  • 31. Data: 2006-04-26 05:50:00
    Temat: Re: Protest do wyroku TK w sparwie ustawy adwokackiej
    Od: stern <s...@0...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Nie widzę by w art. 4a była norma prawna która mówi o ogólnie rozumianej
    > działalności gospodarczej.
    > I czy aby na pewno chodzi o art. 4a, a nie inny?

    na pewno.
    i nie mówiłem o ogólnej DG.
    Mówiłem tak:

    Sejm zezwala na prowadzenie pewnej działalności gospodarczej
    (świadczenie pomocy prawnej).

    TK mówi, że norma mówiąca,
    że taka działalność może być prowadzona jest sprzeczna z konstytucją.

    Pytanie: czy można to ogólnie rozszerzyć na dowolną inną działalnosć?
    IMHO tak, zwłaszcza przy oparciu orzeczenia o art. 2 Konst.

  • 32. Data: 2006-04-26 05:56:16
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    stern napisał(a):

> [...]
    >

    > Pytanie: czy można to ogólnie rozszerzyć na dowolną inną działalnosć?
    > IMHO tak, zwłaszcza przy oparciu orzeczenia o art. 2 Konst.

    Na podstawie samej sentencji oczywiście nie. W uzasadnianiu TK wyjaśni
    czemu ta konkretna norma jest sprzeczna z konstytucją.

    Ja tylko upieram się co do tego że na podstawie samej sentencji
    orzeczenia nie można rozumienie twierdzić czy orzeczenie to jest mądre i
    trafne, czy głupie i bezsensowne. Dla mnie ten kto na podstawie samej
    sentencji wypowiada się w tym stylu jest ignorantem. I tyle.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"