  • 1. Data: 2005-01-15 09:33:05
    Temat: impreza a dowód osobisty...
    Od: "brooner" <brooner@pocztaS_bez_s.fm>

    Witam.
    Chciałem zapytać jak wygląda sprawa imprez na których wejście odbywa sie po
    pozostawieniu dowodu osobistego w "recepcji"..
    Chodzi konkretnie o studniówkę...
    Czy jest prawo które mówi że jest to możliwe czy też jest jakies prawo które
    mówi że jest to niemożliwe..
    A może w takim wypadku stosuje się jakies przepisy wewnętrzne <hmmm>
    No ale co jeśli w tym czasie ktoś sie nim posłuży.. ???
    Czy może powinny być wydawane jakies pokwitowania pozostawienia takiego
    dokumentu ??

    pozdrawiam
    brooner

  • 2. Data: 2005-01-15 09:44:46
    Temat: Re: impreza a dowód osobisty...
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik brooner napisał:

    > Chciałem zapytać jak wygląda sprawa imprez na których wejście odbywa sie po
    > pozostawieniu dowodu osobistego w "recepcji"..

    Jeszcze nie spotkalem takiej imprezy.

    > Chodzi konkretnie o studniówkę...

    Znowu nasi krajowi pedagodzy daja popis pomyslowosci ?

    > Czy jest prawo które mówi że jest to możliwe czy też jest jakies prawo które
    > mówi że jest to niemożliwe..

    Nie ma ani takiego, anie takiego.

    > A może w takim wypadku stosuje się jakies przepisy wewnętrzne <hmmm>

    Mozliwe, ze cos tam takiego maja (bzdurnych przepisow u nas pod
    dostatkiem, czesto mozna tu o nich poczytac).

    > No ale co jeśli w tym czasie ktoś sie nim posłuży.. ???

    Dlatego ja bym nie oddal.

    > Czy może powinny być wydawane jakies pokwitowania pozostawienia takiego
    > dokumentu ??

    Taa, weksel in blanco na pokrycie ewentualnych strat, wyniklych z tego,
    ze ktos sie posluzyl Twoim dowodem i nabral sobie kredytow.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2005-01-15 10:40:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    brooner wrote:
    > Witam.
    > Chciałem zapytać jak wygląda sprawa imprez na których wejście odbywa sie po
    > pozostawieniu dowodu osobistego w "recepcji"..

    To nielegalne.

    Propozycja: jeśli 'recepcja' nie będzie chciała wydać dowodu jak
    będziesz wchodził na imprezę - wezwij policję. Przetrzymywanie DO jest
    wykroczeniem.

  • 4. Data: 2005-01-15 11:42:14
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "brooner" <brooner@pocztaS_bez_s.fm> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Chciałem zapytać jak wygląda sprawa imprez na których wejście odbywa sie
    po
    > pozostawieniu dowodu osobistego w "recepcji"..

    Posiadam pisemną wykładnię Departamentu Zezwoleń i Koncesji MSWiA, który po
    zdabaniu pewnego konkretnego przypadku stwierdził, ze nawet licencjonowana
    agencja ochrony nie ma prawa zatrzymywać dowodów osobistych i innych
    urzędowych dokumentów na czas pobytu interesanta w chronionym obiekcie.
    Szefowie jednej z agencji ochrony, jak stwierdza pismo, zostali wezwani do
    MSWiA celem złożenia wyjasnień dot. tego rodzaju praktyk.

    Natomiast zgodnie z ustawą o ochronie osób i mienia, agencje ochrony mają
    prawo legitymowania osób na terenie chronionych obiektów i wpisywania do
    tzw. książki gości. W związku z tym odmowa ze strony klienta może skutkować
    odmową wstępu na teren obiektu.

    Zazwyczaj praktykuje się to w ten sposób, że agent ochrony (portier) wpisuje
    imię i nazwisko oraz nr dokumentu np. dowodu osobistego, paszportu.
    Moim zdaniem jest to całkowicie uzasadnione, ponieważ w przypadku
    zaistnienia jakiegoś zdarzenia policja ma już jakiś punkt zaczepienia do
    rozpoczęcia czynności wyjaśniających i śledztwa w sprawie zdarzenia,
    przestępstwa na terenie obiektu.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    k...@i...XX.pl < wytnij X..X gdy będziesz pisać
    http://kw1618.w.interia.pl + http://wizowo.3mam.net

  • 5. Data: 2005-01-15 11:51:52
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

> [...]
    > zaistnienia jakiegoś zdarzenia policja ma już jakiś punkt zaczepienia do
    > rozpoczęcia czynności wyjaśniających i śledztwa w sprawie zdarzenia,

    Tak, tak... dwie moje siostry maja przyjemnosc mieszkac na osiedlu,
    na ktorym zarzad spoldzielni zorganizowal taka ochrone.

    Dopoki sie nie przedstawisz Panu Ochroniarzowi i nie powiesz do kogo sie
    udajesz (dokonuje on wpisu w ksiedze gosci i dzwoni do jednej znich
    potwierdzic czy wpuszczenie mnie jest zasadne) nie zostana zwolnione
    kolce na podjezdzie.

    Dochodzi czasem do sytuacji ze ochrona potrafi "doskoczyc" do mieszkanca
    tego osiedla i wyprowadzic go za teren, gdy nie chce mu sie tlumaczyc
    co on tam robi :D Pol biedy jesli ma przy sobie dowod osobisty
    i akurat tamtejszym adresem zameldowania.

    Pozatym ochrona ma wysoki iloraz inteligencji i wpuszcza bez zadnego
    pytania wszelkich przedstawicieli organizacji religijnych
    (wystarczy sie przedstawic jako Swiety Dnia Ostatniego). Przetestowane.
    Rowniez wjazd taksówka jest w miare bezpieczny.

    A zeby bylo weselej, wiekszosc budynkow ma juz przetrzepane piwnice.
    A samochody same z garazy wyjezdzaja.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 6. Data: 2005-01-15 15:52:26
    Od: poreba <d...@p...com>

    "rezist.com" <s...@p...com> niebacznie popelnil

    > Tak, tak... dwie moje siostry maja przyjemnosc mieszkac na
    > osiedlu, na ktorym zarzad spoldzielni zorganizowal taka ochrone.
    Zarząd wybrany legalnie przez członków tejże spódzielni, jak mniemam?

> [...]
    > kogo sie udajesz (dokonuje on wpisu w ksiedze gosci i dzwoni do
    > jednej znich potwierdzic czy wpuszczenie mnie jest zasadne) nie
    Mieszkańcy godzą się na tak zorganizowaną ochronę.

    > Dochodzi czasem do sytuacji ze ochrona potrafi "doskoczyc" do
    > mieszkanca tego osiedla i wyprowadzic go za teren, gdy nie chce
    > mu sie tlumaczyc co on tam robi
    Mieszkańcy godzą się na tak działającą ochronę?!

    --
    pozdro
    poreba

  • 7. Data: 2005-01-15 17:36:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "brooner" <brooner@pocztaS_bez_s.fm> napisał w wiadomości

    Było kilka takich wątków tutaj. Generalnie przyjęcie przez nich dokumentu w
    zastaw za cokolwiek (przy studniówce, to nie wiem za co) jest karalne.

  • 8. Data: 2005-01-15 20:12:06
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Sat, 15 Jan 2005 11:40:28 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Propozycja: jeśli 'recepcja' nie będzie chciała wydać dowodu jak
    > będziesz wchodził na imprezę - wezwij policję. Przetrzymywanie DO jest
    > wykroczeniem.

    I baw się dobrze ;-)

    RG

  • 9. Data: 2005-01-15 20:21:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Roman G. wrote:

    > I baw się dobrze ;-)

    Bawiłbym się potrójnie dobrze: (1) impreza, (2) matoł, chcący trzymać 'w
    zastawie' dowody dostałby po uszach paragrafem - pokazać do 'spisania'
    ostatecznie mogę, ale jakby nie chciał oddać... (3) na studniówce
    średnia wiekowa kobiet jest legalna _i_ niezbyt wysoka :-D

  • 10. Data: 2005-01-16 14:40:44
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>