  • 71. Data: 2006-05-08 12:41:04
    Temat: Re: kontrola komórki
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Zbynek Ltd. [###s...@p...onet.pl.###] napisał:

    > Ejże, z rozdziału "Przestępstwa przeciwko obrotowi
    > gospodarczemu"?? A co to ma do obrotu gospodarczego?

    Najtęższe umysły z zakresu statystyki policyjnej tego nie zrozumiały,
    wiec ja nawet nie próbuję. Ale tak jest. Najczęściej trafia się to
    przy przebitych numerach w samochodach i to również z PG ma mało (by
    nie napisać w ogóle nic) wspólnego. Nie mam pojęcia czemu ustawodawca
    to wpisał tam, gdzie wpisał. Podejrzewam, że zasugerowano się tymi
    datami przydatności.

  • 72. Data: 2006-05-08 12:45:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Krzysztof Wiktor [###k...@p...onet.pl.###] napisał:

    > Na 100% nie podawałem nazwiska i nie pytno mnie o nie. To, że numer
    > komórki wyświetla się u dyżurnego to wcale nie znaczy, że operator
    bez
    > nakazu ma prawo udostępnić moje dane osobowe.

    Przyjmij jako dogmat, że z całą pewnością tego nikt w ten sposób nie
    ustalał. Skoro nie podałeś nazwiska, to może ktoś inny je podał.
    Weszli do pierwszego z brzegu mieszkania i zapytali o numer komórkowy.
    Ktoś Cię widział, jak się koło tablicy kręciłeś. Masz firmę i Twój
    numer komórkowy jest w REGON-ie. Masz numer telefonu komórkowego
    podany na stronie internetowej. Kombinuj, jak chcesz, ale nikt nie
    bawi się w ustalanie przez operatora abonenta dzwoniącego na 997 z
    informacją, bo nakład pracy jest niewspółmiernie duży z osiągniętym
    wynikiem. I cóż im dało znalezienie Cię?

    Tu byś się zdziwił.

  • 73. Data: 2006-05-08 12:46:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    poreba [###d...@p...com.###] napisał:

    > Sugerujesz, że trefny IMEI już się nie zaloguje do sieci? (a takie
    > blaklistowanie miałem na myśli)

    Tak to przynajmniej teoretycznie działa.

  • 74. Data: 2006-05-08 12:47:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    poreba [###d...@p...com.###] napisał:

    > Człowiek nawet nie wie, jak to podczas użytku prywatno-domowego
    popełnia
    > przestępstwa w obrocie gospodarczym ;)

    Wiesz, wynik stulecia, to przejrzenie kosmetyków w wiejskim sklepie.
    Poło ma pościerane daty ważności :-)

  • 75. Data: 2006-05-09 17:55:44
    Od: plug <b...@e...com>

    Robert Tomasik wrote:

    > 1
    > pod
    >
    > Takie przypuszczenie wynika z ilości utraconych komórek.

    ROTFL

    pracujesz w milicji?

    > w nim
    > wyrywkowo
    >
    > W praktyce, to w sumie tak to na pozór wygląda. Średnio inteligentny
    > policjant zawsze potrafi się w w razie zażalenia wytłumaczyć w sposób
    > niemożliwy do obiektywnej weryfikacji.

    Nie zawsze. I po paru skargach obywateli zostawionych w teczce osobowej,
    ma nikle szanse na wygranie procesu. Milicjanci to sa madrzy tylko kiedy
    trzymaja palke w reku.

    > kontroli
    > trafia
    >
    > I większość ludzi w ten sposób do tego podchodzi.

    ale tutaj nie jest pl.rec.towarzyskie. Nie ma to zadnego znaczenia
    *prawnego*.

    > Przy czym już nawet
    > nie chodzi o samo znajdowanie telefonów. Obawiająca się przypadkowej
    > kontroli i zarzutu paserstwa osoba nie będzie dokonywała "okazyjnego"
    > zakupu. Jak ludzie nie będą tego "okazyjnie" kupować, to paserzy nie
    > będą tego od złodziei kupować. Jak złodzieje nie będą mieli zbytu, to
    > nie będą kraść, bo i po co. I tak to generalnie ma działać.

    ale co do tego maja obywatele ktorzy nic zlego nigdy nie zrobili i
    zrobic nie maja zamiaru?

    > W praktyce
    > wychodzi różnie. Moim zdaniem o wiele większy wpływ na zmniejszenie
    > zagrożenia miało wprowadzenie blokady po IMEY u operatorów.

    A co z przyjmowaniem do pracy w Poliscji wyksztalconych ludzi, a nie
    smietnik?

  • 76. Data: 2006-05-09 18:25:28
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Mon, 8 May 2006 14:47:17 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Wiesz, wynik stulecia, to przejrzenie kosmetyków w wiejskim sklepie.
    > Poło ma pościerane daty ważności :-)
    Ale ja nie sklepie, nawet wiejskim, ja o mojej kuchni, i moim robocie
    kuchennym. Popełniłem przestępstwo, czy nie?

    --
    pozdro
    poreba

  • 77. Data: 2006-05-09 19:30:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    poreba [###d...@p...com.###] napisał:

    > Ale ja nie sklepie, nawet wiejskim, ja o mojej kuchni, i moim
    robocie
    > kuchennym. Popełniłem przestępstwo, czy nie?

    Teoretycznie tak :-)

  • 78. Data: 2006-05-10 06:22:03
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Robert Tomasik napisał(a) :

    > robocie
    >
    > Teoretycznie tak :-)

    Hmmm... to moze niech poreba złoży samokrytyczne zawiadomienie o
    popełnieniu przestępstwa i poprosi o łagodny wymiar kary ze
    względu na niską społeczną szkodliwość czynu.

    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Ale jak możesz strzelać do kobiet i dzieci?!
    Łatwo - wolniej uciekają.

  • 79. Data: 2006-05-10 14:29:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Zbynek Ltd. [###s...@p...onet.pl.###] napisał:

    > Hmmm... to moze niech poreba złoży samokrytyczne zawiadomienie o
    > popełnieniu przestępstwa i poprosi o łagodny wymiar kary ze
    > względu na niską społeczną szkodliwość czynu.

    Proponuję dobrowolne poddanie się karze. To by dopiero byłą zagwozdka
    procesowa.