    From: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przesyłka - i po przesyłce.
    Date: 15 Jan 2005 12:10:23 +0100

    > Witam. Przedstawie krótko mój problem. 21 grudnia 2004 roku wysłałem
    > przesyłką zwykłą priorytetową nowiutki telefon o wartości około 1000zł.
    > Fakt popełniłem duży błąd bo nie wysłałem tego telefonu paczką
    > wartośiową, ale sprzedaż na allegro nie ma wtedy zbyt dużego sensu.

    Dlaczego nie ma sensu?

    BTW. Jak już chciałeś zaoszczędzić (nie płacić za podaną wartość), nie lepiej
    było wysłać telefon listem poleconym? Opłata porównywalna, ewentualne
    odszkodowanie za utratę jest większe. Prawdopodobieństwo zaginięcia niewielkie.

    > Paczka do tej pory nie dotarła do odbiorcy, a po złożeniu reklamacji z
    > Poczty odpisali mi, iż około 25 stycznia sprawa zostanie wyjaśniona.
    > Spodziewam się, że w wyjaśnieniu tym będzie mowa o zaginięciu paczki i
    > minimalnym odszkodowaniu które będzie w granicach 50 zł (taką informację
    > uzyskałem na poczcie).

    O maksymalnym, a nie minimalnym odszkodowaniu :)
    Jeżeli będziesz żądał odszkodowania w niższej wysokości, niż maksymalne -
    żądana kwota zostanie Ci wypłacona.