  • 1. Data: 2005-01-14 21:39:41
    Temat: Odcięcie ciepłej wody w mieszkaniu przez administratora...
    Od: "FREELANDER" <f...@o...pl>

    Witam, ostatnio zalegałem z zapłatą za czynsz w mieszkaniu zarządzanym przez
    TBS Marki (Towarszystwo Budownictwa Społecznego). W wzwiązku z powyższym
    administratorka wydała decyzję podwładnym robotikom, aby pozbawili mnie
    licznika ciepłej wody (wodomierza) a w jego miejsce zawiesili na rurach od
    ciepłej wody blokadę zamykaną na kłódkę. Dodam, że dostęp do wodomierzy oraz
    rur jest bezpośrednio z klatki i każdy może tam zajrzeć i manipulować,
    mieszkanie nie jest własnościowe, jednak 30 % wkład finansowy jest
    zainwestowany w nie przez mojego ojca (tzw. partycypant).
    Chciałem się dowiedzieć czy ktoś się orientuję jaka jest podstawa prawna
    takiej decyzji (o odcięciu ciepłej wody), czy można komuś poprostu zabrać
    licznik o wody i zawiesić w to miejsce kłódkę ??? Czy na to potrzebne jest
    jakieś orzeczenie sądu, czy administrator może sam tak zarządzić? Dodam, że
    nie otrzymałem żadnego oficjalnego pisma o odcięciu wody.
    Czy mogę ten fakt zgłosić na policję jako kradzież wodomierza, założyć swój
    i ewentualnych ludzi/robotników chcących ponownie odciąć wodę zastrzymać do
    przybycia policji? Jak mogę zareagować na tę sytuację, czy jest jakieś
    wyjście, czy mogę się podłączyć ponownie...?
    Zaznaczam, że rady typu zapłać czynsz to masz problem z głowy są zbędne,
    ponieważ nie mam jak zapłacić ( na razie nie mam kasy-poważnie), ugoda z
    administracją nie wchodzi w rachubę-oni chcą pieniędzy. Zapłacę na pewno
    całość, ale nie w tej chwili.

    pozdro
    martiN

  • 2. Data: 2005-01-15 07:41:34
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Nie znajdziesz "podstawy prawnej" działania administracji. Za każdą usługę
    lub towar należy się zapłata. Nie ma zapłaty - nie ma usługi/towaru. Czy w
    przypadku, kiedy nie będziesz miał pieniążków na energię elektryczną i ZE
    odetnie Ci prąd - uznasz to działanie za bezprawne "bo prąd Ci się należy
    jako koniowi owies" ?

  • 3. Data: 2005-01-15 09:07:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Andrzej R. wrote:
> [...]
    > przypadku, kiedy nie będziesz miał pieniążków na energię elektryczną i ZE

    Aż tak pieniądze kochasz, że je tak pieszczotliwie nazywasz? ;->

    > odetnie Ci prąd - uznasz to działanie za bezprawne "bo prąd Ci się należy
    > jako koniowi owies" ?

    Sęk w tym, że w takich przypadkach zwykle nie ma opłaty za konkretną
    usługę - bo na samą wodę pewnie by go było stać (nie jest to najdroższy
    składnik czynszu).

    ATSD to trochę dziwne, że admnistrator nie próbował się porozumieć w
    sprawie np. rozłożenia na raty.

    A już na pewno powinien o zamierzonym odcięciu powiadomić - w końcu
    mogło się zdarzyć, że akurat w dniu odcięcia odcinany dokonał wpłaty...
    (heh - to mi przypomina moją awanturę z tą złodziejską tepsą: odcięli mi
    połączenia wychodzące kilka dni PO dokonaniu przelewu za fakturę, za
    którą mi je odcięli).

  • 4. Data: 2005-01-15 13:23:22
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    > Aż tak pieniądze kochasz, że je tak pieszczotliwie nazywasz? ;->
    Re : Służą mi one do realizacji pewnego archaicznego (może dziwnego)
    zwyczaju, że za towary i usługi płacę.

    > Sęk w tym, że w takich przypadkach zwykle nie ma opłaty za konkretną
    > usługę - bo na samą wodę pewnie by go było stać (nie jest to najdroższy
    > składnik czynszu).
    Re : To po co był licznik ciepłej wody (o którym najemca wspomina)? Dla
    dekoracji ?

    > ATSD to trochę dziwne, że admnistrator nie próbował się porozumieć w
    > sprawie np. rozłożenia na raty.
    Re : Nie miał takiego obowiązku.

    > A już na pewno powinien o zamierzonym odcięciu powiadomić
    Re : J.w.

