  • 111. Data: 2020-10-01 13:38:02
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 1 Oct 2020 13:23:41 +0200, J.F. napisał(a):

    > Jest tez i ciag dalszy
    >
    > https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C724452%2Cfranc
    ja-sprawca-piatkowego-ataku-w-paryzu-myslal-ze-ataku
    je-charlie-hebdo

    U nas, przynajmniej na razie, jest chociaż zabawniej:

    https://www.eska.pl/wroclaw/mezczyzna-zdemolowal-sto
    isko-pod-kosciolem-przeczytal-zmien-plec-zamiast-zmi
    en-piec-aa-nn2j-s93S-bNX7.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 112. Data: 2020-10-01 13:44:07
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 01.10.2020 Olin <k...@a...w.stopce> napisał/a:

    > Bo w szkołach się uczy, a nie indoktrynuje.

    Ja bym dodał istotną poprawkę, że opisujemy
    w tym momencie stan pożądany, a nie istniejący :-(

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 113. Data: 2020-10-01 13:47:20
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Wszak każdy ksiądz to gej a każdy gej to pedofil ;-)

  • 114. Data: 2020-10-01 13:55:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 30.09.2020 o 20:28, J.F. pisze:

    >No w małych miejscowościach jakoś radzić sobie z tym muszą. Kościół
    >się
    >sam nie posprząta.

    Moze koscielny sprzatac, ksiadz moze ... ale bardziej o mechanizm mi
    chodzi - sasiad sie nie pytal czy wierzacy czy nie, grafik wreczyl.

    No i ktos mu musial powiedziec, ze nowym sasiadom ma wreczac ... a
    moze to aktywista i sam wie, co do niego nalezy ...

    >Tylko, czy kogokolwiek to interesuje?

    No, kogos tam pewnie zainteresuje, moze z czystej ciekawosci.

    > Może jeżdżą do miasta do Kościoła:-) Teraz COVER, to w ogóle nie
    > chodzą.

    To maja inny problem - jak transmitowac msze w internecie ... no i jak
    pieniadze na parafie zbierac, bo tacy nie bylo.

    J.

  • 115. Data: 2020-10-01 14:01:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 30.09.2020 o 20:12, J.F. pisze:

    >Tak.

    To akurat norma u nas, tzn parafia r-k jest, czasem jakas ewangelicka
    czy prawoslawna, a na trzecia nie ma juz chetnych.
    Kiedys byla jeszcze gmina zydowska, ale Niemcy zlikwidowali, a potem
    jakos i sami Zydzi zaczeli sie w Polsce ukrywac.

    Moze sie zmienic z czasem.

    I jakos tak nie wiazalbym z tradycja chrztu - jak ktos taki religijny,
    to pewnie wie gdzie ma swoj kosciol.
    A ksiadz r-k to raczej "innowiercy" nie ochrzci ..

    J.

  • 116. Data: 2020-10-01 14:32:07
    Od: Kviat

    W dniu 01.10.2020 o 09:56, A. Filip pisze:

    > Per analogia: Dlaczego obywatele nie wierzący w Teorię Darwina mają
    > finansować jej nauczanie w szkołach? Taka "interesująca" konsekwencja
    > prawnej konsekwencji :-)

    Dlatego, żeby ich dzieci były mądrzejsze i nauczyły się odróżniać naukę
    od wiary.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 117. Data: 2020-10-01 15:00:00
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 1 Oct 2020 13:55:51 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    >
    > No i ktos mu musial powiedziec, ze nowym sasiadom ma wreczac ... a
    > moze to aktywista i sam wie, co do niego nalezy ...

    W latach 70. i 80. bywałem w wiejskim kościele w parafii moje babki i
    pamiętam, że ksiądz w ramach ogłoszeń parafialnych mówił, z której części
    wsi ludzie mają przyjść sprzątać kościół w następnym tygodniu, ale po
    nazwiskach nie leciał.
    W mieście tego nie było.

    > To maja inny problem - jak transmitowac msze w internecie ... no i jak
    > pieniadze na parafie zbierac, bo tacy nie bylo.

    Potrzeba matką wynalazku. Pojawiły się tace elektroniczne, zwane
    ofiaromatami.
    https://lodz.naszemiasto.pl/tag/ofiaromat-kosciol

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 118. Data: 2020-10-01 15:01:36
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat pisze:

    > Dlatego, żeby ich dzieci były mądrzejsze i nauczyły się odróżniać
    > naukę od wiary.

    Czyli lekcje religii służą odróżnianiu nauki od wiary?
    "Teologia też nauka" ;-)

    --
    A. Filip

  • 119. Data: 2020-10-01 15:49:48
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 01 Oct 2020 15:01:36 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > "Teologia też nauka" ;-)

    Taka sama jak alchemia i astrologia.

  • 120. Data: 2020-10-01 15:58:40
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Taka sama jak alchemia i astrologia.

    Nie zapomnij o Marksizmie-Leninizmie i Nauce Gender! :-)

    --
    A. Filip