  • 51. Data: 2006-05-07 17:52:58
    Temat: Re: kontrola komórki
    Od: "Krzysztof Wiktor" <k...@p...onet.pl>

    Dnia 06-05-2006 o 02:47:33 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał:

    > Michał Wilk [###m...@g...pl.###] napisał:

    [...]
    > No i policjanci z tego co mi wiadomo nie napadają kolejno
    > przypadkowych przechodniów pałając chęcią odczytania numerów IMEY ich
    > telefonów.

    Może sprecyzuje, dlaczego zadałem to pytanie na grupę; widziałem we
    Wrocławiu
    pod Dworcem Głównym stojący radiowóz, przy nim kolejka (tak, kolejka)około
    10 młodych ludzi w radiowozie na siedzeniu leżały telefony a panowie
    policjanci,
    jeden odczytywał a drugi,przez radio przekazywał informacje.
    Pora dnia, około godziny 19.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Krzysztof Wiktor

    www.sw.org.pl

  • 52. Data: 2006-05-07 18:35:06
    Od: "Krzysztof Wiktor" <k...@p...onet.pl>

    Dnia 06-05-2006 o 11:11:22 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał:

    [...]
    > W praktyce, to w sumie tak to na pozór wygląda. Średnio inteligentny
    > policjant zawsze potrafi się w w razie zażalenia wytłumaczyć w sposób
    > niemożliwy do obiektywnej weryfikacji.

    To jest właśnie nieszczęście, że policjant jest bardziej wiarygodny jak
    szary człowieczek.
    Miałem to nieszczęście kontaktu z policją, znalazłem (właściwie
    zobaczyłem, że leży na trawniku przed moim domem) tablicę rejestracyjną
    pojazdu i głupek jeden zgłosiłem o tym na 997.
    Wręcz polecono mi odnieść do najbliższego komisariatu a gdy odmówiłem
    dyżurny zaczął mnie straszyć, że na to jest paragraf i zgubę muszę odnieść
    w określonym czasie.
    Olałem to, podałem gdzie leży i zakończyłem rozmowę.
    Po dwóch godzinach miałem wizytę dwóch mundurowych policjantów, jeden w
    czarnych okularach przeciwsłonecznych, rozluźniony krawat, koszula pod
    szyja rozchełstana, kurtka rozpięta, pas na jajach.
    Zaczął od wylegitymowania mnie a następnie, straszenia mnie podniesionym
    głosem, co ja sobie myślę, że mam obowiązek znalezione odnieść itp.
    Ponieważ świadkami tego były dwie postronne osoby z kolei ja podniosłem
    głos i go zjechałem, że ze Szwejkiem nie mam zamiaru rozmawiać, wskazałem
    gdzie leży tablica i poinformowałem, że złoże skargę na niego.
    Złożyłem i co?, odpowiedź była; wszystko OK z nagrania wynikało, że
    interwencja była uzasadniona, policjant wychodząc do służby był
    kontrolowany i nie stwierdzono uchybienia w umundurowaniu.
    Dałem sobie spokój, choć dręczy mnie pytanie skąd mieli mój adres, jak
    można na podstawie numeru telefonu komórkowego zlokalizować adres.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Krzysztof Wiktor

    www.sw.org.pl

  • 53. Data: 2006-05-07 18:43:12
    Od: "gemini" <gemini@(niepodam).pl>

    "Krzysztof Wiktor" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    > Dnia 06-05-2006 o 11:11:22 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    > napisał:
    >
    > [...]
    [cut]
    > Dałem sobie spokój, choć dręczy mnie pytanie skąd mieli mój adres, jak
    > można na podstawie numeru telefonu komórkowego zlokalizować adres.
    A nie masz przypadkiem komorki w abonamencie?

    A gdyby namierzali... to jestem pelen podziwu dla szybkoci ich dzialania...

    Gdy krewny jednego ze znajomych zaginal, potrzeba bylo 2 dni od wydania
    nakazu, zeby zlokalizowac telefon :|

  • 54. Data: 2006-05-07 18:57:15
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    gemini napisał(a):

    > A nie masz przypadkiem komorki w abonamencie?

    Pewnie tak, albo zarejestrowany prepaid. Ale to w żaden sposób nie
    zmienia faktu, że w tym przypadku doszło do naruszenia tajemnicy
    telekomunikacyjnej. Oczywistym jest, że tego typu dane, jak nazwisko czy
    adres abonenta mogą być ujawnione stosownym organom, ale:

    - po pierwsze nie w ten sposób (sądzę, że komisariat dostał te
    informacje po prostu "na telefon")
    - nie w takiej sprawie.

    > A gdyby namierzali... to jestem pelen podziwu dla szybkoci ich dzialania...

    Namierzanie, nawet przy dużej gęstości BTS-ow da dokładność rzędu 100-200 m.

    M.