    ...złodziejską tepsą: odcięli mi połączenia wychodzące kilka dni PO
    dokonaniu przelewu za fakturę
    Re : A może tak lekturka Kodeksu Cywilnego (też złodziejskiego) , który to w
    barbarzyński sposób za spełnienie świadczenia uznaje wpływ środków na
    rachunek wierzyciela (a nie zlecenie zapłaty przez dłużnika)

  • 5. Data: 2005-01-15 14:20:09
    Od: "FREELANDER" <f...@o...pl>

    Czyli nie ma podstawy prawnej ? Czyli mogę odciąć kłódkę i założyć mój
    licznik/rurkę i jest OK ? Czy mam zgłaszać na Policję fakt kradzieży
    wodomierza a w razie, gdy ktoś się będzie kręcił przy instalacji zatrzymać
    go i zadzwonić na Policję ? Rozumiem, że jak ktoś komuś za coś nie płaci to
    tamten idzie do sądu dostaję wyrok i na tej podstawie podejmuję działania,
    ale czy może sobie sam, ot tak zadecydować i odciąć wodę-czy jest jakiś
    paragraf na to ? Dodam, iż w podpisanej umowie najmu nie było nic
    odnotowane/zastrzeżone na temat takiej sytuacji, że administracja może
    sobie...(...)

    pozdro
    martiN

  • 6. Data: 2005-01-15 15:46:46
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2005-01-15 14:23 Andrzej R. said the following:
    [...]

> [...]
    > barbarzyński sposób za spełnienie świadczenia uznaje wpływ środków na
    > rachunek wierzyciela (a nie zlecenie zapłaty przez dłużnika)
    Co Ty powiesz. Akurat w przypadku TPSA w jej własnym regulaminie było,
    że datą płatności jest obciązenie rachunku, a nie wpływ na jej konto....

    Bo generalnie to masz rację.
    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 7. Data: 2005-01-15 17:05:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Andrzej R. wrote:

    > Re : Służą mi one do realizacji pewnego archaicznego (może dziwnego)
    > zwyczaju, że za towary i usługi płacę.

    To nie jest powód do używania infantylnego słowa 'pieniążki'.

    > Re : To po co był licznik ciepłej wody (o którym najemca wspomina)? Dla
    > dekoracji ?

    Miałeś kiedyś samodzielne mieszkanie?

    Widziałeś wyliczenie czynszu?

    > Re : Nie miał takiego obowiązku.

    To się nazywa 'zasady współżycia społecznego' - regułą jest ochrona
    własnych interesów BEZ niszczenia dłużnika.

    > Re : J.w.

    J.w.

> [...]
    > barbarzyński sposób za spełnienie świadczenia uznaje wpływ środków na
    > rachunek wierzyciela (a nie zlecenie zapłaty przez dłużnika)

    Weź te swoje kretyńskie złośliwości i wsadź je sobie w d*.*ę - pieniądze
    trafiły tego samego dnia, co potwierdziła sama tepsa. Słyszałeś może
    kiedyś o przelewach elektronicznych i sesjach elixiru?

  • 8. Data: 2005-01-15 23:39:01
    Od: poreba <d...@p...com>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> niebacznie
    popelnil news:csbigq$1tus$1@news2.ipartners.pl:

    > To się nazywa 'zasady współżycia społecznego' - regułą jest
    > ochrona własnych interesów BEZ niszczenia dłużnika.
    > J.w.
    Jedną sprawą jest to, że za towar/usługi trzeba płacić.
    Nie ma obowiązku ich dostarczania gdy ktoś nie płaci.
    Tylko czy administrator sprzedaje wodę, czy mieszkanie z wodą?
    I czy nie ma jekichś szczególnych przepisów różnicujących
    zobowiązania "mieszkaniowe" od np. dostaw pietruszki?

    A drugą sprawą jest to, że mowa nie o "zakręceniu kurka"
    a o demontażu wodomierzy - jak zrozumiałem:
    stanowiących własność niesolidnego lokatora.

    --
    pozdro
    poreba

  • 9. Data: 2005-01-16 00:48:39
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    poreba wrote:

    > A drugą sprawą jest to, że mowa nie o "zakręceniu kurka"
    > a o demontażu wodomierzy - jak zrozumiałem:
    > stanowiących własność niesolidnego lokatora.

    nie sądzę, żeby wodomierze były własnością lokatora.

  • 10. Data: 2005-01-16 01:06:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

    > nie sądzę, żeby wodomierze były własnością lokatora.

    Od sądzenia są sądy ;)

    Ja np. mam (gdzieś zagubioną w papierach) fakturę na wodomierze (wraz z
    ich instalacją).

    Tylko że u mnie wodomierze są zainstalowane w lokalu...