  • 1. Data: 2006-04-20 17:27:32
    Temat: dziedziczenie lub spadek po rodzicach ?
    Od: "Grzesiex" <s...@p...gazeta.pl>

    Witam

    moi rodzice mają dom, jak wygląda sprawa dziedziczenia tej
    nieruchomości?

    1 mam tylko 1 brata (onboje jesteśmy pełnoletni i mieszkamy na owej
    posesji z rodzinami)
    2 czy rodzice mogą sprzedać dom i zrobić z kasą co im się podoba? np
    pojadą na wycieczkę dokoła świata a nas zostawią na lodzie?
    3 czy rodzice mogą przepisać cały dom na brata? co mogę zrobić w
    takiej sytuacji
    Grzesiex

  • 2. Data: 2006-04-20 18:01:21
    Temat: Re: dziedziczenie lub spadek po rodzicach ?
    Od: "Grzesiex" <s...@p...gazeta.pl>

    > Mogą, dlaczego nie? Możesz domagać sie zachowku.

    W jakiej wysokości mogę sie domagać się tego zachowku i czy to czeba
    sprawę do sądu wnosic?

    Po drugie jeśli sprzedają dom a forsę ze sprzedaży dadzą bratu to czy
    temn zachowek też się należy?

    grzesiex

  • 3. Data: 2006-04-20 18:08:39
    Temat: Odp: dziedziczenie lub spadek po rodzicach ?
    Od: "bubu" <j...@t...pl>

    > Po drugie jeśli sprzedają dom a forsę ze sprzedaży dadzą bratu to czy
    > temn zachowek też się należy?
    >
    > grzesiex

    Jeśli dom sprzedali to nie ma wtedy ani spadku ,bo jak, ani tymbardziej
    zachowku .
    Pieniędzmi ze sprzedaży mogą dowolnie dysponować. Ich wola.

  • 4. Data: 2006-04-20 18:15:48
    Od: "Grzesiex" <s...@p...gazeta.pl>

    > Jeśli dom sprzedali to nie ma wtedy ani spadku ,bo jak, ani
    tymbardziej
    > zachowku .
    > Pieniędzmi ze sprzedaży mogą dowolnie dysponować. Ich wola.

    Czyli z tego wynika iż jeśli nie "lubią" jednego ze swoich dzieci to
    lepiej sprzedać dom i dać kasę tym dzieciakom które się lubi niż
    przepisać dom na jedno z dzieci?

    Grzesiex.

  • 5. Data: 2006-04-20 18:19:05
    Temat: Re: Odp: dziedziczenie lub spadek po rodzicach ?
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    krys <k...@p...onet.pl> dosć niespodziewanie napisał(a):
    > bubu napisał(a):
    >>
    > Ale jest darowizna dla brata. W sprzyjających okolicznościach można
    > się domagać tego i owego.

    Najkrócej mówiąc takie darowizny zalicza się celem ustalenia substratu
    zachowku, po to by potem mozna było się zachowku domagać od obdarowanego

    > Ale ja tylko wiem, że dzwonią, jakby mi to było potrzebne, to nie
    > wahałabym sie użyć googla.

    Ja by wolał kc

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 6. Data: 2006-04-20 18:19:25
    Od: "Grzesiex" <s...@p...gazeta.pl>

    > Ale ja tylko wiem, że dzwonią, jakby mi to było potrzebne, to nie
    > wahałabym sie użyć googla.

    a ja nie wachałem się użyć grupy dyskusyjnej ;)
    po prostu to takie pytania teoretyczne i jakoś wydawało mi się iż na
    grupie uzyskam dokładniejszą odpowiedź

    Pozdrawiam
    Grzesiex

  • 7. Data: 2006-04-20 18:27:49
    Od: "bubu" <j...@t...pl>

    > Czyli z tego wynika iż jeśli nie "lubią" jednego ze swoich dzieci to
    > lepiej sprzedać dom i dać kasę tym dzieciakom które się lubi niż
    > przepisać dom na jedno z dzieci?
    >
    > Grzesiex.

    Tak

  • 8. Data: 2006-04-20 18:33:55
    Temat: Odp: Odp: dziedziczenie lub spadek po rodzicach ?
    Od: "bubu" <j...@t...pl>

    > Ale jest darowizna dla brata. W sprzyjających okolicznościach można się
    > domagać tego i owego.

    Mylisz dwie sprawy.Darowiznę mogą zrobić za swojego życia i to koniec sprawy
    a wtedy Tobie nic do tego.
    Realizacja testamentu jest po ich śmierci a wtedy możesz domagać się
    zachowku.To chyba jest połowa tego co dostałbyś gdybyś uczestniczył w
    podziale testamentowym lub dziedziczeniu ustawowym.

  • 9. Data: 2006-04-20 19:39:18
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Grzesiex napisał(a):

    > 2 czy rodzice mogą sprzedać dom i zrobić z kasą co im się podoba? np
    > pojadą na wycieczkę dokoła świata a nas zostawią na lodzie?

    Ich forsa, ich sprawa. Mogą Ci nawet w spadku długi zostawić.

    > 3 czy rodzice mogą przepisać cały dom na brata? co mogę zrobić w
    > takiej sytuacji

    Mogą, dlaczego nie? Możesz domagać sie zachowku.

    Justyna

  • 10. Data: 2006-04-20 20:12:19
    Od: krys <k...@p...onet.pl>