  • 41. Data: 2006-05-06 18:15:09
    Temat: Re: Re: kontrola komórki
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    news:pan.2006.05.06.14.13.30.260416@olgierd.wordpres
    s.com...

    > Wydaje mi się po prostu, że istnieje podstawa prawna do przeprowadzenia
    > takiej kontroli.
    To ci się ŹLE wydaje.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 42. Data: 2006-05-06 18:17:21
    Temat: Re: kontrola komórki
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > Toteż właśnie ustawodawca uznał, że mają do tego prawo. Oczywiście
    > masz prawo być odmiennego zdania.

    GDZIE tak uznał ? Cytat proszę ....

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 43. Data: 2006-05-06 18:51:40
    Temat: Re: Re: Re: kontrola komórki
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *SQLwysyn* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > To ci się ŹLE wydaje.

    Rozumiem, że przepisy cytowane wcześniej przez kolegów Twoim zdaniem nie
    dotyczą tej sytuacji? Możesz uzasadnić tę opinię, proszę?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| listel: moj_nick (at) post (dot) pl |||

  • 44. Data: 2006-05-07 04:27:34
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    s.com...
> [...]
    >
    > Rozumiem, że przepisy cytowane wcześniej przez kolegów Twoim zdaniem nie
    > dotyczą tej sytuacji? Możesz uzasadnić tę opinię, proszę?

    Nie, kolego. To TY masz udowodnić, że którykolwiek z cytowanych paragrafów
    DOTYCZY rewizji komórki. Bo ja DOKŁADNIE rozporządzenie oraz ustawę o
    policji przeczytałem i takiej delegacji bynajmniej tam NIE znalazłem.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 45. Data: 2006-05-07 07:24:51
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    * SQLwysyn wrote, On 2006-05-07 06:27:

> [...]
    > paragrafów DOTYCZY rewizji komórki. Bo ja DOKŁADNIE rozporządzenie
    > oraz ustawę o policji przeczytałem i takiej delegacji bynajmniej tam

    Dlaczego ja? Dlatego, że dyskusja miesza Ci się z rozmową z
    funkcjonariuszem?
    To grupa dyskusyjna i wymieniamy się argumentami; jeśli masz takowy -
    pokaż go, powiedz co przeczytałeś w tychże przepisach.

  • 46. Data: 2006-05-07 08:40:36
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > To grupa dyskusyjna i wymieniamy się argumentami; jeśli masz takowy -
    > pokaż go, powiedz co przeczytałeś w tychże przepisach.

    JA wiem czego NIE przeczytalem. Nie przeczytalem upowaznienia policjanta do
    grzebania w mej komórce.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 47. Data: 2006-05-07 10:09:28
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Sat, 6 May 2006 11:11:22 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Takie przypuszczenie wynika z ilości utraconych komórek.

    Zgodnie z taką logiką z ilośći gwałtów, morderstw, rozbojów i podrobionych
    dokumentow policjanci powinni zatrzymywać do wyjaśnienia i potwierdzenia
    tożsamości każdego napotkanego obywatela.
    Zapewne skuteczną metodą walki z plagą kradzieży komórek byłoby branie
    każdego podejrzanego na "spytki u mistrza" jednak postulaty takich metod
    śledczych są raczej w mniejszości, prawda?

    > I większość ludzi w ten sposób do tego podchodzi. Przy czym już nawet
    > nie chodzi o samo znajdowanie telefonów. Obawiająca się przypadkowej
    > kontroli i zarzutu paserstwa osoba nie będzie ...

    Czyż to nie zbyt daleko posunięty idealizm?
    W ramach dobra wyższego rezygnujemy ze swoich praw dopuszczając możliwość
    grzebania przez policję w naszych gaciach, brudnym praniu i życiu osobistym
    w przypadkach poważnych przestępstw. Ustaliliśmy zasady na jakich to się
    odbywa, kiedy policjant może przeczytać nasze listy, poznać listę naszych
    rozmówców telefonicznych itd.
    Nie dopuszczamy jednak by kontrolno-prewencyjnie policja dokonywała
    przeszukań w całym mieście tylko dlatego, że dokonano gdzieś kradzieży,
    i z _pewnością_ w którymś z mieszkań skradzonie fanty się znajdują.
    Osobną sprawą jest takie prowadzenie kontroli IMEI by nie zbliżać się do
    granic naruszania tajemnicy korespondencji. A ja nie chcę np. tracić
    pewnych informacji z komórki poprzez wyciągnięcie baterii.

    --
    pozdro
    poreba

  • 48. Data: 2006-05-07 10:44:50
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > przypadkowych przechodniów pałając chęcią odczytania numerów IMEY ich

    IMEI

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 49. Data: 2006-05-07 10:51:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    poreba [###d...@p...com.###] napisał:

    > Zgodnie z taką logiką z ilości gwałtów, morderstw, rozbojów i
    podrobionych
    > dokumentów policjanci powinni zatrzymywać do wyjaśnienia i
    potwierdzenia
    > tożsamości każdego napotkanego obywatela.

    Nie, bowiem zatrzymanie jest czynnością procesową i musi się odnosić
    do konkretnego przestępstwa. Nie można go stosować prewencyjnie w tym
    rozumieniu, jakie Ty postulujesz (bo ogólnie można). Kontrolę osobistą
    można zawsze, bo tak postanowił ustawodawca. Możemy polemizować, czy
    słusznie, ale w wielu krajach jest to podobnie unormowane i nikt z
    tego tytułu nie robi problemów. Choć są kraje, gdzie jest to
    zabronione. Z tego co wiem to w USA musi być zawsze jakiś powód -
    tyle, że jak już pisałem, powód nie problem wymyślić w sposób
    niemożliwe do weryfikacji.

> [...]
    > każdego podejrzanego na "spytki u mistrza" jednak postulaty takich
    metod
    > śledczych są raczej w mniejszości, prawda?

    No widzisz. I mamy wspólne zdanie na jakiś temat.

    > Czyż to nie zbyt daleko posunięty idealizm?

    Nie. Po prostu zasłyszane w rozmowach. Ludzie nawet nie tyle nie
    kupują od pokątnych handlarzy z tego powodu, że może być kradzione,
    ale z tego powodu, że boją się kłopotów, jeśli będzie.

> [...]
    kradzieży,
    > i z _pewnością_ w którymś z mieszkań skradzione fanty się znajdują.

    Znam przypadki o zbliżonym przebiegu. Podobno - zaznaczam, ze
    podobno - po zabójstwie Papały wydawano nakazy przeszukania na całe
    bloki. Znam osobiście przypadek nakazu przeszukania całej wioski, ale
    tu również chodziło o zabójstwo, a nie kradzież.

> [...]
    > granic naruszania tajemnicy korespondencji. A ja nie chcę np. tracić
    > pewnych informacji z komórki poprzez wyciągnięcie baterii.

    Ale nikt tej baterii nie wyciąga. IMEY można wyświetlić wciskając
    kombinację klawiszy. Właśnie po to to zrobiono, by nie było kłopotu z
    wyciąganiem baterii.

  • 50. Data: 2006-05-07 11:43:50
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Ale nikt tej baterii nie wyciąga. IMEY można wyświetlić wciskając
    > kombinację klawiszy. Właśnie po to to zrobiono, by nie było kłopotu z
    > wyciąganiem baterii.

    Yyy... To oni nie sprawdzają czy ten z naklejki zgadza się z tym w
    pamięci telefonu?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak