezgodne z prawem po wcześniejszej
    > ustnej odmowie?

    Nie. Nie jest niezgodne.

> [...]
    > ich pracownik zadzwoni do mnie po raz kolejny mogę mu odp., ze założę
    > mu sprawę cywilną za nachodzenie/osaczanie a jeśli nie jemu to jego

    Założyć sprawę zawsze możesz. O wszystko. To wolny kraj.

    > A jeśli to nie zadziała - jakie kroki przedsięwziąć?

    Pójść do apteki i kupić Melisę. Łagodzi skołatane nerwy.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 3. Data: 2010-03-09 12:10:45
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 09 Mar 2010 12:43:15 +0100, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Nie. Nie jest niezgodne.

    Jest niezgodne z art. 9 pkt 3 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym
    praktykom rynkowym (tzw. agresywna praktyka rynkowa).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] dobry fotograf w mieście Wrocław ==> http://foto-krzyki.pl

  • 4. Data: 2010-03-09 12:33:44
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-09 12:43, Zbynek Ltd. pisze:
    > Pójść do apteki i kupić Melisę. Łagodzi skołatane nerwy.

    To nie jest wbrew pozorom takie śmieszne. Mnie ostatnio nękał GeMonej.
    Dzwonili i żebrali co 2 dni. Dopiero jak zrobiłem wiję w centrali, to
    przestali. Podobnie było z 4 lata temu, jak mi oranże wydzwaniało co 2
    dni. Kiedyś walczyłem z PKT, którzy przestali dopiero jak pogoniłem
    siekierą spod domu ich przedstawicieli. A dzisiaj rano sobie śpię... Mam
    zwolnienie, chcę wypocząć. A tu co? Dzwoni jakiś kretyn z CallCenter
    cośtam i proponuje mi laptopa DELL. Jakbym kurwa chciał kupić Della, to
    bym kupił della.

    Pomimo ostrej walki, jestem nagabywany przez różnych gównożebraków
    przynajmniej raz w miesiącu. I jest to naprawdę kłopotliwe, bo niestety
    z racji zawodu muszę mieć smycz, a z drugiej strony albo śpię albo
    prowadzę zajęcia i telefony od dupowłazów są skrajnie szkodliwe.

    Już nawet wywaliłem około 400zł na Srokję i poświęciłem długie trzymanie
    baterii, żeby tylko mieć profile lekko odsiewające.

    Spam telefoniczny kosztuje odbiorcę chyba jeszcze więcej niż spam
    mejlowy. A do tego zastanawiam się, jaką mają skuteczność... Ile osób
    kupi laptopa Della od callcentera bo akurat zadzwonił?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 5. Data: 2010-03-09 12:43:40
    Od: Another <n...@g...pl>

    Dnia Tue, 9 Mar 2010 03:39:51 -0800 (PST), tadek napisał(a):

> [...]
    > firmie?
    >
    > A jeśli to nie zadziała - jakie kroki przedsięwziąć?

    Ja tak zrobiłem z "Wydawnictwem Wiedza i Praktyka" znanym ze wciskania na
    siłe nie zamawianych rzeczy.
    Wysłałem im oficjalne pismo, że nie życzę sobie żadnych ofert z ich strony,
    żadnych telefonów i zażądałem usunięcia naszych danych z ich baz.
    Zadziałało - jak kiedyś było kilka-kilkanaście telefonów w miesiącu i
    średnio 1-2 publikacje, które mi przysyłali, tak teraz spokój i cisza.

    --
    Another

  • 6. Data: 2010-03-09 12:57:56
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Olgierd napisał(a) :

    > Jest niezgodne z art. 9 pkt 3 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym
    > praktykom rynkowym (tzw. agresywna praktyka rynkowa).

    Ha! Umknęło mi. Poruszałem kiedyś temat automatów dzwoniących i
    przedstawiających ofertę z taśmy, co jest nielegalne. Ale było
    wówczas legalne, jeśli dzwonił człowiek.

    No to przepraszam za zamieszanie.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 7. Data: 2010-03-09 13:02:57
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek napisał(a) :

    > A dzisiaj rano sobie śpię... Mam
    > zwolnienie, chcę wypocząć. A tu co? Dzwoni jakiś kretyn z CallCenter
    > cośtam i proponuje mi laptopa DELL. Jakbym kurwa chciał kupić Della, to
    > bym kupił della.

    Dokładnie. Jakbym chciał skorzystać z oferowanej usługi, to już bym
    ją miał.
    Nie cierpię takiego chamstwa co dzwoni rano i zachęca do kupna,
    skorzystania, przyjścia, łotewer. Czy wręcz zakłócającego aktualne
    czynności w ciągu dnia. Wtedy to zwykle poproszę żeby chwilę
    poczekał/a i robię swoje, aż się klient rozłączy.
    Z kolei znajomy o anielskiej cierpliwości, zawsze się takiego
    spamera wypytuje o szczegóły oferty z 5 minut, a potem mówi, że
    niestety cośtam, cośtam i nie może skorzystać z ich oferty :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 8. Data: 2010-03-09 13:10:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Zbynek Ltd. pisze:

> [...]
    > spamera wypytuje o szczegóły oferty z 5 minut, a potem mówi, że
    > niestety cośtam, cośtam i nie może skorzystać z ich oferty :-)

    Oferta jak oferta, kanał sprzedaży dobry jak każdy inny. Nieraz można
    trafić na coś, co aktualnie się potrzebuje. A twierdzenie, że Della (czy
    cokolwiek innego) by sobie kupiło samemu jest... dziecinne. Gdyby to
    była prawda, to żadna reklama nie miałaby racji bytu, a jednak czasem
    zdarza się, że wydanie pieniędzy na reklamę, czy na inną akcję
    marketingową, zwraca się.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2010-03-09 13:14:16
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09.03.2010 14:02), Zbynek Ltd. wrote:
    > Przemysław Adam Śmiejek napisał(a) :
    [...]
    > Z kolei znajomy o anielskiej cierpliwości, zawsze się takiego
    > spamera wypytuje o szczegóły oferty z 5 minut, a potem mówi, że
    > niestety cośtam, cośtam i nie może skorzystać z ich oferty :-)

    Większość z nich ma jakieś tam swoje wewnętrzne regulacje, które nie
    pozwalają się im rozłączyć jeżeli klient nie jest niegrzeczny lub nie
    powie że nie jest zainteresowany ofertą.

    Więc można ich wypytywać i pół godziny.

    p. m.

  • 10. Data: 2010-03-09 13:16:54
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał
    > Z kolei znajomy o anielskiej cierpliwości, zawsze się takiego
    > spamera wypytuje o szczegóły oferty z 5 minut, a potem mówi, że
    > niestety cośtam, cośtam i nie może skorzystać z ich oferty :-)

    No i właśnie dalej będą do niego dzwonić. Bo w bazie numer będzie oznaczony
    jako potencjalnie obiecujący, klient zaangażowany, interesuje się itp.
    Na takich najlepiej odkładać słuchawkę lub mówić wyraźnie "Nie handluje
    przez telefon!". Numer jest wtedy oznaczany jako nie akceptujący sprzedaży
    telefonicznej i przynajmnie Ci co jadą po tej samej bazie numerów już tam
    nie zadzwonią.