  • 1. Data: 2005-01-15 01:55:56
    Temat: Przesyłka - i po przesyłce.
    Od: "Michał C. - student" <c...@g...pl>

    Witam. Przedstawie krótko mój problem. 21 grudnia 2004 roku wysłałem
    przesyłką zwykłą priorytetową nowiutki telefon o wartości około 1000zł.
    Fakt popełniłem duży błąd bo nie wysłałem tego telefonu paczką
    wartośiową, ale sprzedaż na allegro nie ma wtedy zbyt dużego sensu.
    Paczka do tej pory nie dotarła do odbiorcy, a po złożeniu reklamacji z
    Poczty odpisali mi, iż około 25 stycznia sprawa zostanie wyjaśniona.
    Spodziewam się, że w wyjaśnieniu tym będzie mowa o zaginięciu paczki i
    minimalnym odszkodowaniu które będzie w granicach 50 zł (taką informację
    uzyskałem na poczcie). Co mogę jeszcze zrobić oprócz złożenia
    reklamacji. Czy jest możliwość wniesienia skargi na policję albo do
    innego organu ? Qrcze to był świetny telefon a nie mam po nim ani śladu
    ani "centa". Pozdrawiam i proszę o odpowiedź

  • 2. Data: 2005-01-15 02:31:40
    Temat: Re: Przesyłka - i po przesyłce.
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Michał C. - student wrote:

    > Spodziewam się, że w wyjaśnieniu tym będzie mowa o zaginięciu paczki i
    > minimalnym odszkodowaniu które będzie w granicach 50 zł (taką informację
    > uzyskałem na poczcie).

    90 zł.

> [...]
    > innego organu ? Qrcze to był świetny telefon a nie mam po nim ani śladu
    > ani "centa". Pozdrawiam i proszę o odpowiedź

    1. Zgłosić na policję. Dostaniesz papierek o umorzeniu z powodu
    niewykrycia sprawcy

    2. Nauczyć się, że rzeczy wartościowe wysyła się paczką wartościową.

  • 3. Data: 2005-01-15 07:30:52
    Od: "Wacław Chromik" <w...@i...pl>

    Pewno wysyłałeś przed świętami - ja mam identyczny problem i terminy.
    Ponieważ na kupującym spoczywał obowiązek opłacenia przesyłki i do niego
    należał jej wybór uważam, że warunki sprzedaży na Allegro z mojej strony
    zostały dopełnione. A nawiasem mówiąc uważam że jest to kradzież dokonana
    przez pracownika poczty. Pozdr Wacław

  • 4. Data: 2005-01-15 11:10:23
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Fakt popełniłem duży błąd bo nie wysłałem tego telefonu paczką
    > wartośiową, ale sprzedaż na allegro nie ma wtedy zbyt dużego sensu.

    Dlaczego nie ma sensu?

    BTW. Jak już chciałeś zaoszczędzić (nie płacić za podaną wartość), nie lepiej
    było wysłać telefon listem poleconym? Opłata porównywalna, ewentualne
    odszkodowanie za utratę jest większe. Prawdopodobieństwo zaginięcia niewielkie.

> [...]
    > Spodziewam się, że w wyjaśnieniu tym będzie mowa o zaginięciu paczki i
    > minimalnym odszkodowaniu które będzie w granicach 50 zł (taką informację

    O maksymalnym, a nie minimalnym odszkodowaniu :)
    Jeżeli będziesz żądał odszkodowania w niższej wysokości, niż maksymalne -
    żądana kwota zostanie Ci wypłacona.

  • 5. Data: 2005-01-15 11:10:26
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    Michał C. - student wrote:

    > 90 zł.

    Maksymalne odszkodowanie za utratę paczki zwykłej to dziesięciokrotność
    zasadniczej opłaty pocztowej uiszczonej przy jej nadaniu. Maksymalna kwota
    odszkodowania zależy więc od tego ile paczka ważyła i jaka była jej kategoria.

  • 6. Data: 2005-01-15 12:28:49
    Od: "js" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Wacław Chromik" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Pewno wysyłałeś przed świętami - ja mam identyczny problem i terminy.
    > Ponieważ na kupującym spoczywał obowiązek opłacenia przesyłki i do niego
    > należał jej wybór uważam, że warunki sprzedaży na Allegro z mojej strony

    Zle uwazasz.
    Podaj swoj nick na Allegro, bede Ciebie unikal.

    --
    Wejdz jesli masz ochote na mala perwersje
    http://42.pl/url/ana

  • 7. Data: 2005-01-15 14:05:03
    Od: "Michał C. - student" <c...@g...pl>

    Michał C. - student napisał(a):
> [...]
    > innego organu ? Qrcze to był świetny telefon a nie mam po nim ani śladu
    > ani "centa". Pozdrawiam i proszę o odpowiedź
    Omyłkowo wpisałem zamiast maksymalnej minimalną.

  • 8. Data: 2005-01-15 16:43:59
    Od: "Wacław Chromik" <w...@i...pl>

    > Zle uwazasz.
    > Podaj swoj nick na Allegro, bede Ciebie unikal.

    Mój nick?? Proszę bardzo - MONT1. Kupujący pokrywa koszty wysyłki, mógł
    opłacić sobie ubezpieczenie lub wysłać kurierem. Bardzo mi przykro za to co
    się stało ale nie moge odpowiadać za warunki usług ustalone przez
    kontahenta. Wydałem więcej kasy na zakupy w Allegro niż Ci się kiedykolwiek
    przyśniło i zawsze zadbałem o to by towar do mnie dotarł.

  • 9. Data: 2005-01-15 16:56:39
    Od: "js" <j...@i...pl>

> [...]
    > kontahenta. Wydałem więcej kasy na zakupy w Allegro niż Ci się
    > kiedykolwiek przyśniło i zawsze zadbałem o to by towar do mnie dotarł.

    Skad wiesz ile ja wydalem na Allegro, ile sprzedalem?
    Co to w ogole za argument? Przypomina mi sie taki kawal :

    - Dzien dobry panie kierowco, prosze dokumenty,
    - Pan wie kim jest moj ojciec?!
    - To juz prosze z matka ustalac

    Na Allegro generalnie przyjelo sie, ze to Sprzedajacy ustala warunki
    wysylki, okresla czy akceptuje wysylke za pobraniem, okresla rowniez jej
    koszt. To sprzedajacy zawiera umowe z przewoznikiem.
    To sprzedajacy w razie jakiegokolwiek problemu reklamuje usluge. To na rece
    sprzedajacego wyplacane jest ew. odszkodowanie. To sprzedajacy powinien
    zabezpieczyc sie przed ew. roszczeniami ze strony kupujacego, ktore
    przekraczaja sume odszkodowania oferujac wysylke listem/paczka wartosciowa z
    wyrazym zaznaczeniem w tresci, iz w przypadku wyboru wysylki paczka zwykla
    sprzedajacy ogranicza swoja odpowiedzialnosc do kwoty ew. odszkodowania.

  • 10. Data: 2005-01-15 17:00:47
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    js <j...@i...pl> wrote:
> [...]
    > sprzedajacy ogranicza swoja odpowiedzialnosc do kwoty ew. odszkodowania.

    Czyli na to samo wychodzi.

    P.