  • 21. Data: 2006-04-21 23:02:00
    Temat: Re: Protest do wyroku TK w sparwie ustawy adwokackiej
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Thu, 20 Apr 2006 22:45:04 +0200, Gustaw H. napisał(a):

    > jesli aplikant wzorem ministra ziobro kwestionuje wyroki sadow
    > powszechnych i tk, to moze swiadczyc o kiepskim wyksztalceniu
    Przeraziłem się, nie na żarty, wszyscy prokuratorzy, wszyscy adwokaci
    zaangażowani w apelacje są niedouczeni?

    --
    pozdro
    poreba

  • 22. Data: 2006-04-23 20:30:20
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    stern napisał(a):

    > powołanie do TK sprawia, że człek nabiera cech nieomylności równej
    > boskiej, a kontrowersyjne wyroki nie mogą być poddane merytorycznej
    > krytyce, bo pospólstwo cech takich nie posiada.

    Wypadałoby przede wszystkim wiedzieć co się krytykuje, czyli przeczytać
    orzeczenie z uzasadnieniem.
    Każda inna "krytyka" to nie krytyka tylko wyraz ignorancji.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 23. Data: 2006-04-26 03:54:27
    Od: stern <s...@0...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Wypadałoby przede wszystkim wiedzieć co się krytykuje, czyli przeczytać
    > orzeczenie z uzasadnieniem.
    > Każda inna "krytyka" to nie krytyka tylko wyraz ignorancji.

    o ile mnie pamięc nie myli, to sentencja wyroku jest wiążąca, a
    uzasadnienie nie bałdzo.

    i sama sentencja tutaj jest mocno kontrowersyjna.

    aż coś korci, zeby zacząć akcję o stwierdzenie niekonstytucyjności
    niektórych przepisów ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, bo
    nie przewiduje ona obowiązkowego ubezpieczenia OC i nadzoru.

    pzodr.

    ms

  • 24. Data: 2006-04-26 04:30:35
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    stern napisał(a):

    > o ile mnie pamięc nie myli, to sentencja wyroku jest wiążąca, a
    > uzasadnienie nie bałdzo.

    Teoretycznie tak, ale i tak wypadałoby wiedzieć czemu tak brzmi sentencja.

> [...]
    > niektórych przepisów ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, bo
    > nie przewiduje ona obowiązkowego ubezpieczenia OC i nadzoru.

    Akurat w sentencji nic o OC nie ma.

    Czyżby mieli podwójne standardy? Czyli do uzasadnienia (rozumiem że
    ustnego) sięgamy tylko czasem, gdy chcemy się trochę bezsensownie po
    produkować?

  • 25. Data: 2006-04-26 04:34:15
    Od: stern <s...@0...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Akurat w sentencji nic o OC nie ma.
    >
    > Czyżby mieli podwójne standardy? Czyli do uzasadnienia (rozumiem że
    > ustnego) sięgamy tylko czasem, gdy chcemy się trochę bezsensownie po
    > produkować?

    touche.

    a zatem:
    prowadzenie DG jest w tym kraju sprzeczne z zasadami demokratycznego
    państwa prawa, urzeczywistniającego zasady sprawiedliwości społecznej.

    Jeszcze lepiej brzmi.

  • 26. Data: 2006-04-26 04:40:26
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    stern napisał(a):

    > a zatem:
    > prowadzenie DG jest w tym kraju sprzeczne z zasadami demokratycznego
    > państwa prawa, urzeczywistniającego zasady sprawiedliwości społecznej.
    >
    > Jeszcze lepiej brzmi.

    Nie, kolego. Jeśli chcesz czytać TYLKO sentencję to ona brzmi:

    KONKRETNY art. zaskarżonej ustawy jest sprzeczny z konkretnym art.
    konstytucji.

    I tyle. Tam nic nie ma o prowadzeniu bądź nie DG.

  • 27. Data: 2006-04-26 05:14:35
    Od: stern <s...@0...pl>

    Johnson napisał(a):

    > KONKRETNY art. zaskarżonej ustawy jest sprzeczny z konkretnym art.
    > konstytucji.
    >
    > I tyle. Tam nic nie ma o prowadzeniu bądź nie DG.

    ale w normie o której rozstrzygał TK jest.
    A to norma prawna jest przedmiotem oceny, a nie jednostka redakcyjna
    tekstu (=artykuł ;) )

    pozdr.

    ms

  • 28. Data: 2006-04-26 05:27:42
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    stern napisał(a):

    > ale w normie o której rozstrzygał TK jest.
    > A to norma prawna jest przedmiotem oceny, a nie jednostka redakcyjna
    > tekstu (=artykuł ;) )

    A o którym punkcie sentencji mówimy konkretnie?
    Bo według mnie żadna norma prawna która została uchylona nie dotyczyła
    DG, zwłaszcza rozumianej ogólnie.

  • 29. Data: 2006-04-26 05:32:13
    Od: stern <s...@0...pl>

    Johnson napisał(a):

    > A o którym punkcie sentencji mówimy konkretnie?
    > Bo według mnie żadna norma prawna która została uchylona nie dotyczyła
    > DG, zwłaszcza rozumianej ogólnie.

    o tym uchylającym art 4a ustawy prawo o adwokaturze.

  • 30. Data: 2006-04-26 05:45:52
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    stern napisał(a):

    > o tym uchylającym art 4a ustawy prawo o adwokaturze.

    Nie widzę by w art. 4a była norma prawna która mówi o ogólnie rozumianej
    działalności gospodarczej.
    I czy aby na pewno chodzi o art. 4a, a nie inny?