  • 1. Data: 2005-01-14 20:44:10
    Temat: Uzupełnienie wpisu w ewidencji działalności gosp.
    Od: "Mateusz Psikuta" <p...@a...edu.pl>

    Witam,

    30.12.2004r. Złożyłem w urzędzie miejskim druk o zmianie (w moim przypadku
    aktualizacji tj. wpisanie PKD). Na początku 2005 roku dostałem wezwanie do
    usunięcia braków formalnych tj. wniesienie opłaty w kwocie 50 zł od
    zgłoszenia we wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, w terminie 7
    dni. Jeśli w wiyznaczonym terminie brak nie zostanie usunięty organ
    ewidencyjny wyda decyzję o odmowie dokonania zmiany. Co mam robić, wiem że
    do końca 2004 roku to uzupełnienie powinno być bezpłatne?! Czy mam im
    zapłącić, czy nie, a jeśli nie to na co się odwoływać?

    Pozdrawiam, i dziękuje serdecznie.

  • 2. Data: 2005-01-15 07:30:12
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "Mateusz Psikuta" <p...@a...edu.pl> napisał w wiadomości
    > 30.12.2004r. Złożyłem w urzędzie miejskim druk o zmianie
    Re : Od zmiany wpisu należy się opłata

    (w moim przypadku aktualizacji tj. wpisanie PKD).
    Re : A może chodzi Ci o UZUPEŁNIENIE ?

[...]
    Re : Ja wiem o co Ci chodzi, ale to trochę mało przy przepychankach z
    urzędasami. Proponuję nie utożsamiać pojęć uzupełnienie, zmiana,
    aktualizacja, wpis, gdyż skutki tych pojęć w zakresie opłat są różne.
    Prawdopodobnie w urzędzie wciśnięto Ci druk "o zmianie", który wypełniłeś i
    złożyłeś (błąd).

    Co mam robić, wiem że do końca 2004 roku to uzupełnienie powinno być
    bezpłatne?!
    Re : A z czego wynika Twoja wiedza, że tylko "do końca 2004 r bezpłatne" ?
    Nowelizacja ustawy stanowi jedynie o obowiązku UZUPEŁNIENIA wpisu do końca
    2004 r. Nie precyzuje finansowych następstw przekroczenia tego terminu .
    Jeśli w nowelizacji uistawodawca chciasłby w tym przypadku użyć pojęcia
    "dokonać zmiany do końca 2004 r" - to z pewnością by to uczynił. Użył jednak
    pojęcia "uzupełnić", a to nie wchodzi w zakres opłat.Żądana przez gminę
    opłata jest dochodem gminy, ale jeszcze w tym "państwie" nie ma tak dobrze,
    że gmina ma prawo stanowienia podatków ( z niektórych może zwolnić ).

    Czy mam im zapłącić, czy nie, a jeśli nie to na co się odwoływać?
    Re :
    1) Użyć "google" (znajdziesz b. obszerne wyjaśnienia i propozycje
    postępowania). Jeśli zmieścisz się w terminie 7 dni - spróbować polubownie
    wyjaśnić urzędnikom, że nie mają racji.
    2) Jeśli w Twoim UG masz do czynienia z betonem zamiast mózgu - złożyć
    wniosek do Samorządowego Kolegium Odwoławczego o stwierdzenie nieważności
    decyzji (poczytaj KPA). Materiały do stosownego pisma znajdziesz w "google".

  • 3. Data: 2005-01-15 13:15:11
    Od: "Mateusz Psikuta" <p...@a...edu.pl>

    Użytkownik "Andrzej R." napisał:

    > Re : Od zmiany wpisu należy się opłata

    Od zmiany tak.

    > (w moim przypadku aktualizacji tj. wpisanie PKD).
    > Re : A może chodzi Ci o UZUPEŁNIENIE ?

    Właśnie, o uzupełnienie.

> [...]
    > aktualizacja, wpis, gdyż skutki tych pojęć w zakresie opłat są różne.
    > Prawdopodobnie w urzędzie wciśnięto Ci druk "o zmianie", który wypełniłeś

    W istocie, to założenie betonu intelektualnego. Dziękuję za nauocznienie na
    sprawę! Faktycznie, został mi "wciśnięty" druk o bardzo niewyraźnym tytule
    zatuszowany przez tło ksera: "Wniosek o dokoanie zmiany we wpisie do EDG".
    Brak mi słów, aby wyrazić swoją irytację...

    > Co mam robić, wiem że do końca 2004 roku to uzupełnienie powinno być
    > bezpłatne?!
    > Re : A z czego wynika Twoja wiedza, że tylko "do końca 2004 r bezpłatne"
    ?

    Ogłaszana była w mediach.

> [...]
    dobrze,
    > że gmina ma prawo stanowienia podatków ( z niektórych może zwolnić ).

    Zgadza się. Nic dodać.

> [...]
    > wniosek do Samorządowego Kolegium Odwoławczego o stwierdzenie nieważności
    > decyzji (poczytaj KPA). Materiały do stosownego pisma znajdziesz w

    Tak jest, dobrze, że zauważyłem, bowiem tak podstępnie zostało to
    zatuszowane, że dałbym się na to złapać i gotów byłbym zapłacić. Na co inni
    tak postąpili.

    Pozdrawiam, dziękuję.

  • 4. Data: 2005-01-15 13:33:41
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "Mateusz Psikuta" <p...@a...edu.pl> napisał
    > ?
    >
    > Ogłaszana była w mediach.
    Re : Rozbawiłeś mnie :-) Weź ustawę, przeczytaj. Ustawodawca stwierdził
    "...mają obowiązek uzupełnić do końca 2004 r...". Nie ma żadnego
    stwierdzenia co będzie, jeśli w terminie nie uzupełni. Z drugiej strony może
    być też i taka wykładnia : pojęcie "uzupełnienia" funkcjonuje do końca 2004
    r. Później to samo nazywa się "zmiana".
    Na jednej z grup (prawo lub prawo.podatki) przed kilkoma miesiącami
    szczegółowo omawiałem sprawę. Jesteś zainteresowany - poszukaj.