  • 1. Data: 2005-01-15 01:29:30
    Temat: Wspolnota - pytanie
    Od: "Misiek" <d...@p...onet.pl>

    hej!

    Pisze bo nie znalazlem nigdzie w necie opisu takiej sytuacji. Mieszkam w
    bloku 7-mieszkaniowym, bez zarejestrowanej wspolnoty mieszkaniowej (Kazdy
    jest wlascicielem, sami zajmujemy sie posesja, kasa na zarowki itp).
    Dotychczas blok podlaczony byl do szamba, ktore rozliczalismy wg zuzycia
    wody, ale pojawila sie mozliwosc podlaczenia kanalizacji - i tu jest
    problem: Jak sie rozliczyc?

    Koncepcji jest kilka:
    1. wg ilosci m2 mieszkania?
    2. wg udzialu w nieruchomosci jak w Aktach Not. (jest inny niz pkt 1 bo 3
    mieszkania maja gareaze)
    3. po rowno (po 1/7)
    4. jakies propozycje? ;-)

    Kompletnie nie wiem jak sie do tego zabrac a koncepcje 1 i 3 sa dosyc
    rozbiezne (pow. mieszkan to od 37-75m2) wiec jest o czym gadac....

    Z gory dzieki za info i ew zrodlo, ktore potwierdziloby ktory sposob wybrac.

    pozdr,
    Michal

  • 2. Data: 2005-01-15 02:34:27
    Temat: Re: Wspolnota - pytanie
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Misiek wrote:

    > Koncepcji jest kilka:
    > 1. wg ilosci m2 mieszkania?
    > 2. wg udzialu w nieruchomosci jak w Aktach Not. (jest inny niz pkt 1 bo 3
    > mieszkania maja gareaze)
    > 3. po rowno (po 1/7)
    > 4. jakies propozycje? ;-)

    Po 1/3 z każdej propozycji.
    Policzyć ile każdemu wychodzi wg m2 i wziąc z tego 1/3 + itd.

  • 3. Data: 2005-01-15 07:59:44
    Od: adamb <z...@w...abkom.tk>

    Misiek napisał(a):
    > 4. jakies propozycje? ;-)

    Również wg. zużycia wody

    --
    pozdrawiam
    Adam

  • 4. Data: 2005-01-15 15:20:39
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Misiek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozbiezne (pow. mieszkan to od 37-75m2) wiec jest o czym gadac....
    >
    > Z gory dzieki za info i ew zrodlo, ktore potwierdziloby ktory sposob

    W ustawie o własności lokali jest takie coś:
    Art. 12
    "2. Pożytki i inne przychody z nieruchomości wspólnej służą pokrywaniu
    wydatków związanych z jej utrzymaniem, a w części przekraczającej te
    potrzeby przypadają właścicielom lokali w stosunku do ich udziałów.
    W takim samym stosunku właściciele lokali ponoszą wydatki i ciężary
    związane z utrzymaniem nieruchomości wspólnej w części nie znajdującej
    pokrycia w pożytkach i innych przychodach."

    Ten przepis dotyczy raczej kosztów bieżących a nie inwestycji, ale innego
    nie znalazłem.
    Wynikała by z niego właściwość koncepcji nr 2.
    Aczkolwiek koncepcja nr 1 jest bardziej sprawiedliwa, bo przecież w garażu
    nikt nie pobiera wody i nie zrzuca ścieków (nie mylę się?), więc jeżeli
    wszyscy zgodzą się na tę opcję to i tak mogłoby być.

    Alek

  • 5. Data: 2005-01-15 20:20:20
    Od: Wojciech Skorupski <w...@i...pl>

    On Sat, 15 Jan 2005 02:29:30 +0100, "Misiek"
    <d...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >rozbiezne (pow. mieszkan to od 37-75m2) wiec jest o czym gadac....
    >
    >Z gory dzieki za info i ew zrodlo, ktore potwierdziloby ktory sposob wybrac.

    Ja bym proponował rozliczanie od ilości osób stale zamieszkującymi
    lokal lub na podstawie zużycia wody. Pierwszy sposób jest łatwiejszy,
    drugi wymaga wodomierzy. Chyba nie ma żadnych prawnych urególowań tej
    kwestii.

    Pozdrawiam
    Wojciech Skorupski
    ________________________
    obejrzyj moją córeczkę
    www.gretka.vel.pl
    ________________________

  • 6. Data: 2005-01-16 08:35:20
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Misiek wrote:

> [...]
    > rozbiezne (pow. mieszkan to od 37-75m2) wiec jest o czym gadac....
    >
    > Z gory dzieki za info i ew zrodlo, ktore potwierdziloby ktory sposob

    Wg mnie jesdynym slusznym jest, by koszt INWESTYCJI pokkryli wlasciciele
    w czesciach proporcjonalnych do SWYCH UDZIALOW.

    Bo niby dalczegoinaczej ?

    Natomaist koszty eksploatacji zaplaca wg "licznikow"

    Pozdrowienia

    Boguslaw

  • 7. Data: 2005-01-19 20:15:52
    Od: "Misiek" <d...@p...onet.pl>

    Czyli wyglada na to, ze ciezko o wykladnie wprost. ja poszedlem takim
    tropem:
    przeczytalem Ustawe o Wlasnosci Lokali a dokladnie dwa istotne w tym
    przypadku artykuly to:
    Art12pkt3 (o "wydatkach i ciezarach zwiazanych z utrzymaniem...." czyli nie
    dokladnie o inwestycjach i Art 19 o tym, ze kwalifikujemy sie jako
    wspolwlasnosc w mysl KC (bo mieszkan jest =7)

    Przeczytalem tez stosowne rozdzialy KC, gdzie w oczy rzuca sie Art.207
    brzmiacy prawie dokladnie tak jaj Art12pk3 Ustawy o Wlasnosci Lokali, jednak
    bardziej ogolnie, bo mowi nie o "wydatkach i ciezarach zwiazanych z
    utrzymaniem ...." tylko o "wydatkach i ciezarach zwiazanych z rzecza
    wspolna".

    Na uwage zasluguje tez Art 191, ktory mowi, ze "Wlasnosc rozciaga sie na
    rzecz ruchoma, ktora zostala polaczona z nieruchoscia..." czyli wg tego
    skladajac sie wg udzialow zachowujemy %owy udzial we wlasnosci, skladajac
    sie inaczej burzymy wielkosci tych udzialow (IMHO).

    Co Wy na to?

    Zastanawia mnie jednak jedno: czy w wyniku glosowania mozna wiekszoscia
    glosow zarzadzic inny sposob liczenia?

    pozdr,
    Michal