    From: poreba <d...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kontrola komórki
    Date: Sun, 7 May 2006 12:09:28 +0200

    Dnia Sat, 6 May 2006 11:11:22 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Takie przypuszczenie wynika z ilości utraconych komórek.

    Zgodnie z taką logiką z ilośći gwałtów, morderstw, rozbojów i podrobionych
    dokumentow policjanci powinni zatrzymywać do wyjaśnienia i potwierdzenia
    tożsamości każdego napotkanego obywatela.
    Zapewne skuteczną metodą walki z plagą kradzieży komórek byłoby branie
    każdego podejrzanego na "spytki u mistrza" jednak postulaty takich metod
    śledczych są raczej w mniejszości, prawda?

    > I większość ludzi w ten sposób do tego podchodzi. Przy czym już nawet
    > nie chodzi o samo znajdowanie telefonów. Obawiająca się przypadkowej
    > kontroli i zarzutu paserstwa osoba nie będzie ...

    Czyż to nie zbyt daleko posunięty idealizm?
    W ramach dobra wyższego rezygnujemy ze swoich praw dopuszczając możliwość
    grzebania przez policję w naszych gaciach, brudnym praniu i życiu osobistym
    w przypadkach poważnych przestępstw. Ustaliliśmy zasady na jakich to się
    odbywa, kiedy policjant może przeczytać nasze listy, poznać listę naszych
    rozmówców telefonicznych itd.
    Nie dopuszczamy jednak by kontrolno-prewencyjnie policja dokonywała
    przeszukań w całym mieście tylko dlatego, że dokonano gdzieś kradzieży,
    i z _pewnością_ w którymś z mieszkań skradzonie fanty się znajdują.
    Osobną sprawą jest takie prowadzenie kontroli IMEI by nie zbliżać się do
    granic naruszania tajemnicy korespondencji. A ja nie chcę np. tracić
    pewnych informacji z komórki poprzez wyciągnięcie baterii.

    --
    pozdro
    poreba