  • 55. Data: 2006-05-07 19:08:19
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Sun, 7 May 2006 12:51:43 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie, bowiem zatrzymanie jest czynnością procesową i musi się odnosić
    > do konkretnego przestępstwa. Nie można go stosować prewencyjnie w tym
    > rozumieniu,
    A ja się zastanawiam, czy gdyby obywatele masowo wykorzystywali
    uprawnienia z §18.2 przywołanego przez Ciebie rozporządzenia ocena (również
    wspomnianej przez Ciebie) cechy policjantów nie byłaby zatrważająca. ;)
    Muszę jednak przyznać, że zgadzam się z Tobą w formalnych zastrzeżeniach
    zarówno do przeszukania (ale na dworcach!) jak i legitymowania (już Cię
    kiedyś na ten temat rozpytywałem)

    > powód nie problem wymyślić w sposób niemożliwe do weryfikacji.

    > Ludzie nawet nie tyle nie kupują od pokątnych handlarzy z tego powodu, że
    > może być kradzione, ale z tego powodu, że boją się kłopotów, jeśli
    > będzie..
    Ano! Możę kiedyś na psp uda się o powodach praworządności podyskutować:
    moralność czy sanksja? ;)

    > Znam przypadki o zbliżonym przebiegu. Podobno - zaznaczam, ze
    > podobno - po zabójstwie Papały wydawano nakazy przeszukania na całe
    > bloki. Znam osobiście przypadek nakazu przeszukania całej wioski, ale
    > tu również chodziło o zabójstwo, a nie kradzież.
    ja też od starego posterunkowgo słyszałem (zaznaczam: podobno!), że w
    starych czasach jak obrobiono sklep GS to się na posterunek brało kilku
    znanych "ptaszków" i zaznajamiało z "blondi" aż któryś się albo przyznał
    albo farbę puścił. To tak w ramach oceny praktyki "całych wsi" i "całych
    bloków". Dopuszcam jednak sytuacje, w których "całe" jest jak najbardziej
    adekwatne do sytuacji. Sytuacji, nie rangi sprawy.

    > Ale nikt tej baterii nie wyciąga. IMEY można wyświetlić wciskając
    > kombinację klawiszy. Właśnie po to to zrobiono, by nie było kłopotu z
    > wyciąganiem baterii.
    A swój stary /// przerabiając na podłączony do serwera modem przestawiłem
    na IMEI 76732200-762378-9-75, tak dla zabawy z imieniem i nazwiskiem. Jaki
    sens sprawdzać programowo ustawiany (i bez możliwości weryfikacji zmian)
    parametr?! Nie lepiej dokonać takich zmian (legislacyjno-technicznych) by
    komórki były jednoznacznie identyfikowalne (jakiś ROM+nr na płycie głównej,
    brief telefonu + obowiązek prowadzenia blacklist przez operatora)?

    --
    pozdro
    poreba

  • 56. Data: 2006-05-07 19:22:12
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    poreba napisał(a):

    > parametr?! Nie lepiej dokonać takich zmian (legislacyjno-technicznych) by
    > komórki były jednoznacznie identyfikowalne (jakiś ROM+nr na płycie głównej,
    > brief telefonu + obowiązek prowadzenia blacklist przez operatora)?

    To ostatnie już jest od stycznia 2005, gorzej z pozostałymi, czyli
    nieprzerabialnym numerem ;-( Chyba trzeba poczekać, aż pani komisarz
    Reding zadziała :-)

    M.

  • 57. Data: 2006-05-07 19:55:22
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Krzysztof Wiktor napisał:
> [...]
    > podałem gdzie leży
    > [...]
    > Po dwóch godzinach miałem wizytę dwóch mundurowych policjantów,

    Odpowiedź powyżej.

    -------------------+
    -------------------+

  • 58. Data: 2006-05-07 19:57:18
    Od: buraxta <b...@g...com>

    castrol wrote:
    > Numer mozna odczytac po wpisaniu kodu, sugerowanie sie naklejka to
    > idiotyzm, zwlaszcza ze mozna dzis zmieniac cale obudowy, wiec nic nie
    > stoi na przeszkodzie, aby kupic np uzywana obudowe z numerem IMEI od
    > innego telefonu.

    Przeczytaj może jeszcze raz co napisałem :) Numer IMEI w telefonie też
    można zmienić.

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\

  • 59. Data: 2006-05-07 20:18:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Piotr Kubiak [###p...@m...liamg.###] napisał:
    > Yyy... To oni nie sprawdzają czy ten z naklejki zgadza się z tym w
    > pamięci telefonu?

    Różnie z tym bywa. Naklejkę sfałszować niewiele trudniej od zapisu w
    pamięci, a nawet nie wiem, czy nie łatwiej. Z drugiej strony
    wyciągnięcie baterii może spowodować utratę danych. Stąd też bez
    powodu nikt baterii nie wyciąga raczej.

  • 60. Data: 2006-05-07 20:19:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Krzysztof Wiktor [###k...@p...onet.pl.###] napisał:

    > Może sprecyzuje, dlaczego zadałem to pytanie na grupę; widziałem we
    > Wrocławiu (...)

    A cóż tu do precyzowania. Trudno mi powiedzieć z jakiego powodu akurat
    tam te telefony sprawdzali.