  • 121. Data: 2020-10-01 16:38:29
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: Kviat

    W dniu 01.10.2020 o 15:01, A. Filip pisze:

    > Czyli lekcje religii służą odróżnianiu nauki od wiary?

    Nie. Wręcz przeciwnie. Lekcje religii służą do prania mózgu, żebyś nie
    potrafił odróżnić nauki od wiary.
    Teoria Darwina to nie jest religia i nie jest od wierzenia. To kwestia
    braku edukacji, a nie braku wiary. Zwrot "obywatele niewierzący w teorię
    Darwina" pozbawiony jest sensu.

    To klechy tak ludziom wyprały mózgi, że zamiast powiedzieć "nie znam
    teorii Darwina" mówią "nie wierzę" w teorię Darwina.
    Jakoś nikogo nie dziwi, gdy ktoś powie "nie umiem programować
    komputerów" zamiast "nie wierzę w programowanie komputerów".

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 122. Data: 2020-10-02 00:59:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.10.2020 o 09:51, Kviat pisze:

> [...]
    >
    > Budynki i pomieszczenia w których mieszczą się np.komisariaty milicji
    > też są ogrzewane i sprzątane z podatków obywateli.

    Za moich czasów religia była na plebaniach lub w kościołach. Uważam, że
    pomysł, by ksiądz przyszedł do dzieci, zamiast dzieci do księdza był
    dobrym, ale przy okazji zrobiono - moim zdaniem - dwa błędy.

    Po pierwsze akcja nie miała sensu, tam gdzie powodowała konieczność
    najmu sal na zewnątrz szko0ły na normalne lekcje. Nie wiem, na ile to
    szerokie zjawisko, ale od czasu do czasu słyszę, że szkoła wynajmuje
    sale lekcyjne od parafii. Bo co za różnica, czy pójdą na Religię, czy na
    Matematykę?

    Po drugie - przy okazji - zatrudniono osoby do nauczania Religii w
    szkołach, a to już narusza konstytucyjny rozdział państwa od Kościoła.
    De facto finansujemy Kościół Katolicki z podatków. nie wiem, czy
    zdarzają się lekcje religii prowadzone przez duszpasterzy innych wyznań.

    --
    Robert Tomasik

  • 123. Data: 2020-10-02 01:11:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.10.2020 o 13:10, Olin pisze:

    > Bo w szkołach się uczy, a nie indoktrynuje.
    > Teoria ewolucji - i wiele innych - ma uzasadnienie naukowe, czego nie można
    > powiedzieć o ideologii rzymsko-pedofilskiej.

    Toteż powinno się uczyć etyki, która jest generalnie uniwersalna we
    wszystkich religiach. Niechby nawet tego księża uczyli, ale sensu
    uczenia przez kilkanaście lat czegoś, w co powinniśmy wierzyć lub nie to
    ja nie widzę.

    --
    Robert Tomasik

  • 124. Data: 2020-10-02 01:21:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.10.2020 o 14:01, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > To akurat norma u nas, tzn parafia r-k jest, czasem jakas ewangelicka
    > czy prawoslawna, a na trzecia nie ma juz chetnych.

    U mnie już nie. Poza kościołami katolickimi jest kilka domów modlitwy,
    sal królestwa itp. Po jednym danego typu na miasto, ale są. Oficjalnie.,
    Nikt im wstrętów nie czyni. Są cerkwie.

    > Kiedys byla jeszcze gmina zydowska, ale Niemcy zlikwidowali, a potem
    > jakos i sami Zydzi zaczeli sie w Polsce ukrywac.

    U nas są dwie czynne bożnice i Żydzi w swoich oficjalnych strojach
    paradują po mieście w ich święta.

    > Moze sie zmienic z czasem.

    To się już zmienia.

    > I jakos tak nie wiazalbym z tradycja chrztu - jak ktos taki religijny,
    > to pewnie wie gdzie ma swoj kosciol.
    > A ksiadz r-k to raczej "innowiercy" nie ochrzci ..

    Po czym, pozna?

    --
    Robert Tomasik

  • 125. Data: 2020-10-02 08:52:44
    Od: Kviat

    > Za moich czasów religia była na plebaniach lub w kościołach. Uważam, że
    > pomysł, by ksiądz przyszedł do dzieci, zamiast dzieci do księdza był
    > dobrym,

    Oba pomysły były i są równie złe.
    I ty dobrze wiesz dlaczego.

    Nigdy nie zrozumiem takich ludzi jak ty. Macie wiedzę, dostęp do
    informacji, a pomimo tego ktoś taki jak ty pisze, że to dobry pomysł.
    Ręce opadają.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 126. Data: 2020-10-02 09:08:11
    Od: Kviat

    > Toteż powinno się uczyć etyki, która jest generalnie uniwersalna we
    > wszystkich religiach.

    Problem w tym z etyk religijnych często wynikają niemoralne zasady,
    nakazy i zakazy.
    Zaczynając np. od zmuszania dzieci do opowiadania o swoich intymnych
    problemach/doświadczeniach ocbemu facetowi przebierającemu się w
    sukienki i koronki, poprzez egzorcyzmy, a skończywszy na dzieleniu ludzi
    na lepszych (wierzących w daną religię) i tych gorszych pozostałych - to
    fundament każdej religii.
    Zapomniałbym o szantażu: bóg cię kocha, ale jak nie będziesz go słuchał,
    to tak bardzo cię kocha, dostaniesz wyrok wiecznych męczarni.

    I trochę racji masz, etyczne systemy religijne może i są uniwersalane w
    większości religii, ale na szczęście coraz więcej ludzi odchodzi od
    religii i ich systemów etycznych.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 127. Data: 2020-10-02 09:43:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Zapomniałeś dodać że zaraz potem następuje fatwa i obywatele wysadzają
    > reżysera czy autora bombką.

    Może i następuje, ale widać tam Kościół ma poważanie. U nas niewiele
    osób już traktuje to poważnie po prostu.

    --
    Robert Tomasik

  • 128. Data: 2020-10-02 09:46:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.10.2020 o 08:52, Kviat pisze:

    > Oba pomysły były i są równie złe.
    > I ty dobrze wiesz dlaczego.

    Popatrz, jak Ty dobrze wiesz, co ja dobrze wiem. Jeśli kiedyś dorobię
    się rzecznika prasopwego, będziesz niezłym kandydatem.

    > Nigdy nie zrozumiem takich ludzi jak ty. Macie wiedzę, dostęp do
    > informacji, a pomimo tego ktoś taki jak ty pisze, że to dobry pomysł.
    > Ręce opadają.

    Bo moim zdaniem dobry.

    --
    Robert Tomasik

  • 129. Data: 2020-10-02 10:59:02
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 2 Oct 2020 01:11:40 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Toteż powinno się uczyć etyki,

    Podobno byli tacy, co chcieli się jej uczyć zamiast religii, ale niedasie,
    bo brak nauczycieli, za mało uczniów itd.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 130. Data: 2020-10-02 11:02:38
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 2 Oct 2020 00:59:39 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Po drugie - przy okazji - zatrudniono osoby do nauczania Religii w
    > szkołach,

    Ponieważ uczą w szkołach, to należy im się wynagrodzenie, jak każdemu
    nauczycielowi. Płaci budżet państwa via samorząd, ale ponoć od dawna za
    mało i samorządy dokładają do edukacji ze swoich pieniędzy.
    Religia w salkach przy kościołach odbywała się za friko i tu leży pies
    pogrzebany.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek