  • 1. Data: 2006-04-20 16:41:57
    Temat: Swiatlowod TPSA przez moje grunty!
    Od: e...@g...com

    Witam!

    Znowu watek o telekomunikacji :D

    Niedawno zwrocil sie do mnie ktos z firmy, ktora bedzie kladla
    swiatlowod dla TPSA, o zgode na pociagniecie swiatlowowdu przez kilka
    moich pol. Wrecz zadali podpisania zgody, nie dajac mi w zamian nic.
    Gdy ich wysmialem odjechali niezle wkurzeni. To bylo przed swietami.
    Dzis przyjechal inny pan i juz na starcie zaoferowal mi 2000 zl za
    polozenie tego swiatlowodu na moim terenie.

    W zwiazku z tym mam pytanie: ile moge zadac za 1m takiego swiatlowodu
    polozonego na moim terenie?

    Dodam, ze kilkoro sasiadow juz podpisalo zgody i nie dostana w zamian
    nic. Naiwniaki :D

    pozdr.,
    michal

  • 2. Data: 2006-04-20 16:59:44
    Temat: Re: Swiatlowod TPSA przez moje grunty!
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    e...@g...com wrote:

    > W zwiazku z tym mam pytanie: ile moge zadac za 1m takiego swiatlowodu
    > polozonego na moim terenie?

    Tyle, ile będą chcieli dać ;->

    I jeszcze jedno: próbuj iść w kierunku opłaty cyklicznej - w końcu oni z
    tego zysk będą ciągnąć nie tylko jednorazowy...

  • 3. Data: 2006-04-20 17:07:34
    Od: e...@g...com

    Chca polozyc 200m tego swiatlowodu. Facet mnie straszyl, ze jak
    sie nie zgodze to polozy po drugiej stronie ulicy. Po drugiej stronie
    ulicy....tez jest moje pole :D

    Z tego co wiem moga jeszcze polozyc swiatlowod w pasie przydrogowym,
    ale to bedzie ich kosztowalo wielokrotnie wiecej i bedzie trudniejsze
    technicznie. Dlatego chcialbym sie dowiedziec: Ile moge od nich
    wyciagnac?

    Wlasciwie to chodzi mi o jakies przykladowe kwoty, ile ktos zdolal
    wynegocjowac.
    Oplate cykliczna to ja juz planuje od nich miec za dzierzawe 14 slupow,
    ktore stoja na moim terenie :D (a ktorych nie ma w ksiegach
    wieczystych) ;-)

  • 4. Data: 2006-04-20 17:28:12
    Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw>

    W wiadomości news:1145552854.555589.3650@e56g2000cwe.googlegroups
    .com
    użytkownik *Użytkownik* napisał(a):

    > Chca polozyc 200m tego swiatlowodu. Facet mnie straszyl, ze jak
    > sie nie zgodze to polozy po drugiej stronie ulicy. Po drugiej stronie
    > ulicy....tez jest moje pole :D

    Niech kładą, tylko żeby nie zapomnieli Ci zapłacić :P

> [...]
    > ale to bedzie ich kosztowalo wielokrotnie wiecej i bedzie trudniejsze
    > technicznie. Dlatego chcialbym sie dowiedziec: Ile moge od nich

    Może trochę mniej niż w tym pasie przydrogowym?

    --
    Big Jack
    //////

  • 5. Data: 2006-04-20 19:12:25
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    e...@g...com wrote:
    > W zwiazku z tym mam pytanie: ile moge zadac za 1m takiego swiatlowodu
    > polozonego na moim terenie?

    Ja bym policzył powierzchnię gruntu wykorzystywaną przez nich i
    przemnożył przez obowiązującą gdzieś w okolicy stawkę najmu
    nieruchomości na cele gospodarcze.

    > Dodam, ze kilkoro sasiadow juz podpisalo zgody i nie dostana w zamian
    > nic. Naiwniaki :D

    Zapewne z takiej zgody (trzeba by się jej konkretnie przyjrzeć) można
    się szybko wycofać.

    -------------------+
    -------------------+

  • 6. Data: 2006-04-20 20:36:11
    Od: "Gustaw H." <n...@n...nocom>

    On Thu, 20 Apr 2006 18:41:57 +0200, <e...@g...com> wrote:

> [...]
    > polozonego na moim terenie?
    >
    > Dodam, ze kilkoro sasiadow juz podpisalo zgody i nie dostana w zamian

    teraz juz wiem dlaczego w tym p******nym kraju nie ma autostrad,
    komunikacji, elektrowni atomowych i spalarni smieci.

    potrzeba dobrej ustawy wywlaszczeniowej na takich cwaniaczkow co to by sie
    chcieli nie narobic a zarobic. jest juz projekt i oby to jak najszybciej
    zaczelo obowiazywac.

    ps: ale tpsa nie lubie ;)

    --
    OPERA for MAC OS X

  • 7. Data: 2006-04-20 20:41:31
    Od: Marian Stopa <s...@p...home.pl>

    Dnia Thu, 20 Apr 2006 22:36:11 +0200, Gustaw H. napisał(a):

    > teraz juz wiem dlaczego w tym p******nym kraju nie ma autostrad,
    > komunikacji, elektrowni atomowych i spalarni smieci.
    Wiekszosc wyzej wymienionych blokuja tak zwani "ekolodzy"

    > potrzeba dobrej ustawy wywlaszczeniowej na takich cwaniaczkow co to by sie
    > chcieli nie narobic a zarobic. jest juz projekt i oby to jak najszybciej
    > zaczelo obowiazywac.
    Rozumiem ze wedlug ciebie kazda prytwatna firma moglaby wywlaszczyc
    kogokolwiek z jego ziemi bo jej sie tak podoba, prawda?

    --
    stopczyk

  • 8. Data: 2006-04-20 20:48:25
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "Gustaw H." <n...@n...nocom> napisał w wiadomości
    > potrzeba dobrej ustawy wywlaszczeniowej na takich cwaniaczkow co to by sie
    > chcieli nie narobic a zarobic. jest juz projekt i oby to jak najszybciej
    > zaczelo obowiazywac.

    życze czy gazociagu jamalskiego pod domem - a nad lini wysokiego napięcia 350
    000 volt - zobaczymy jaki będziesz cwany :-)

  • 9. Data: 2006-04-20 21:21:09
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Gustaw H. wrote:
    > potrzeba dobrej ustawy wywlaszczeniowej na takich cwaniaczkow co to by sie
    > chcieli nie narobic a zarobic.

    Mówisz o takich którzy zarabiają używając cudzej własności bez zgody
    właściciela i jego udziału w zyskach? Jeśli tak, to się zgadzamy.

    -------------------+
    -------------------+

  • 10. Data: 2006-04-20 21:34:55
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > Mówisz o takich którzy zarabiają używając cudzej własności bez zgody
    > właściciela i jego udziału w zyskach? Jeśli tak, to się zgadzamy.

    Akurat w tym konkretnym przypadku fakt, że 70 cm pod ziemią leży "coś"
    nie stanowi żadnego obciążenia dla posiadacza nieruchomości. W wielu
    przypadkach to "coś" leży od lat, a posiadacz nawet o tym nie wie. Co
    innego, jeśli jest to infrastruktura naziemna (np. słup).

    Uważam, że w takim przypadku należy się jednorazowe odszkodowanie (czy
    wynagrodzenie) za straty podczas budowy.

    M.